Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2206
Hei! For en eller annen grunn har spiren min begynt å henge... Hva kan det skyldes?

Er ganske nub når det gjelder å gro, men har fulgt den cannabishåndboken..

hmmmmmm!

http://bildr.no/thumb/882256.jpeg

http://bildr.no/thumb/882258.jpeg
Sist endret av RandomNatural; 13. mai 2011 kl. 19:11. Grunn: edit: ny link
Det ser ut som om du har fått en retardert plante.

Eller så kan det være at den henger litt fordi den ikke har nok vann. Celler er rare, de trenger vann/H2O for å fungere!
Hva med å støtte den opp med litt ståltråd?
Moren min gjør det hele tiden i kjøkkenhagen, så når de er litt sterkere tar hun det bort og det står selv.
Kan du utdype deg på hvorfor den ser retardet ut?

Ga den vann istad, venter noen timer eller til i morgen!
Viss noen andre har mer kompetanse, vennligst svar
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
Kan du utdype deg på hvorfor den ser retardet ut?

Ga den vann istad, venter noen timer eller til i morgen!
Viss noen andre har mer kompetanse, vennligst svar
Vis hele sitatet...
1. Planten utstråler depresjon, kanskje på grunn av vannmangel.
2. Den henger med hodet, der halsen nesten holder på å knekke.



OT: Hvis du har det for varmt, kanskje det har vært litt varmere i Kristiansand enn normalt i de siste dagene. Da må du
1. Støtte opp planten med ispinner
2. Vanne den jevnlig til den ser gladere ut.
Sist endret av Eplegutten; 13. mai 2011 kl. 19:19.
Digital nomade
trippy's Avatar
Har du lys rett over den eller ved siden? Fordi planter strekker seg etter lyset, og vil ha så mye som mulig
Hvis det ikker er det, så kan du sette et grillspyd som den kan "klatre" på sidna den.
Vann og sollys er vel det eneste som hjelper for mer eller mindre alle planter, ja.
Planta di ser fin ut den. Berre ikkje drit deg ut og overvann den eller bruk gjødsel no, for den ser iallefall sunn ut. Kva lys har du på den? Og kva syklus på lyset brukar du? Kan sjå ut som den prøver å strekke seg litt, men det ser du betre etter ei stund. Planter veks etter gravitasjonen på jorda, så den rettar seg nok sjølv etter ei tid.

Sett eit par ispinnar i jorda som Eplegutten sa.
Tydelig for lite lys, da strekker planta seg etter lyset og får lengre stilk, som da kan bøye seg etterhvert... Vifte hjelpe også for å få en mer robust stilk men akkuratt nå bør du vell bare støtte den opp med noe.
Tre tips for bedre plante:
1. Mer/bedre lys. Denne planten har strekt seg alt for langt. Den trenger heftigere lys. Hva bruker du nå? Avstand til planten?
2. Bind den opp.
3. Vifte på stilken gjør at den får mer styrke i stammen og da unngår å bøye seg.
Hva med å sette den ut i hagen? f.eks nå i helgen og hvis du har mulighet, sett den ut i sola så kommer den til og vokse fortere og garantert rette seg opp. I tillegg, er lys da ikke et problem!
den har rettet seg fint opp nå! : ) setter den ut når det er sol, jævla regn atm
Hvilken lampe har du nå? jeg personlig har en kombo av lystoffrør og så setter jeg plantene ut i ca 12 tiden, hver dag og de har en bra størrelse på seg nå! jeg antar også at du er førstegangsgrower?
Sist endret av GlobalBalloon; 14. mai 2011 kl. 14:31.
Et veldig godt tips: Sett den ut i sola på dagtid så lenge den er såpass liten og ugjenkjennelig som den er nå Det gjør underverker for plantene. Men husk for all del på temperaturen. Står den i direkte sollys på denne tiden av året er det sjelden noe problem, men skulle det være uvanlig kaldt i lufta så la den være inne.
Bor nokså gjemt, så den kan stå hvor som helst egentlgi! Men uheldigvis så greide vinnen å knytte opp støttene til spiren min.. så knakk den tror jeg, men ikke rett av.. er den heeelt ubrukelig nå?
Jeg vil anta at den er knekt ved toppen og sannsynligvis på grunn av at stilken ikke er sterk nok. Sett opp flere støtter, jeg har faktisk brukt grillspyd, noe som fungerer svært bra. Har du en bordvifte liggende? Det hjelper mye for stilken. Egentlig tror jeg du må sette den ut i sola fordi den trenger mye lys for å klare seg i det hele tatt. Det jeg ville ha gjort var å spørre om noen av vennene dine hadde et frø eller to liggende fra pot de har kjøpt også starte på en ny en. Kjøp ei potte og plant den med det nye frøet ute?
hvor store kan de bli før de skal ''høstes''?
Dem kan begynne å henge av for mye luftfuktighet også.
De vil også strekke seg etter lyset ditt. Hvis du har ikke har hps-lampe kan den henge nokså nært den første tiden.
Hvis den er "knekt" vil jeg anbefale deg å binne den opp, eller støtte den med andre objekter (ispinne, grein o.l)
Har du bare sådd en ? Bortkastet tid i mine øyne i så fall.
For å oppnå best mulig resultat er det optimale å prøve å etterligne moder natur.
Finn noe å støtt den opp med, ser ut som at den har lyst til å ha lyset litt nærmerer også..


Sitat av haakon466 Vis innlegg
hvor store kan de bli før de skal ''høstes''?
Vis hele sitatet...
Hvilken strain er det da ?
du bør vente til de viser førblomster før du setter dem i blomst.
Plantene kan bli over 2m, særlig de sativa dominante.
Sist endret av madmaz; 22. mai 2011 kl. 11:33.