Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4590
overskriften snakker for seg selv, hvor mener freaks det er best å kjøpe hardware, komplett eller dustinhome?
Blir omtrent det samme, men jeg har merket meg at Dustin ofte har lavere priser. I tillegg får man registrert studentkonto, som betyr noen små rabatter her og der, samt gratis frakt på ordre over 2.000 kroner.
jeg har vært fast kunde hos komplett i mange år, men i det siste har det blitt mest dustin grunnet generelt lavere priser.
dustin har faktisk billigere frakt også har jeg merket meg
holder meg til komplett, bare på grunn av servicen
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
holder meg til komplett, bare på grunn av servicen
Vis hele sitatet...
Tror vel det er litt av cluet med at mange nå bytter til Dustin, siden de har god service de også. Ser man seg blind på pris ender man som sur Amentio-kunde
Har handlet mye begge steder. Dustin har meget rask kundeservice, har fått svar på mail 22.30 på hverdager, og holdt en liten samtale da. Men, det virker ikke som de er like kompetente som på Komplett. Skal sies at jeg har fått direkte feil svar på spørsmål jeg har stilt Komplett kundeservice.

Synes Dustin har en rotete side, og mange av varene er ikke på lager. Der er Komplett bedre.

Jeg foretrekker å få sendt med MyPack, siden det er billigere, og mye raskere levering, så jeg handler stort sett på Komplett, med mindre jeg skal gjøre storinnkjøp. Da blir det Dustin, så fremt prisen er lavere.
Nå har ikke jeg handlet veldig mye hardware o.l. de siste åra, men det lille jeg har handlet har jeg kjøpt fra Dustin. Mye på grunn av pris, billigere frakt og god omtale fra venner og bekjente.
Tenkte å bruke Dustin da jeg bestillte hardware, men ble Komplett grunnet enklere frakt, postoppkrav og transport av Tollpost Globe som jeg bruker daglig på jobb
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Inkompetanse har jeg opplevd fra begge deler, men utover det heller det litt mot Dustin pga. prisen. Utvalget er dog noe mangelfullt dessverre så der har Komplett igjen en fordel. Kundeservice har alt å si og der er Dustin Komplett overlegne. Ikke det at Komplett har direkte dårlig service, men det kan ta tid. Å bruke flere dager å svare på en mail er fryktelig, kontra Dustin som ofte svarer på halvtimen om kveldinga. Ihvertfall en fordel hvis man da sitter der med en rykende komponent.

Dustin sendte meg faktisk en splitter ny Corsair HX750W da jeg kontaktet dem ang. en ulyd i vifta på den jeg hadde. Hva skulle jeg gjøre med den gamle? "Gjør hva du vil!" Det tror jeg er enestående, men egentlig ganske logisk da en retur med påfølgende frakt og reparasjonskostnader sikkert hadde kommet på mer enn den drøye tusenlappen saken kostet.
Sist endret av 83leo; 18. juli 2011 kl. 21:06.
Jeg har handlet mest hos Komplett. Nå er det riktig nok en god stund siden jeg handlet noe sist. Men opplevde hvertfall på den tid, kundeservicen som ingenting annet enn topp! Har også opplevd å fått noe deffekte varer (mest sansynlig vis produksjonsfeil) og jeg har aldri trengt å levere tilbake varen, da jeg ganske enkelt har fått en ny i posten. Leveringen var også rask (2-3 dager).

Prisene derimot er ikke av de billigste, men til gjengjeld har komplett stort utvalg med det meste på lager, rask levering og god kundeservice, så vidt jeg har opplevd

Jeg mener forøvrig at kundeservice kan variere i alle butikker. Det kan være spørs hvem du treffer på, eller kanskje stor belastning akkurat da du trenger servicen osv. Men alt i alt tror jeg både dustin og komplett er nok så gode på det meste.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Sitat av Nichotin Vis innlegg
Tror vel det er litt av cluet med at mange nå bytter til Dustin, siden de har god service de også. Ser man seg blind på pris ender man som sur Amentio-kunde
Vis hele sitatet...
Eller som en gammel mann mens man venter på varene fra Pixmania...

Jeg ser for meg at Komplett er raskere på levering så sant man bor i nærheten av et pickup point. Men dustin er meget gode på pris.

Kan forresten ta med at jeg stilte et relativt enkelt spørsmål til MPX, Komplett og Dustin kundeservice ang hardwarekompatabilitet. Komplett svarte etter 5 dager, dustin svarte etter nesten en måned, og jeg venter enda på svar fra MPX...
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Sitat av Wiggles Vis innlegg
Eller som en gammel mann mens man venter på varene fra Pixmania...

Jeg ser for meg at Komplett er raskere på levering så sant man bor i nærheten av et pickup point. Men dustin er meget gode på pris.

Kan forresten ta med at jeg stilte et relativt enkelt spørsmål til MPX, Komplett og Dustin kundeservice ang hardwarekompatabilitet. Komplett svarte etter 5 dager, dustin svarte etter nesten en måned, og jeg venter enda på svar fra MPX...
Vis hele sitatet...
MPX er forøvrig samme selskap som Komplett
Sitat av ha0561 Vis innlegg
overskriften snakker for seg selv, hvor mener freaks det er best å kjøpe hardware, komplett eller dustinhome?
Vis hele sitatet...
Helt klart dustin.no, selv om jeg har handlet mest i fra komplett. Men fra nå av blir nok dustin regner jeg med.
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
MPX er forøvrig samme selskap som Komplett
Vis hele sitatet...
Klar over det, men er det samme kundeservice-crew?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Wiggles Vis innlegg
Klar over det, men er det samme kundeservice-crew?
Vis hele sitatet...
Alt er likt med unntak av logo og tilbudene
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Jeg har ikke handla fra dustin, har handla på komplett, som jeg sytes er greit.

Jeg vet ikke jeg men jeg bare FØLER at dustin er litt uprofesjonelt. Som det sikkert ikke er da! Men føler det :P
Er igrunn litt som og spørre om; Hva er best, Hvitost vs Brunos.
Smak og behag.

OT; Jeg selv handler på Komplett pga. utvalget..
Komplett og netshop er mye i bruk her. Netshop har litt billigere komponenter, så det som kan handles derfra, det handles derfra.

Grunnen til at jeg handler på komplett fremfor dustin er at jeg kan hente selv. Bor ikke så langt unna hverken nesthop eller komplett Så for meg lønner det seg uansett.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Handler mest på komplett pga. gode erfaringer med kundeservice. Og det faktum at jeg bor rett ved et pickup-point.
Man kan forøvrig også levere retur på pickup point, slik at du slipper å betale frakt for det.