Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1196
Ja, men unødvendig med ny Psu ( Strømforsyner) Etter min mening; ) å kjøp heller nVdia 560 Yust sayin
alicante55's Avatar
Trådstarter
Sitat av SvampebobFTW Vis innlegg
Ja, men unødvendig med ny Psu ( Strømforsyner) Etter min mening; ) å kjøp heller nVdia 560 Yust sayin
Vis hele sitatet...
Så du tror det holder med 550w? :P
Nei, gå litt opp. Men ikke overdriv. 650\750W holder. Resten kommer overens ja. Men du har jo ett mATX. Ikke at det gjør noe, men husk å sett i riktig skruer når du bytter kabinett.
550W holder fint til det oppsettet. Men ikke i flere år. Dette er fordi den vil få et effektap slik at den ikke kan gi nok watt. i allefall ville jeg gått for en på minst 650W siden da har man litt og gå på.
Sitat av Wilyes Vis innlegg
550W holder fint til det oppsettet. Men ikke i flere år. Dette er fordi den vil få et effektap slik at den ikke kan gi nok watt. i allefall ville jeg gått for en på minst 650W siden da har man litt og gå på.
Vis hele sitatet...
Holder fint?! Hvordan kan du si det når GPU hans anbefaler 550W. Greit at det ikke alene bruker så mye, men husk at det er mer i PCen hans enn GPU. Dessuten er den nok ikke ny den 550W. Den har nok mista noko. Dessuten er det chieftec smart series som ikke har den beste leveransen.
http://www.tweaktown.com/reviews/380...ard/index.html

Det ligger rundt samme ytelse men koster 500-1000 mindre
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det holder, men PSUen du har er ikke av den beste kvaliteten. Hvis du dessuten skal klokke så ville jeg absolutt anbefalt en ny og bedre PSU. Nitro-serien til Chieftec er den eneste som er av noenlunde kvalitet og siden den du linker til er på tilbud er det ikke noe dårlig kjøp. Jeg ser ikke poenget med nytt kabinett, men du har vel dine grunner.

Edit: Alt for sent, igjen
Sist endret av 83leo; 15. mai 2011 kl. 00:55.
alicante55's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Holder fint?! Hvordan kan du si det når GPU hans anbefaler 550W. Greit at det ikke alene bruker så mye, men husk at det er mer i PCen hans enn GPU. Dessuten er den nok ikke ny den 550W. Den har nok mista noko. Dessuten er det chieftec smart series som ikke har den beste leveransen.
Vis hele sitatet...
Den PCen til 3.4k jeg kjøpte har jeg brukt 3 ganger. Altså, startet 3 ganger, så har han bare ligget å støvet ned.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Nitro-serien til Chieftec er den eneste som er av noenlunde kvalitet
Vis hele sitatet...
Corsair før Chieftec. Jeg vil si du får bedre kvalitet og leveranse ved å velge en Corsair PSU. Kommer selvfølgelig ann på serien du velger, men velger du AX så skal det mye til for å slå den.
alicante55's Avatar
Trådstarter
Sitat av 83leo Vis innlegg
Det holder, men PSUen du har er ikke av den beste kvaliteten. Hvis du dessuten skal klokke så ville jeg absolutt anbefalt en ny og bedre PSU. Nitro-serien til Chieftec er den eneste som er av noenlunde kvalitet og siden den du linker til er på tilbud er det ikke noe dårlig kjøp. Jeg ser ikke poenget med nytt kabinett, men du har vel dine grunner.

Edit: Alt for sent, igjen
Vis hele sitatet...
Skjermkortet jeg linket til vil ikke passe i kabinettet jeg har nå
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Stemmer det For sent på kvelden for meg nå.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Skjermkortet jeg linket til vil ikke passe i kabinettet jeg har nå
Vis hele sitatet...
Mulig du kunne få lirka 560 inn der hvis du bruker glidemiddel. Orker du å måle så kan vi se om du får i 560
alicante55's Avatar
Trådstarter
Har lyst på nytt kabinett uansett
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Har lyst på nytt kabinett uansett
Vis hele sitatet...
Da ville jeg lagt litt mer penger i det og kjøpt enten Corsair 650D eller CM HAF X. Flotte kabinetter begge to.
alicante55's Avatar
Trådstarter
En ting til: Burde jeg ha mer enn 4BG ram, eller trenger jeg ikke det med Bra skjermkort og prosessor?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
En ting til: Burde jeg ha mer enn 4BG ram, eller trenger jeg ikke det med Bra skjermkort og prosessor?
Vis hele sitatet...
Kommer ann på hva bruksområdet er det.
alicante55's Avatar
Trådstarter
Gaming.

Eller koster ikke ram så mye?
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du behøver kun 4Gb til spilling, men det er likevel så billig at du kan fleske til med 8Gb for en hundrings eller to ekstra.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Gaming.

Eller koster ikke ram så mye?
Vis hele sitatet...
RAM er jo så og si gratis.
Dog støtter jo HK ditt kun 1066 MHz og 1333Mhz.

4GB holder til gaming. Men skal du drive med litt annet f.eks. redigering osv så må du bevege deg opp til 6GB\8GB og kanskje enda lenger.
alicante55's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
RAM er jo så og si gratis.
Dog støtter jo HK ditt kun 1066 MHz og 1333Mhz.

4GB holder til gaming. Men skal du drive med litt annet f.eks. redigering osv så må du bevege deg opp til 6GB\8GB og kanskje enda lenger.
Vis hele sitatet...
Går det ikke med mer enn 4GB på HK mitt?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Går det ikke med mer enn 4GB på HK mitt?
Vis hele sitatet...
Joda, men HK ditt støter ikke mer enn 1066Mhz og 1333Mhz . Mhz er hastigheten på RAMen. Det støtter 8GB .
alicante55's Avatar
Trådstarter
Åja, men viss jeg kjøper 8GB ram + det jeg linket til. Vil da BF3, mw3 og lignende funka bra da?
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Åja, men viss jeg kjøper 8GB ram + det jeg linket til. Vil da BF3, mw3 og lignende funka bra da?
Vis hele sitatet...
Det vil da hjelpe. Du vil få mer fps. Du kommer nok til å merke forskjell ja

Du trenger jo ikke å kjøpe 8GB. Det holder med å kjøpe 4GB imed du har 4GB fra før av. Kjøp den du har; denne så får du 8GB totalt.
Sist endret av Ruudi; 15. mai 2011 kl. 01:19.