Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 433
Eg har et sony a290 kamera nå. Planlegger å oppgradere til Sony A77(Overtageren til A55 som forventes til høsten) når det kommer i butikken.

-Den skal brukes til og fotografere mennesker både inne og ute
-Den må fungere på både a290 og A77(Tenk A55)
-Skal brukes med synkkabel og gjerne flere blitser i fremtiden.
-Pris er ikke så nøye da eg har stipend øremerket til blits

Har sett litt på denne. Passer den til mitt bruk? Hva er "ADI-system"?
Da eg sjekket siden til sony så var ikke a290 eller A55 listet på kompabilitet men det ser da ut som det er samme type hot shoe?

Tilslutt har jo ikke A290 utgang for synkkabel, men eg har sjønt at eg kan bruke en overgang fra hot shoe'n til en vilken som helst synkkabel?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jepp, den passer nok. Ser ut som Sony-ekvivalenten til Canon Speedlite 430 EX II.

ADI system har jeg ikke snøring på, men fant en del treff med «adi system sony». Ser ut som et målesystem à la TTL. "The ADI system helps when you have a reflective surface in the background. If you were to take a picture of someone in front of a window and you focused on the person, you might get a big reflection of the flash from the glass which would cause the camera to reduce the output of the flash leading to an under-exposure of the main subject. With ADI, the camera knows that you are focused on the person and will disregard the reflection from the glass." (Lenke)

Et problem med Sony-kameraer er at de har annen hotshoe enn standard. Det finnes adaptere, men det er fortsatt upraktisk.