Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3050
Jeg leste nettopp artikkelen på dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2011/05/31/n...riks/16739158/


Jeg syntes det var "Forferdelig" når jeg først så det, men når jeg leste og satte meg i det, så syntes jeg det er veldig bra gjort,

Politiet avslutta en lovlig demonstrasjon, fordi den var for grosteskt, men da tenkte jeg, javel.. vi går til krig og skyter av folk huet daglig i ett annet land, men man kan ikke viste folk ett heste huet?, jeg mener at alt for mange vet ikke hvordan krig egentlig og er altfor skjerma fra virkeligheten,

Har selv sett døde kropper i spill, bilder osv. men senere fikk jeg vært på likhus og sett avkappa kropsdeler osv og det er langt hvordan det er på ett bilde, hvis man ikke tørr/liker å se ett avkappa hestehuet, så vil man så absolutt ikke gå ut i krig.

Jeg er helt enig med denne mannen, og har min full støtte for det han gjorde.
Det er mulig jeg er dum, så om noen kan forklare meg hva avkappede hestehoder har med høye strømpriser å gjøre blir jeg veldig glad ...
Sist endret av liasis; 31. mai 2011 kl. 19:07.
foxxravin's Avatar
Trådstarter
"men nå bryter de inn for at de synes at virkemidlene er for sterke. Dette er ingenting i forhold til det som skjer i Palestina med små barn som blir lemlestet og drept. Dette må et forkvaklet borgerskap tåle, sier Øystein Meier Johannessen."

Er nok ment for å vise at det ikke er så behagelig med kadavere, og at blir brukt som ett slags hån mot regjeringa.
Sist endret av foxxravin; 31. mai 2011 kl. 19:09.
Sitat av moridin Vis innlegg
Det er mulig jeg er dum, så om noen kan forklare meg hva avkappede hestehoder har med høye strømpriser å gjøre blir jeg veldig glad ...
Vis hele sitatet...
For å få oppmerksomhet regner jeg med
Sitat av moridin Vis innlegg
Det er mulig jeg er dum, så om noen kan forklare meg hva avkappede hestehoder har med høye strømpriser å gjøre blir jeg veldig glad ...
Vis hele sitatet...
Er nok bare for å få oppmerksomhet, de fleste stopper vel ikke for å høre på en mann som skriker i en megafon, og når du ser et avkappet hestehode stopper du nok.

OT: Jeg syntes ikke at man skal henge opp et hestehode.. Hest er jo nesten som et husdyr, og man henger jo heller ikke opp et hundehode! Er ganske støttende for unge folk. Hvis søsteren min hadde vært og sett det hadde hun nok begynt å gråte, og hun er 23.
Sist endret av JKnutsen; 31. mai 2011 kl. 19:11.
Sitat av moridin Vis innlegg
Det er mulig jeg er dum, så om noen kan forklare meg hva avkappede hestehoder har med høye strømpriser å gjøre blir jeg veldig glad ...
Vis hele sitatet...
Hvis du leser hele artikkelen så finner du ut mye

Nidstang
En nidstang er en stang med et avkappet hode på toppen, som regel et hestehode, som i norrøn tid ble reist for å håne fiender og for ved magisk kraft å nedkalle ulykke og uhell over dem. Stangen skulle være av hassel og skulle peke mot nidingene man ønsket ulykke over. Navnene deres ble også risset inn i stangen. Å reise en nidstang ble også kalt å reise trenid.
Kilde: Wikipedia.
Vis hele sitatet...
Det er for å "håne" de, og det er et sterkt virkemiddel som de fleste vil se på som grotesk.

Skjønner at det er vanskelig å sammenligne dette med høye strømpriser.
foxxravin's Avatar
Trådstarter
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Er nok bare for å få oppmerksomhet, de fleste stopper vel ikke for å høre på en mann som skriker i en megafon, og når du ser et avkappet hestehode stopper du nok.

OT: Er vel "litt" over grensen ??
Vis hele sitatet...
Hjelper nok mere på oppmerksomheten også, fordi få bryr seg om demonstrasjoner uansett.

over grensen?
Sist endret av foxxravin; 31. mai 2011 kl. 19:11.
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Hjelper nok mere på oppmerksomheten også, fordi få bryr seg om demonstrasjoner uansett.

over grensen?
Vis hele sitatet...
Selv om det kansje er lovlig, er det jo veldig støttende for andre mennesker.
foxxravin's Avatar
Trådstarter
For all del, liker ikke døde folk/dyr, noe som gjenspeiler det at jeg ikke liker krig, poenget er at når han viste det, så får folk se at grosteske ting er groteskt, og at vi blir skjerma fra dette vær dag i krigshandlinger, og når nasjonen er i krig så mener jeg at borgerne også må tåle groteske ting
Sitat av foxxravin Vis innlegg
For all del, liker ikke døde folk/dyr, noe som gjenspeiler det at jeg ikke liker krig, poenget er at når han viste det, så får folk se at grosteske ting er groteskt, og at vi blir skjerma fra dette vær dag i krigshandlinger, og når nasjonen er i krig så mener jeg at borgerne også må tåle groteske ting
Vis hele sitatet...
Så som jeg ser det, mener du at fordi noen bestemmer at landet deres skal delta i en krig, hvor det alltid er folk som dør, må borgerene tåle å se slike ting? Det er jo ikke opp til dem om nasjonen skal være i krig...

Men så ser jeg heller ikke hva i f... et hestehode har å gjøre med EU og høye strømpriser? Hvis det hadde vært om noe med om dyr o.l. ville dette vært en helt annen sak.

PS: Hadde også vært helt greit for meg dersom hodet ikke var "ferskt", og det forsatt blør. Når det er, hva heter det igjen... Som de gjør med andre døde dyr noen ganger.
Sist endret av JKnutsen; 31. mai 2011 kl. 19:22.
han har vel oppnådd akkurat det han ville.. litt mere interesse for "mann kastet bort fra rådhus plassen etter å ha hengt opp heste hoder" enn "Some guy with a small penis is complaining again"..!

en ting til, norge er ikke i "krig" vi deltar vel bare i "internasjonale operasjoner"..
foxxravin's Avatar
Trådstarter
Sitat av JKnutsen Vis innlegg
Så som jeg ser det, mener du at fordi noen bestemmer at landet deres skal delta i en krig, hvor det alltid er folk som dør, må borgerene tåle å se slike ting? Det er jo ikke opp til dem om nasjonen skal være i krig...

Men så ser jeg heller ikke hva i f... et hestehode har å gjøre med EU og høye strømpriser? Hvis det hadde vært om noe med om dyr o.l. ville dette vært en helt annen sak.

PS: Hadde også vært helt greit for meg dersom hodet ikke var "ferskt", og det forsatt blør. Når det er, hva heter det igjen... Som de gjør med andre døde dyr noen ganger.
Vis hele sitatet...
Nei, sier ikke det, men man skal ikke akkuratt si at folket bryr seg veldig mye om det heller.. og da kan man sette fokus på det.
Sitat av iGnome Vis innlegg
han har vel oppnådd akkurat det han ville.. litt mere interesse for "mann kastet bort fra rådhus plassen etter å ha hengt opp heste hoder" enn "Some guy with a small penis is complaining again"..!

en ting til, norge er ikke i "krig" vi deltar vel bare i "internasjonale operasjoner"..
Vis hele sitatet...
Jeg beklager dypt at jeg ikke alltid klarer å skrive det jeg tenker.
Sitat av moridin Vis innlegg
Det er mulig jeg er dum, så om noen kan forklare meg hva avkappede hestehoder har med høye strømpriser å gjøre blir jeg veldig glad ...
Vis hele sitatet...
Tror ikke det har noe med dum å gjøre, jeg hørte uttrykket første gang i en film, husker ikke hvilken, men tror det var et eller annet med mafian, Gudfaren, eller en eller annen spaghettivestern, fant dog ikke uttrykket igjen på google da jeg søkte på norsk. Søkte på engelsk og fant: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Godfather#Filming
Sist endret av fxxked; 31. mai 2011 kl. 19:51.
Man behøver ikke å være enig med Norges krigføring rundt om i verden for å forstå at vi ikke vil ha bloddryppende hestehoder stående på stortingsplassen. At det begås krigsforbrytelser i verden ellers, betyr på ingen måte at vi kan godta alt som ikke er like ille. Hele opplegget er forøvrig som et dårlig kamuflert pr-stunt for å blåse opp en relativt ubetydelig sak.
Leste litt om partiet. Partileder må være tidenes pr-hore. Er tydeligvis ikke første gang han har satt hoder på staker.
Sitat av nikons Vis innlegg
Leste litt om partiet. Partileder må være tidenes pr-hore. Er tydeligvis ikke første gang han har satt hoder på staker.
Vis hele sitatet...
Mer enn Jens og endene hans?
Synes det han belyser er veldig viktig.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av iGnome Vis innlegg
en ting til, norge er ikke i "krig" vi deltar vel bare i "internasjonale operasjoner"..
Vis hele sitatet...
Er Norge ikke i krig sier du?

Norge i krig - Afghanistan Se denne serien og si at Norge ikke er i krig er du snill!

Vi driver krig i Afghanistan

Sitat av oberstløytnant Terje Hanssen
- Svaret mitt er at ja, vi driver krig i Afghanistan, sier han uten, antydning til tvil i stemmen.
Vis hele sitatet...
Norges engasjement i Afghanistan bringer krigen hjem
Vis hele sitatet...


edit: beklager for veldig off-topic, men det er krig når Norske soldater sendes ut i krig.
Sist endret av Echuz; 31. mai 2011 kl. 21:23.
hvor får man tak i hestehoder??
Sitat av echuz Vis innlegg
Er Norge ikke i krig sier du?

Norge i krig - Afghanistan Se denne serien og si at Norge ikke er i krig er du snill!

Vi driver krig i Afghanistan





edit: beklager for veldig off-topic, men det er krig når Norske soldater sendes ut i krig.
Vis hele sitatet...
Det er bare den Norske stat som mener vi ikke er i krig! tror det var det han skulle fram til, syntes jeg merket litt ironi i det innlegget.
I like turtles
Alfonzor's Avatar
Sitat av mekanikeren Vis innlegg
hvor får man tak i hestehoder??
Vis hele sitatet...
På en gård/stall sikkert
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Det er bare den Norske stat som mener vi ikke er i krig! tror det var det han skulle fram til, syntes jeg merket litt ironi i det innlegget.
Vis hele sitatet...
Stemmer!

OT: Syntes det rett og slett er patetisk å ty til slike middler som denne mannen har gjort! Det gjør narr av det han står og protesterer mot syntes nå jeg..
Helt idiotisk påfunn etter min mening, de må gjerne demonstrere, om folk er enige vil de bli med på demonstrasjonen.
Her ser vi hva som hendte når de tyr til slikt: hovedpoenget med demonstrasjonen blir borte pga at en tulling leker "gudfaren" og tar med seg et hestehode.

OT: Nprge er per def. ikke i krig, en krig er når et land angriper et annet land, det vi ser i Midt-Østen er "interne konflikter", dog er eneste forskjellen noen av reglene for hva soldatene kan og ikke kan gjøre i skarpe oppdrag.
Imo er det ganske stor forskjell på et avkappet hestehode og groteske krigshandlinger. Om han skal symbolisere slike handlinger kan han gjøre det et mindre offentlig og på en annen måte enn å henge opp et avkappet hode fra et dyr som er sett på som et husdyr i norsk historie. Dette virker nok støtende på veldig mange, og hadde nok ikke syntes noe særlig om det dersom jeg hadde sett dette selv.

Skjønner godt at han ble bortvist, og at det som skjedde skjedde
Sitat av echuz Vis innlegg
Er Norge ikke i krig sier du?

Norge i krig - Afghanistan Se denne serien og si at Norge ikke er i krig er du snill!

Vi driver krig i Afghanistan





edit: beklager for veldig off-topic, men det er krig når Norske soldater sendes ut i krig.
Vis hele sitatet...
De sendes ikke ut i krig, men på internasjonale oprasjoner! Dette er det det står på "papiret" og er ikke min persnelige mening! Jeg tror mye av grunden til det er at lønna til en soldat i krig er høyere en en i utenlandstjeneste!
Så NEI Norge er ikke i krig! (Selv om vi deltar i oprasjoner/oppdrag)

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
På en gård/stall sikkert
Vis hele sitatet...
Hvem ofrer sin forhåpenligvis kjære hest til MAAAASSE penger, kapper av den hodet, for og så gi den til en dude som skal sette de opp på pinner?
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Jeg leste nettopp artikkelen på dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2011/05/31/n...riks/16739158/


Jeg syntes det var "Forferdelig" når jeg først så det, men når jeg leste og satte meg i det, så syntes jeg det er veldig bra gjort,

Politiet avslutta en lovlig demonstrasjon, fordi den var for grosteskt, men da tenkte jeg, javel.. vi går til krig og skyter av folk huet daglig i ett annet land, men man kan ikke viste folk ett heste huet?, jeg mener at alt for mange vet ikke hvordan krig egentlig og er altfor skjerma fra virkeligheten,

Har selv sett døde kropper i spill, bilder osv. men senere fikk jeg vært på likhus og sett avkappa kropsdeler osv og det er langt hvordan det er på ett bilde, hvis man ikke tørr/liker å se ett avkappa hestehuet, så vil man så absolutt ikke gå ut i krig.

Jeg er helt enig med denne mannen, og har min full støtte for det han gjorde.
Vis hele sitatet...
Hjelpes.. Hva har internasjonale krigsoperasjoner med dette å gjøre? Unødvendige dødsfall er høyst uønsket av både det militære styrkene og staten Norge. De internasjonale militære aksjonene du referer til er for å oppnå visse politiske mål for å forbedre den humanitære og den politiske situasjonen i disse landene. Ikke for å plage befolkningen i disse landene med å la makabre lik ligge på bakken.
Henger man opp et makabert hestehode på en stang utenfor stortinget forstyrrer man ro og orden. Noe som forståelig nok er straffbart. Dette er et svært ubehagelig syn spesielt for små barn.

Helt utrolig at du og Øystein Meier Johannessen har greid å koble disse to tingene sammen.
Sist endret av Psytrip; 1. juni 2011 kl. 01:43.