Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 3638
Trenger som sagt kritikk. Uansett hvor negativ den er. Vær 100% ærlig. For å utvikle meg må jeg ha den harde kritikken.

http://www.extremenights.no/

Noe som kunne vært bedre? Annerledes? Font? Farger? Oppsett?

Har sett meg litt blind.


Shoutboxn er skrevet selv med hjelp fra enkelte tutorials. Klarer du hacke denne, så gjør det. Og gjerne si hvordan. Men vennligst ikke ødelegg (ja, den er lett å spamme nå, så ikke spam den).

På forhånd takk!
Sist endret av dethklok; 11. april 2011 kl. 13:03.
Syns den blei dritbra Du burde kanskje fikse no bot-sjekking på kommentar tingen så ikke folk spammer.
Men ellers var faceløsningen og fontene og fargene nice!
Kanskje ta linjen med "Nyheter, galleri, utleie og kontakt" over bildet isteden for under!
No offence, men virker som en template som ble kjøpt i starten av 2000 og endret på til ditt/deres.
det grønne greiene rundt header var igrunn litt forstyrrende, i mine øyne that is, er dette en party sentral eller fest oversikt?
Trådstarter
Twixtor: Ja, tenkte få lagt inn recaptcha ish opplegg der. Og ikke minst at man må fylle inn noen felt for å få postet. Skal se litt på det med menyen. Css-dropdown skal fikses litt også:

Xeon. Som sagt, kritikk må jeg ha. Og siden er ikke kjøpt. Alt er lagd til joomla fra scratch. Gfx i photoshop, ingen brush, fra scratch.

Sitat av tribalgoth Vis innlegg
det grønne greiene rundt header var igrunn litt forstyrrende, i mine øyne that is, er dette en party sentral eller fest oversikt?
Vis hele sitatet...
De arrangerer events og leier ut utstyr.
Forsåvidt burde få vist frem bedre hva de faktisk gjør så folk forstår.
Selve sidedesignen er altfor smal. Gjør den fleksibel evt fast-bredere. Ser dog sikkert naturlig ut på en 1024x768 15" skjerm fra 1999.
Trådstarter
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Selve sidedesignen er altfor smal. Gjør den fleksibel evt fast-bredere. Ser dog sikkert naturlig ut på en 1024x768 15" skjerm fra 1999.
Vis hele sitatet...
Etter min mening ser den grei ut på 1280x1024 også, som den ble lagd i. Men nå på min nye pc i 16:9 så er jeg fullstendig enig med deg. De fleste har vel såpass oppløsning nå.
Sitat av dethklok Vis innlegg
Etter min mening ser den grei ut på 1280x1024 også, som den ble lagd i. Men nå på min nye pc i 16:9 så er jeg fullstendig enig med deg. De fleste har vel såpass oppløsning nå.
Vis hele sitatet...
Dersom du gjør den fleksibel men med en maksgrense trenger du ikke bekymre deg.
960px er standard bredde på sider nå, men jeg regner vel med at siden de fleste har 16:9-skjermer blir det nok vanlig med bredere sider snart. Hvis ikke funker jo dynamisk bredde greit på mange sider, selv om da blir det fort en del ekstra ting å passe på, og det må testes på alle oppløsninger osv.

OT: Er det dere som har gått så sinnsykt i underskudd og klart å bygge opp en gjeld på et par millioner?
Dere burde kanskje se etter skrivefeil. Men ellers så ser egentlig hele siden ut som noe en øst-europeisk undergrunds DJ ville ha laget for å promotere seg selv
Trådstarter
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Dersom du gjør den fleksibel men med en maksgrense trenger du ikke bekymre deg.
Vis hele sitatet...
Det er sant. Eneste litt mer jobb, men det har jo ikke så mye å si.

Sitat av drittunge Vis innlegg
960px er standard bredde på sider nå, men jeg regner vel med at siden de fleste har 16:9-skjermer blir det nok vanlig med bredere sider snart. Hvis ikke funker jo dynamisk bredde greit på mange sider, selv om da blir det fort en del ekstra ting å passe på, og det må testes på alle oppløsninger osv.

OT: Er det dere som har gått så sinnsykt i underskudd og klart å bygge opp en gjeld på et par millioner?
Vis hele sitatet...
Var det siste spørsmålet til meg?

Sitat av Pandaren Vis innlegg
Dere burde kanskje se etter skrivefeil. Men ellers så ser egentlig hele siden ut som noe en øst-europeisk undergrunds DJ ville ha laget for å promotere seg selv
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har ikke sett etter skrivefeil med tanke på jeg er ikke med i Extreme Nights, har bare fått inn info jeg har fylt opp på siden. Men ja, virker jo uproft med skrivefeil.
Sist endret av dethklok; 11. april 2011 kl. 13:26.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Likte ikke når man foreksempel skulle til gallari ---> bilder, det er en litten glipp der så om man tar det sakte blir det borte...

Men enige i at det øderla, i alle fall så lyse gjønt..

+ pluss facebook få det bort
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Føkk animerte favicons!
Trådstarter
Sitat av Khs Vis innlegg
Likte ikke når man foreksempel skulle til gallari ---> bilder, det er en litten glipp der så om man tar det sakte blir det borte...

Men enige i at det øderla, i alle fall så lyse gjønt..

+ pluss facebook få det bort
Vis hele sitatet...
Menyen skal forbedres en eller annen gang

Sitat av Jonta Vis innlegg
Føkk animerte favicons!
Vis hele sitatet...
Tåler du ikke det, så tåler du faen ikke mye
kjempefin side

en ting, når det gjelde knappene, så kan man trykke på de så lenge man holder musen innenfor/over "knappfeltet" (altså elve knappen), mens på undermenyene så kan man bare trykke på de hvis musen er over bokstavene, ikke resten av knappen.
Den boksen som er mellom headeren og nyhetene er bare i veien synes nå jeg. Alt den gjør er jo bare å vise et miniatyrbilde av nyheten som ligger rett under.
Trådstarter
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
kjempefin side

en ting, når det gjelde knappene, så kan man trykke på de så lenge man holder musen innenfor/over "knappfeltet" (altså elve knappen), mens på undermenyene så kan man bare trykke på de hvis musen er over bokstavene, ikke resten av knappen.
Vis hele sitatet...
Ja, som sagt over skal menyen fikses på før eller senere, men bra observasjon!

Sitat av Mandokir Vis innlegg
Den boksen som er mellom headeren og nyhetene er bare i veien synes nå jeg. Alt den gjør er jo bare å vise et miniatyrbilde av nyheten som ligger rett under.
Vis hele sitatet...
Sånn er det når de som vil ha siden ville ha siste events liggende der. Når er det ikke så mange eventer som ligger ute, så ser mer merkelig ut da.
Sitat av dethklok Vis innlegg
Ja, som sagt over skal menyen fikses på før eller senere, men bra observasjon!
Vis hele sitatet...
Hvorfor be om kritikk på en uferdig side?
liker ikke den store facebook knappen som følger etter når du scroller, den ble veldig forstyrrende når den er så stor og med en farge som skiller den ut.
Trådstarter
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Hvorfor be om kritikk på en uferdig side?
Vis hele sitatet...
Tja, for det finnes jo enkelte ting man ser seg blind på? Jeg har fått mye bra kritikk. Men ser jo ikke helt vitsen med at enkelt kritikk går i repeat heller?

Sitat av AdolfCartman Vis innlegg
liker ikke den store facebook knappen som følger etter når du scroller, den ble veldig forstyrrende når den er så stor og med en farge som skiller den ut.
Vis hele sitatet...
Det er sant nok det. Men de som skal ha siden likte den.
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Hvorfor be om kritikk på en uferdig side?
Vis hele sitatet...
Da vet de hva som bør gjøres før de bruker den ordentlig?
Om du går inn på gallieriet og blar litt ned slik at bildene man åpner overlapper med youtube-filmen, så ligger youtube over selve bilder. Er vel meningen den skal ligge bak.
Sist endret av etse; 17. mai 2011 kl. 18:04.
IRC entusiast
dach's Avatar
Jeg likte ikke det grønne bildene på siden, ble noe overkill.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av dethklok Vis innlegg
Sitat av Jonta Vis innlegg
Føkk animerte favicons!
Vis hele sitatet...
Tåler du ikke det, så tåler du faen ikke mye
Vis hele sitatet...
Your loss. Vit det at jeg lukker tabs som animerer faviconene sine, fordi bevegelse forstyrrer når jeg skal lese på t.d. nFF. Og om jeg gjør det, så er det sikkert mange andre som gjør det. Hvorfor tror du Google, Amazon, eBay osv. ikke animerer faviconene sine?
Tok litt tid før jeg skjønte hva dere driver med.
Sist endret av Cybergasm; 17. mai 2011 kl. 20:45.
Eat to bite?
Curver's Avatar
Jeg skjønte ikke hva denne siden drev med føre jeg leste igjennom denne topicen. Har et annet spørsmål også, hvorfor er det ikke store forbokstaver på nyheter, galleri, utleie og kontakt?
Synes det ser mye bedre ut når en/et ord/setning begynner med STOR forbokstav.

Fjern facebook dingsen.
Vis du går inn på en side, f.eks på galleriet deres så vis jeg da trykker på det store bildet som følger med på alle sidene, da pleier jeg som oftest å komme til hovedsiden, men ikke her. Hvorfor ikke det?
Sikkerhetsklarert
Banneren er for høy.. Mange som surfer med nettbrett/notepads som har 768px i høyden.. Da ser man ikke annet enn banneren og menyen i det man går inn på siden.. (greit at scrolling tar 0.5sekunder, men dog)
Den menyen kan ikke brukes på iphone/ipad, man har ingen mus på ipad, så hover fungerer ikke, er ihverfall sånn på min side..
Jeg likte fargene, men menyen din, altså hoveren bør fikses, slet med å få trykket på noen som helst knapper på hover menyen, samt jeg tror jeg ville heller hatt at hover boksene er linet opp i forhold til boksenes lengde, med andre ord alignet med de andre boksene, synes det var veldig rart slikt det var nå med at boksen var plutselig sentrert.

Men ellers hvis du virkelig vil ha en fixed facebook logo på sia så fyr på en animasjon eller noe når man hovrer over den.
Trådstarter
Siden det er så mange som reagerer på den facebook knapp, så skal jeg faktisk vurdere gjøre noe med den.

Skal også prøve få frem bedre hva Extreme Nights faktisk gjør, på forsiden. Så det ikke blir noe tvil.

Ellers, som sagt, den menyen er ikke 100% og skal fikses så den henger sammen med menyen(som også skal byttes ut med ny), og gå rett under, ikke litt til siden.

Vurderer også 'blure' litt bakgrunnen så den ikke blir så sterk å se på. Heller ikke så framhevende, slik at siden blir det som er i fokus.

Jonta: Jeg tar poenget ditt, men når folk kommer å skriver "føkk ditt føkk datt" så tar jeg det ikke seriøst.

Etse: Hvilken browser du bruker?

Ser også jeg må begynne ta hensyn til ipads osv. Siden dette blir mer og mer brukt.

Ellers vil jeg takke for mye bra kritikk!
likte den grønne bakgrunnen, men kan bli litt intens til tider...
Kjempebra side uansett
Min side ( http://www.kvarburg.com/hho/ ) blir jo småtterier i forhold. Men så kan jeg ikke noe mye om web design uansett.
skjønner ikke hvordan man skal gi kritikk engang på noe så talentløst som dette, hva har du gjort i det hele tatt? Jo, du har fiksa no grønn shit nederst, knappene er ikke noe design etter min mening. Jeg mener ikke at sida er så jævla dårlig, det er bare at jeg ikke skjønner hvordan noen kan spørre etter kritikk for noe så simpelt som detta her, grønn sansynligvis brusha bakgrunn i ps, at du velger svart + grønn er vel ikke noe design? Hvordan kan folk spørre etter kritikk på design etter noe som dette? å mekke ei css fil er ikke bakgrunn for spm om kritikk
Trådstarter
Sitat av trønderfår Vis innlegg
skjønner ikke hvordan man skal gi kritikk engang på noe så talentløst som dette, hva har du gjort i det hele tatt? Jo, du har fiksa no grønn shit nederst, knappene er ikke noe design etter min mening. Jeg mener ikke at sida er så jævla dårlig, det er bare at jeg ikke skjønner hvordan noen kan spørre etter kritikk for noe så simpelt som detta her, grønn sansynligvis brusha bakgrunn i ps, at du velger svart + grønn er vel ikke noe design? Hvordan kan folk spørre etter kritikk på design etter noe som dette? å mekke ei css fil er ikke bakgrunn for spm om kritikk
Vis hele sitatet...
Det som er fikset er jo hele greia. Css. Er ikke brukt noe brush på bakgrunn nei. Har laget hvert element fra scratch selv i ps (bakgrunn).

Hva du mener er design da? Hva skal til for at det er design?

Kan ikke noe som er minimalistisk være design feks? Må alt være så jævla super avansert?

DET du ser på den siden er jo designet til siden. Hva ellers skulle det være?

Man trenger jo kritikk for å forbedre det man har laget. ER jo derfor man spør etter kritikk.

Eller skriver du alt dette her kun for å provosere?
Sitat av dethklok Vis innlegg
Det som er fikset er jo hele greia. Css. Er ikke brukt noe brush på bakgrunn nei. Har laget hvert element fra scratch selv i ps (bakgrunn).

Hva du mener er design da? Hva skal til for at det er design?

Kan ikke noe som er minimalistisk være design feks? Må alt være så jævla super avansert?

DET du ser på den siden er jo designet til siden. Hva ellers skulle det være?

Man trenger jo kritikk for å forbedre det man har laget. ER jo derfor man spør etter kritikk.

Eller skriver du alt dette her kun for å provosere?
Vis hele sitatet...
gjør ikke det nei, men det her er jo fette talentløst, sjekk deviantart.com og søk på portfolios for inspirasjon

sjekk her f eks: http://th00.deviantart.net/fs70/PRE/f/2010/135/e/f/sleekBlack_v4_by_timsilva.png
sier ikke at du ska greie det her, men prøv å mekk noe kule skygger og glossy shit på knappene dine eller noe, og den footeren din er litt for fresh btw
Sist endret av trønderfår; 24. mai 2011 kl. 16:01. Grunn: link
Trådstarter
Så vis meg et eksempel på hva du mener er helt nydelig ?
Er det du som driver dette firmaet? Den Nurburgring turen så litt gøy ut

Nettsiden syntes jeg så helt grei ut, bra jobbet
ta den grå bakgrunnen på shotboxen og bruk den som bakgrunn på nyheter osv, så endrer du tekstfarga til hvit eller noe som pass greit, trur det vil bli 10x fetere
Sist endret av trønderfår; 24. mai 2011 kl. 16:15.
Syntes det var bra, men bakgrunnen var litt slitsom til tider
Er det bare jeg så må trykke på feks "Nyheter" for så får lov å lese "Om oss" ?
Synes det skulle holde å bare holde musepekeren over "Nyheter" for så å gå rett ned til "om oss" uten å måtte trykke på nyheter først.
Håper du skjønner hva jeg mener.
Trådstarter
Sitat av trønderfår Vis innlegg
ta den grå bakgrunnen på shotboxen og bruk den som bakgrunn på nyheter osv, så endrer du tekstfarga til hvit eller noe som pass greit, trur det vil bli 10x fetere
Vis hele sitatet...

Det er flere ting som står på vent for å fikses. Jeg skjønner absolutt hva du mener med det burde være bedre der, og der og der. Det er ikke optimal sånn sett. Eneste jeg kommer til å ordne der er småfeil som trenger litt puss. Som feks du nevner knappene. Footeren. Men ikke noe særlig mer enn småting.

Designet du kom med er sansynligvis lagt mange mange timer ned i for å perfeksjonere, det er ikke noe jeg gidder når jeg får en billig penge for å sette opp en webside kjapt. Er ikke noe problem om jeg setter med ned å virkelig airbrusher litt og diverse for å lage feks menyen, toppen eller resten av designet du sendte. Det tar bare veldig lang tid. Den vanskelige delen er å komme på alt det selv. Ha den kreativiteten. Ikke selveste det å gjøre det i photoshop.

Men som sagt, jeg skjønner absolutt poenget ditt.

Sitat av tissemannX Vis innlegg
Er det du som driver dette firmaet? Den Nurburgring turen så litt gøy ut

Nettsiden syntes jeg så helt grei ut, bra jobbet
Vis hele sitatet...
Nei, er nok ikke jeg som driver det. Men bare ring dem/send en mail

Veldig talentfulle med det de driver med.

http://www.youtube.com/watch?v=3Xe0o...layer_embedded
Sist skumparty de hadde.

Sitat av Andreassen Vis innlegg
Syntes det var bra, men bakgrunnen var litt slitsom til tider
Vis hele sitatet...
Ligger i listen på hva jeg skal gjøre allerede

Sitat av Gromega Vis innlegg
Er det bare jeg så må trykke på feks "Nyheter" for så får lov å lese "Om oss" ?
Synes det skulle holde å bare holde musepekeren over "Nyheter" for så å gå rett ned til "om oss" uten å måtte trykke på nyheter først.
Håper du skjønner hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Hvor ting er plassert er ganske ustrukturert. Enda noe som må fikses.
Men må ikke trykke på knappen her nei?
likte ikke grønnfargen. Minnet meg om Urge eller noe kvalmende energidrink :P

Prøv med noe blå/grått, det tror jeg vil bli bedre, men så passer jo ikke det til strobelysa, sant nok
Ok, har sett litt på siden og har kommet fram til følgende endringer som kunne vært gjort (etter min mening)


-Når man trykker på headeren så skulle man kommet tilbake til hovedsiden

-Faviconen funket ikke hos meg, bruker Chrome

-Galleri skulle hatt en egen side, sånn som det er nå så scroller den bare helt
opp på siden

-Utleie skulle kommet inn under sin egen gruppe i menyen, samme som med nyheter

-Når man søker så blir det ett rart navn opp i fanen. Kunne f.eks. "Søk :: Disco" hvis det var Disco man søkte på

-Når man trykker på et felt i Shout og så trykker vekk, så forsvinner det som stod der, altså Navn eller E-post

-Kunne vært flott å kunne scrolle i Shout

Likte ellers siden og syntes bakgrunnen var helt grei
Sist endret av Sadaros; 24. mai 2011 kl. 17:45. Grunn: Små feil
Så dårlig at jeg ikke gidder å gi konstruktiv kritikk engang.
Sitat av spelley Vis innlegg
Så dårlig at jeg ikke gidder å gi konstruktiv kritikk engang.
Vis hele sitatet...
smart, han sier han er mye flinkere å designe en det der, det der var bare noe han ikke gidder å bruke energi på fordi at han får betalt for det.
Likevel gidder han å lage en post som han kaller "trenger kritikk" selvmotsigelse eller hva?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av spelley Vis innlegg
Så dårlig at jeg ikke gidder å gi konstruktiv kritikk engang.
Vis hele sitatet...
Hvorfor postet du da? Hadde noen sagt det til meg om noe jeg hadde laget hadde jeg mistet motet og interessen for det, samt inspirasjon, det er leit.

Jeg likte ikke dropdown menyen, den er fin, men funker ikke optimalt, drar man musen litt sakte over den, så forsvinner dropdownen, den tror du tar musen vekk, men du tar den på bakgrunnen.

Bilde ilustrerer hvor det er en free spot, er dog i alle dropdowns:



Favicon er OK, men dere burde vurdere noe transparent i den, da det ser litt stygt ut med den firkanten.

Ellers er det bra, noen liker designet, andre gjør ikke, til temaet og det de driver med syntes jeg den funker flott! Fortsett med det du driver med!