Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 963
Hei, tiden var nå endelig kommet for at ledningen til min trofaste acer e machine e725 tok og takket for seg etter årevis med mishandling. Er selve ledningen som går fra den svarte klumpen til pcen som har sagt takk for seg ved det stykket som man dytter inn i den bærebare pcen.
Jeg har verken kunnskap eller noe sånt til å reparere dette så lurte på om noen har noen gode forslag til steder som kanskje selger bare ledningen eller billig hele strømforsyningen. Elkjøp vil nemmelig ha ikke mindre en 1500 for en universal lader eller 2000 for å få tak i en ny lednings lader dings.
Noen som har noen tips som ikke ruinerer meg?
120 kroner ferdig tilsendt! Og så går den både på 220v og 12v! http://www.dealextreme.com/p/100w-un...c-12-24v-33874

Har kjøpt to sånne selv..
(Krever at du stiller inn rett spenning og setter riktig polaritet på pluggen..)
Sist endret av woff; 13. juni 2011 kl. 23:02.
Har en FSP lader her, den funker helt topp, hatt den i nesten et år nå uten noen form for problemer!
IKKE kjøp de laderene som du ser på de fleste butikker, de som har hvitt boks med noe oransj på, ødela to av disse på 2 måneder.
Litt kjipt og måtte vente opp til 3 uker på en lader til en fullt fungerende laptop men ser ut som det er eneste alternativet utenom og punge up 1000 kr og oppover. Sjekket finn for moroskyld og der var det vist enkelte som trodde at laderene dems var av gull!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøvde og bestille fra altitec. Oppga både modell navn oå pcen og nummeret på ladern. Får en link tilbake med ladern som passer. Jeg sender og får den i posten og sjokket kom den passer overhodet ikke! Så der forsvant tillitten til enda en nettbutikk ned i dass og ser ut som jeg må vente på den fra dealextreme
Hold deg unna Dealextreme når det gjelder ladere og batteri! Jeg bare advarer deg for ditt eget beste, du vil nødig få huset ditt brent ned eller PCen ødelagt for å spare noen kroner!

http://cgi.ebay.com/Charger-ACER-EMA...ht_1648wt_1243

Ettersom det er bare den ytterste delen(?) som er ødelagt, og ikke selve stikk kontakten så vil den der fungere mye bedre ettersom det er tilnærmet OEM kvalitet.

Denne duger også: http://cgi.ebay.com/Power-Adapter-Su...ht_7127wt_1139
Sist endret av SemiColon; 23. juni 2011 kl. 17:04.
Problemet er bare at ingen av de passer... Er en vinkelplugg på den
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Problemet er bare at ingen av de passer... Er en vinkelplugg på den
Vis hele sitatet...
På den siste jeg linket til så er det vinkelplugg.
er samme som jeg fikk fra altitec og den passer ikke. Vinkelpluggen er for tykk. Skal jeg ha den inn må jeg spikke vekk plastikken rundt
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Hold deg unna Dealextreme når det gjelder ladere og batteri! Jeg bare advarer deg for ditt eget beste, du vil nødig få huset ditt brent ned eller PCen ødelagt for å spare noen kroner!
Vis hele sitatet...
Jaha! Og dette kan du bevise / underbygge på hvilken måte?
Jeg er teknisk utdannet og har jobbet i elektrobransjen de siste 30 åra. JEG vil ikke påstå noe sånt iallefall! Jeg har kjøpt ganske mye fra DX, uten at dette på noen måte har vært dårlige produkter i forhold til pris!
Det er forøvrig mange av DX sine produkttyper som også selges over disk her i landet og andre land.

Du bør kanskje finne på noe annet enn å komme med sånne useriøse kommentarer om brann og ødeleggelse UTEN at du kan dokumentere dette?
Sist endret av woff; 23. juni 2011 kl. 23:29.
eneste som passer har de ikke på lager og er først ventet om 14 dager og da kommer nok ladern min fra deal extreme omtrent samtidig