Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 898
Heisann, Jeg leter etter en ekstern harddisk med støtte for USB 3.0, og som benytter USB som strømkilde. Jeg finner mange på 500GB, men jeg finner ikke èn, som er på 1 tb eller mer. Alle med 1 tb og USB 3.0 krever eget strømadapter.

Er det noen som vet om slike er på markedet enda?, og i såfall hvor jeg kan skaffe en?

Trenger: 1 tb minne, USB 3.0 og strøm gjennom USB
Jeg så noen på en random elkjøp for noen dager siden, så det er nok ikke SÅ tricky.
Det jeg lurer på er om usb 3.0 er i kablen eller pcen. anyone?
Værsågod. Kommer også i flere farger. Har den selv og den funker som bare det.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Jeg så noen på en random elkjøp for noen dager siden, så det er nok ikke SÅ tricky.
Det jeg lurer på er om usb 3.0 er i kablen eller pcen. anyone?
Vis hele sitatet...
USB 3.0 er et eget grensesnitt. Altså en egen inngang/utgang/kontakt/whatever... Blir nesten som USB 2.0 og Firewire.

EDIT:
http://www.usb3.com/images/usb2_vs_usb3_cable.jpg
Sist endret av Kalender; 15. juni 2011 kl. 20:23.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Værsågod. Kommer også i flere farger. Har den selv og den funker som bare det.
Vis hele sitatet...
Har også den og er anbefalt

Du vil kunne bruke usb 3.0 enheter med usb 2.0 kabel.
Men en USB 3.0 KABEL vil ikke passe i 2.0 USB portene
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Værsågod. Kommer også i flere farger. Har den selv og den funker som bare det.
Vis hele sitatet...
Takker for raske svar, går for den My Passport HD-en du hadde
Vær obs på programvaren SmartWare som WD har på sine nyere harddisker..

Les om det FØR du kjøper...

http://freak.no/forum/showthread.php?t=189642
Sist endret av woff; 15. juni 2011 kl. 22:35.
Sitat av woff Vis innlegg
Vær obs på programvaren SmartWare som WD har på sine nyere harddisker..

Les om det FØR du kjøper...

http://freak.no/forum/showthread.php?t=189642
Vis hele sitatet...
Om han ikke vil ha SmartWare er det bare å slette det / formatere disken og da vil den fungere som en vanlig Plug'n'Play harddisk. Jeg likte faktisk funksjonen der man kunne sette passord på harddisken og man måtte skrive dette inn før disken i det hele tatt ble mountet, så den dukket ikke opp i Diskbehandling en gang.
Les tråden... WD skriver at dette IKKE lar seg slette...... Men du er kanskje en av de som får til ting produsenten IKKE får til?

Som nevnt nederst i tråden jeg linket til... Bare et tips!

Softwaren er meget bra for de som liker den.. For de som har tenkt å bruke disken som de selv vil er disken UBRUKELIG...
Sist endret av woff; 15. juni 2011 kl. 22:42.
Bare fordi filene ligger på harddisken betyr det ikke at de blir brukt til noe. Burde vel også være teoretisk mulig å nulle disken for å fjerne det, om det skulle ligge på en "sperret partisjon" (antar heller at det ligger på en minnebrikke på USB-kontrollkortet).
Hva om du leser LITT før du tenker med tastaturet? Jeg har linket til WD's side om 'problemet'...

Det jeg vil fram til er å hjelpe brukere her på forumet med relevant info og å slippe å kaste bort penger på problemer..

Jeg har selv brukt lang tid på å lese om dette da jeg var dum nok til å kjøpe FØR jeg sjekket om problemet! Heldigvis tok Komplett imot sølet i retur!