Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 517
Morn!

Problemet mitt er kort fortalt at jeg i sinne klarte å slå i stykker skjermen på pc'n (laptop). Det var på denne dataen jeg hadde alle musikken min og drt var her jeg oppdaterte iphonen min. Men det blir jo litt vanskelig nå som skjermen minner aller mest om et sort hull.
Så jeg sitter her nå med en MacBook, ikke helt av nyeste dato eller software. Ikke det at jeg er av de skarpeste knivene i skuffen når det kommer til datamaskiner, men jeg har fått med meg såpass at jeg må oppdatere softwaren (eksisterende er OS X 1.4.1) for å få installert nyeste itunes for deretter å oppdatere iphonen.
Jeg har lett på apple.com og funnet nyeste software, lastet den ned og prøvde å innstallere den, men fikk beskjed om at jeg måtte ha en oppdatering på macen som var hakket eldre enn den nyeste, eller noe i den duren.
Har også forsøkt å bruke software update funksjonen på macen, men den forteller meg at jeg har nyeste oppdatering. w00t?

Hjelp!
Hvis deskopet ditt ser slik ut: Link
Så tviler jeg på at det går an å innstallere nyeste software.
Du kan jo se om det går ann å få innstallert Ubuntu på macen,
for så å bruke Amorok som et alternativ til iTunes.
Eller du kan koble den ødelagte laptopen TV eller annen dataskjerm.