Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1229
Hei! I går skulle jeg og noen kompiser se film, og det hadde seg sånn at usben i dvdspilleren ikke fungerte. Jeg måtte derfor finne en nødløsning, og det ble med at vi tok ut skjermkabelen fra den stasjonære pcen og koblet den bærbare til tven med denne. Da vi var ferdig å se film, og jeg skulle sette skjermkabelen tilbake i den stasjonære pcen, var skjermen bare sort. Pcen sto og gikk, men skjermen var bare sort. Har prøvd å restarte, men uten hell.
Den stasjonære pcen var påslått mens jeg både tok av og satt på skjermledningen - spørsmålet er derfor om det kan ha vært en kortslutning e.l. slik at skjermkortet er blitt ødelagt. Noen som har vært borti noe lignende? Hva kan det være?

Mvh. boood
Er vel en grunn til at man skal slå av dataen når man skal skru på den,prøvd og slått den av - sette korte i - slå den på på nytt..?
Var det HDMI du tok ut? I så fall sett i DVI først også HDMI.
Regner med at skjermen er satt til rett inngang ?