Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1710
Arbeidsplassen min oppdaterer de ansattes telefoner og i den sammenheng må jeg velge mellom følgende telefoner:
BlackBerry Torch 9800, BlackBerry Bold 9780, Iphone 4 eller HTC Desire S.

Har hatt til dags dato en Iphone, som jeg har funnet litt skuffende i forhold til hva jeg ønsker av den. Safari støtter ikke flash, nettet kunne gått raskere, og det er tuklete i forhold til mail.

Jeg trenger en telefon som i tilegg til de helt vanlige funksjonene(sms, ringe, kontakter osv) har svært velfungerende oppsett for mail, kunne bruke nettet uten hindringer, ha støtte for dropbox, triplt og pogoplug, og det er stor fordel med god og tydelig skjerm. Godt kamera er et stort pluss, men ikke et krav.
I forhold til dette virker Blackberry som et godt valg, men jeg har ingen erfaringer med dem, og har lest mye forskjellig, så er litt usikker.

Noen som har brukt Blackberry? Batteritid? Kvalitet? Skjerm?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
som jobbtelefon er nok Blackberry et greit valg, selv om de fleste av de du nevner kan gjøre oppgavene du ønsker.
det er mer hvilken av dem du føler passer DEG best.

personlig syns jeg mail på iPhone/iOS er utrolig intuitivt og enkelt, men nå bruker jeg det bare for å lese gmail mot et par forskjellige kontoer/domener.

du har kanskje ikke muligheten til å prøve dem fysisk før du tar avgjørelsen, men sjekk litt på youtube hvordan UI'et fungerer og lignende, så får du ihvertfall en idè om hva du kan forvente deg.
Artemis's Avatar
Trådstarter
25 5
Har kikket litt rundt på youtube, og heller veldig mot Blackberry. Jeg liker ikke helt at skjermen på Bold er noe liten, og anmeldelser påpeker at nettet og nettleser kunne vært bedre.

Har du iPhone 4? Om det er tilfelle, har du brukt videosamtaler? Funker det?
Skal arbeidsplassen din bruke mange forskjellige telefoner? Ser ikke helt at det er så bra.. men lykke til. Ja, blackberry er toppers til jobbsammenheng. Bra til epost og alt det andre du nevner
Artemis's Avatar
Trådstarter
25 5
Jobber i et firma hvor vi arbeider mot klienter på prosjektbasis, har ikke mye kontakt med kollegaer fra samme arbeidsplass, så dermed er man ikke avhengig av at alle har samme telefon og sånn. Etter veldig delte meninger om iPhone (som alle fikk sist), ble det avgjort at de heller lar hver enkelt velge noe som passer for dem.
Enklere å klage på et valg noen har gjort for deg enn noe man gjør selv, så det er derfor jeg ønsker litt informasjon fra brukere rundt telefonen
Man kan jo ringe men den. men den ene har knapper. det er ikke lett å bestemme seg for knapp eller ikke knapp.
Blackberries anbefales på det sterkeste fra meg.
Jeg har hatt muligheten til å*ha kunne brukt Blackberry i jobbsammenheng, men også brukt den på*fritiden. Ikke minst vedlikeholdt en blackberry server. På så*måte fungerer den utmerket. Problemet jeg ser med Blackberry er at telefonene er fryktelig låst. Mye mer enn Apple for å si det slik. Er lite software ute til telefonene, og alt går igjennom RIM sine servere.

Til Epost er de utmerket, gode epostklienter som er raske, og herlige å bruke. Problemet er igjen da at kalenderen suger, kameraene suger og standard applikasjonene er ikke så veldig gode. I alle fall SMS.
Nettleseren er heller ikke mye å skryte av. De telefonene her er helt ærlige best på*epost, og til å ringe med. (De har veldig god samtalekvalitet syns jeg).
Jeg har kun brukt BlackBerry her i California, så det kan hende det er noe forskjell ute å*går, men tror det skal være relativt likt.

BlackBerry er en fin arbeidstelefon, de er av god byggekvalitet og tåler en støyt.

Jeg hadde uansett gått for en Android telefon.

Lykke til med avgjørelse!
Jeg har hatt Blackberry som jobbtelefon i halvannet år nå (først Bold 9000 og nå Bold 9780) samtidig som jeg har hatt en iPhone 4 som "privat telefon". Resultatet er at jeg ikke har brukt iPhonen til noe annet enn å leke med apps. Jeg gjør absolutt alt av samtaler, mail, sms etc på Blackberryen av blant annet følgende grunner:

Tastaturet på Blackberry Bold <3<3
Høyttaleren og mikrofonen for samtaler er langt bedre på BB.
Blackberry er best på email og er det er utrolig godt integrert i telefonen. Liker også mulighetene til å raskt kunne forwarde sms til email eller omvendt.
Blackberry Messenger er Blackberry's egen Messenger-tjeneste og har mer eller mindre erstattet min bruk av SMS da de aller fleste jeg kommuniserer med på en daglig basis også har BB.
9780 har like godt kamera som iPhone 4, og jeg lader BBen sjeldnere enn iPhonen til tross for at jeg bruker BBen langt hyppigere.

"Ulempen" med Blackberry? Du blir raskt så hektet at du bare sitter og venter på at det røde lyset som indikerer ny melding/mail skal blinke.

Merk at for å få utnyttet en BB fullt ut er du avhengig av et "Blackberry abbonement" som drinkalone også nevner. Husk å sjekk om dette er inkludert i tilbudet fra arbeidsgiveren din.