Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2721
Yes, mamma er bittelitt gammeldags og har ennå ikke bytta ut tven i stua med en flat-tv. Så hun ser fortsatt på en stor boks vi har hatt i rundt 15 år. Igår så kom det en merkelig lukt av tven som bredte seg ut i hele leiligheta. Hun skrudde da av tven. Nå prøvde hun å skru på tven igjen og det lukter helt forferdelig. Noen som vet hva årsaken kan være?
At tven er 15år?
Sitat av shonny Vis innlegg
Yes, mamma er bittelitt gammeldags og har ennå ikke bytta ut tven i stua med en flat-tv. Så hun ser fortsatt på en stor boks vi har hatt i rundt 15 år. Igår så kom det en merkelig lukt av tven som bredte seg ut i hele leiligheta. Hun skrudde da av tven. Nå prøvde hun å skru på tven igjen og det lukter helt forferdelig. Noen som vet hva årsaken kan være?
Vis hele sitatet...
du som har helt tran baki tv for å få mammaen din til å kjøpe ny kanskje ?
En ødelagt kondensator kan avgi vond lukt.
Brent støv? 15 år gammel tv er en stor brannfelle spør du meg...

Elektriske komponenter varer ikke evig og de kan gjerne gi fra seg underlige lukter når de ligger for døden.

Eller kanskje noen bare har gjemt en laks inni tv'en?

vond lukt kan være veldig mye, så letter om du kan prøve forklare lukta. Det er uansett på tide å kjøpe ny tv, så drit i lukta å reis på butikken.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Brent støv? 15 år gammel tv er en stor brannfelle spør du meg...

Elektriske komponenter varer ikke evig og de kan gjerne gi fra seg underlige lukter når de ligger for døden.

Eller kanskje noen bare har gjemt en laks inni tv'en?

vond lukt kan være veldig mye, så letter om du kan prøve forklare lukta. Det er uansett på tide å kjøpe ny tv, så drit i lukta å reis på butikken.
Vis hele sitatet...
Slenger meg på denne, finnes ikke tv'er som gjengir et så klart bilde som en go gammaldags rør TV, men de er støvsamlere..Jeg ville anbefalt å skru av TV'en sette støvsugeren på maks og støvsuge det jeg klarte.. Om du har lyst kan du også skru av dekselet bak og støvsuge inni, men jeg tar null ansvar for om du kommer borti noe du ikke burde

Uansett rør TV ruler og mor di er rå, men støvsug skinnet og kanskje den stygge lukten går vekk=)
Et gammelt bilderørsfjernsyn lager masse statisk elektrisitet, som trekker til seg støv.
To ting er spesielt ille. Vegg til vegg tepper i samme rommet som fjernsynet. Det andre er røyking, hvis det røykes i samme rommet over lengre tid, så blir all elektronikken bak dekket av et ekkelt brunt støv.

Begge deler kan være ei brannfelle.

Hvis du vil støvsuge, så bruk plastmunnstykke på støvsugeren. Enkelte av komponentene kan være ladet med flere tusen volt mange timer etter at du har tatt strømmen.
Trådstarter
Haha, mange morsomme svar her! Men nei, har nok ikke helt tran i tv'en eller gjemt en laks bak der

Det lukter på en måte brent støv og plastikk, en ganske skarp ekkel lukt. Titta nedi der og det var nok av støv for å si det sånn! Endte med at hu fikk låne tven min midlertidig.. ikke faen at rør-dama aKa min mor får beholde den for alltid!

Takk for hjelpen alle sammen!
Sist endret av shonny; 25. juli 2011 kl. 11:13.
TVer (spesielt så gamle) som aldri er rengjort innvendig er vel i grunn direkte brannfarlige med tanke på alt det gamle støvet som ligger i den. Bør bli rengjort innvendig, evt. byttet ut.

Sitat av tryg.no
TV-apparatet skal støvsuges og strømmen skal slåes av
Bare å slå av med fjernkontrollen er ikke godt nok. Så lenge tv-apparatet står i stand-by, er det strøm i TV-apparatet og dermed brannfarlig.

Husk også å:

• Fjerne støv fra luftekanalene med støvsuger
• Be om at apparatet blir rengjort innvendig ved service
• Pass på at apparatet får god lufttilførsel til luftekanalene
• Unngå å plassere det i trange skap
Vis hele sitatet...
Jeg blir lei meg og får aids av å lese at folk enda har CRT tver, herregud vi lever i 2011, om ikke moren din er ekstremt fattig så har hun råd til å kjøpe seg ny 32 " til 2 tusen kr.
Er nok komponenter som begynner å gi etter for varmen. Ville kastet den asap
Trådstarter
Sitat av Srbija Vis innlegg
Jeg blir lei meg og får aids av å lese at folk enda har CRT tver, herregud vi lever i 2011, om ikke moren din er ekstremt fattig så har hun råd til å kjøpe seg ny 32 " til 2 tusen kr.
Vis hele sitatet...
Nei huff da, du får legge deg ned å felle en tåre da. Idiot.

Til andre; takk for svar! Har nå fått overtalt henne til å kjøpe en ny tv