Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1712
okeyy.. æ lurte på når dem tar en blodprøve av levra mi å den vise høye verdia, kan det ha noe med hasj å gjøre? å æ røkte sist for ca 2 å ei halv uke sida å da røykte ca en 3er i uka hver uke. blir det å vises når æ tar blodprøve av levra mi da? (prøven e mandag som kommer) isåtilfelle ka kan æ gjøre for å speede opp prosessen? og vil ritalin vises på blodprøven æ tar av levra?
Først, det står i reglene at man skal skrive på enten bokmål eller nynorsk. Det er utrolig irriterende å lese dialekt på et forum.

For det andre, de tar ikke blodprøve av levra, de tar en vanlig blodprøve, men det er pisseprøver som er mest brukt i dag.

Og om du har røykt 3 gram hver uke over en lengre periode vil det nok fortsatt være spor etter THC etter 2 1/2 uker, men det er helt individuelt fra person til person.

Når tok du ritalin sist?
Trådstarter
5 0
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Først, det står i reglene at man skal skrive på enten bokmål eller nynorsk. Det er utrolig irriterende å lese dialekt på et forum.

For det andre, de tar ikke blodprøve av levra, de tar en vanlig blodprøve, men det er pisseprøver som er mest brukt i dag.

Og om du har røykt 3 gram hver uke over en lengre periode vil det nok fortsatt være spor etter THC etter 2 1/2 uker, men det er helt individuelt fra person til person.

Når tok du ritalin sist?
Vis hele sitatet...
oi, visste ikke om den regelen.
men det er en måned siden sist gang jeg tok ritalin, jeg hadde tenkt til å ta et par fra imorgen til fredagen, jeg skal på skitur med en kompis og han skulle ta med seg en 20 ritalin/adhd piller. vet at det er pisseprøver som er mest vanlig men jeg hadde høye verdier i levra så jeg må inn på en ny blodprøve, nå på mandag. jeg er bare 17 så det er hos legen ikke politiet og det får pappa vite om osv(sier ikke at jeg ikke kan bli tatt prøver av hos politiet når jeg er under 18)
De finner vel kun THC om de letter etter det. Er du 17 år trenger du jo strengt tatt ikke ta med pappa heller? Legen har taushetsplikt og trenger ikke si noe til foreldrene dine om de finner THC. Skyt meg såklart om jeg tar feil her
Sitat av vegz0r! Vis innlegg
oi, visste ikke om den regelen.
men det er en måned siden sist gang jeg tok ritalin, jeg hadde tenkt til å ta et par fra imorgen til fredagen, jeg skal på skitur med en kompis og han skulle ta med seg en 20 ritalin/adhd piller. vet at det er pisseprøver som er mest vanlig men jeg hadde høye verdier i levra så jeg må inn på en ny blodprøve, nå på mandag. jeg er bare 17 så det er hos legen ikke politiet og det får pappa vite om osv(sier ikke at jeg ikke kan bli tatt prøver av hos politiet når jeg er under 18)
Vis hele sitatet...
Om du er 17 har ikke din far krav på og vite noe som helst, etter du er fylt 16 kan du gå til lege, uten at din far/foresatte trenger og få vite noe som helst dersom du ber om dette. Bryter legen dette er det brudd på taushetsplikten, og da er han rimelig fucked.
Sist endret av ghettokid; 4. april 2011 kl. 22:22.
Trådstarter
5 0
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Om du er 17 har ikke din far krav på og vite noe som helst, etter du er fylt 16 kan du gå til lege, uten at din far/foresatte trenger og få vite noe som helst dersom du ber om dette. Bryter legen dette er det brudd på taushetsplikten, og da er han rimelig fucked.
Vis hele sitatet...
eneste problemet med det er at det var han som kalte meg inn til prøven, fordi jeg hadde problemer med søvn og vanskelig med å stå opp. og som medfører at han får vite resultatene
Med mindre det er en prøve for å sjekke om du har brukt "narkotika" (f.eks. politi, barneværn, foreldre etc. som har opprettet en ordning med deg om kontroll) så blir det ikke sjekket etter THC.

Om det er en vanlig blodprøve for å sjekke leververdier kan du altså ta det helt med ro. De sjekker ikke etter "ulovlige" stoffer på vanlige blodprøver hos legen. : )
Sist endret av elz; 4. april 2011 kl. 23:13.
Trådstarter
5 0
Sitat av elz Vis innlegg
Med mindre det er en prøve for å sjekke om du har brukt "narkotika" (f.eks. politi, barneværn, foreldre etc. som har opprettet en ordning med deg om kontroll) så blir det ikke sjekket etter THC.

Om det er en vanlig blodprøve for å sjekke leververdier kan du altså ta det helt med ro. De sjekker ikke etter "ulovlige" stoffer på vanlige blodprøver hos legen. : )
Vis hele sitatet...
ahh. fett takker!
Du er nok trygg. De må faktisk be/si fra om å få ta tester av narkotika før de gjør det...
Jeg tar vanlige blodprøver ofte, og jeg har hatt i meg mye rart rett før prøven, men det har jo aldri blitt registrert.