Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7297
Nå har også DinSide Data fått internettspeedometer, ser veldig bra ut, som måler opp hastigheten også
Dette passer jo veldig fint nå som ITavisen sitt speedometer er ute av drift... (det heter surfometer på dinside og speedometer på itavisen.)
lol, jeg vet ikke helt om dette er et sykt sammentreff, eller hva det er, men jeg drømte faktisk at jeg målte internett hastigheten på dinside.no i natt. Jeg vet ikke hvorfor, jeg ante ikke at det skulle komme ett surfometer der i det hele tatt...
Må si jeg nesten ble litt redd
Virker ikke som det funker som det skal. Jeg sitter på en 2mbit linje, og fikk 116kbit/s ned og 667kbit/s opp. Høres litt feil spørr du meg.
Opprinnelig postet av Wlffrsether
Virker ikke som det funker som det skal. Jeg sitter på en 2mbit linje, og fikk 116kbit/s ned og 667kbit/s opp. Høres litt feil spørr du meg.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke laster ned \ uploader da ? Eventuelt noen andre som sitter på linja di.

Jeg får riktig (men jeg har 704\128).
hehe... jeg har 1024/256 og fikk som resultat 173 KB/s og lastet opp på 53 KB/s mens jeg hadde noen små programm i bakgrunn som bruker nett...

Tror ikke den funker så bra..
Sakset ifra dinside.no
NB! På grunn av stor pågang kan resultatene bli noe unøyaktige på lanseringsdagen 29. september, spesielt dersom du har svært rask internettforbindelse. Hvis du opplever svært stort avvik i forhold til det du forventet, bør du prøve igjen senere!

Husk også at du ikke må surfe eller drive med annen nedlasting mens testen pågår. Resultatene vil da fort bli unøyaktige.
Vis hele sitatet...
ikke uventet er avidi sin upload for treg prøve om noen dager, og se om det blir bedre da *legge til i favoritter*
Linja jeg sitter på jobb (sitter her nå) er sjuk

Nedlastingshastighet:
13 311 kbit/s
(2 000 000 bytes på 1,202 sek)

Opplastingshastighet:
7 501 kbit/s
(4 000 000 bytes på 4,266 sek)

Bare kjipt at jeg ikke kan sette opp en FTP her
awt
Trådstarter
Jeg får ca 20Mbit begge veier.. men da jeg lastet ned en linux iso, så lå jeg på 10Mb/s.. så jeg tipper denne er 100-155Mbit...
sitter på skolen nå med et ganske sinnsvakt nettverk, tror det skal være et switcha 155-mbits nettverk..
Dette er hva jeg fikk:

Nedlastingshastighet:
11 134 kbit/s
(4 000 000 bytes på 2,874 sek)

Opplastingshastighet:
22 346 kbit/s
(4 000 000 bytes på 1,432 sek)
Opprinnelig postet av JoDo
lol, jeg vet ikke helt om dette er et sykt sammentreff, eller hva det er, men jeg drømte faktisk at jeg målte internett hastigheten på dinside.no i natt. Jeg vet ikke hvorfor, jeg ante ikke at det skulle komme ett surfometer der i det hele tatt...
Må si jeg nesten ble litt redd
Vis hele sitatet...
Kan ikke dy meg, du er evig nerd! man drømmer ikke om slikt.
Opprinnelig postet av awt
Jeg får ca 20Mbit begge veier.. men da jeg lastet ned en linux iso, så lå jeg på 10Mb/s.. så jeg tipper denne er 100-155Mbit...
Vis hele sitatet...
Enkel regning: 10Mb/s * 8 = 80 MB linje. Men den fik sikkert ikke maks, vil tippe 100 Mb. (dersom du ikke har fiberntverkskort (eller hva det heter) får du ikke høyere enn det uansett!)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
digi.no har også kommet med speedometer idag..
Opprinnelig postet av nso
digi.no har også kommet med speedometer idag..
Vis hele sitatet...
Som er akkurat den samm som hos dinside.no
Bare les overskriften "digi.no og DinSides surfometer:
Mål Internett-hastigheten!
"
Hmm. Den bommer kraftig her.
Sitter på aDSL 1024//256

Får 612 ned og 67 opp.

Setter med på 100mbitlinje i morgen. Gleder meg til å teste!

www.xplore.nu
Opprinnelig postet av JoDo
lol, jeg vet ikke helt om dette er et sykt sammentreff, eller hva det er, men jeg drømte faktisk at jeg målte internett hastigheten på dinside.no i natt. Jeg vet ikke hvorfor, jeg ante ikke at det skulle komme ett surfometer der i det hele tatt...
Må si jeg nesten ble litt redd
Vis hele sitatet...
Det er faktisk et kjent fenomen at folk tror di har drømt noe, som skjer senere..... Det skjer når det blir et mikrosekunds forsingelse i hjenen eller noe!

Dejavu
Kalles Dejavuu, elns.
På godt norsk kalles det Vardøge når du ser en hendelse før den skjer.

Deja Vué er når du opplever samme sak som ved et tidligere tillfelle. Så var det oppklart.

Men uansett er det kanon at slike store sider kommer med en nettmåler. Slik kan man sjekke linja si for nysgjerrighet eller i teknisk sammenheng.