Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 625
Hei, jeg har photoshop cs3 og har et problem med fargene. Når jeg lagrer et redigert bilde blir det helt feil farger, det blir myye mørkere og mye mer kontrast. What to do? :-)
Bruk Adjustment layers til å skru opp/ned det du måtte ønske. ellers så er skjermen din feil instillt.
Sist endret av F4celess; 20. juni 2011 kl. 01:58.
Trådstarter
hmm, men om skjermen er feil innstillt så burde det jo likevell være likt? etter som det er på samme skjerm de er ulike
har du sett på hva slags color mode du bruker i PS? og bruker du "save for web" eller bare "save as"?
Trådstarter
bruker custom, med prophoto rgb, u.s. web coated (swop) v2 CMYK, dot gain 20% på gray og spot, preserve embedded profiles på color management policies og ja, alt slik som jeg så en mal på på nettet :-) Bruker save as, og .jpeg
Der har vi nok problemet. men jeg er ikke så god med profiler at jeg kan hjelpe med innstillinger slik. Prøv å bruk en standard profil.
Sist endret av F4celess; 20. juni 2011 kl. 02:36.
Trådstarter
custom er jo standard? :-) er ikke så veldig god selv :-D instillingene der kom av at jeg trykkte custom værtfall, og da ble de lik malene jeg har sett rundt på nettet også, så skjønner ingenting nå, skal jo bli likt! :-)
skal vel være noe presets å velge mellom...
Sitat av Lktheman Vis innlegg
custom er jo standard? :-) er ikke så veldig god selv :-D instillingene der kom av at jeg trykkte custom værtfall, og da ble de lik malene jeg har sett rundt på nettet også, så skjønner ingenting nå, skal jo bli likt! :-)
Vis hele sitatet...
Custom betyr tilpasset, ikke standard.