Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1536
Hei!
Er et stort problem med PCen min. Sliter med password policy. Virker som at den har forandret seg selv, og brukeren min har vist fått et utløpt passord, og jeg vet det ikke er noe passord på brukeren på toppen av alt. Og jeg får ikke satt noe nytt passord, får bare opp at det er problemer med policyen, må bruke standarbrukeren min for å poste dette. Noen som vet hvordan jeg kan ordne dette?
Har med andre ord ikke admin rettigheter nå heller da...
Sist endret av Tokoq; 27. mars 2011 kl. 06:42.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Prøv om du får endret det til et sterkt passord (store og små bokstaver+tall)
Trådstarter
Sitat av datagutten Vis innlegg
Prøv om du får endret det til et sterkt passord (store og små bokstaver+tall)
Vis hele sitatet...
Fungerte ikke. Prøvde diverse lenger, alt fra 1 til 20, med en fin blanding av store og små bokstaver+tall og i noen forsøk 0 tegn
Gå i bios, sett dato tilbake 30 dager (eller til før problemet oppsto) bare husk at bios har amerikansk datoformat, dvs måned-dag-år. Så kommer skal du komme deg inn.

Så skal du gå på startmenyen, finne Datamaskin(W7) eller Min Datamaskin(XP), høyreklikke på den og velge behandle. Gå så på lokale brukere og grupper, brukere, velg brukeren din, høreklikk, velg egenskaper. Huk av passord utløper aldri.

Så må du i bios og endre dato tilbake.
Sist endret av meitemark; 27. mars 2011 kl. 12:53.
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Gå i bios, sett dato tilbake 30 dager (eller til før problemet oppsto) bare husk at bios har amerikansk datoformat, dvs måned-dag-år. Så kommer skal du komme deg inn.

Så skal du gå på startmenyen, finne Datamaskin(W7) eller Min Datamaskin(XP), høyreklikke på den og velge behandle. Gå så på lokale brukere og grupper, brukere, velg brukeren din, høreklikk, velg egenskaper. Huk av passord utløper aldri.

Så må du i bios og endre dato tilbake.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg ikke kan huske standard passordet til BIOSen, og jeg vet jeg ikke har forandret det. :/
Hei.
Om du har endret BIOS passordet, kan du prøve å resette BIOSen. Det første jeg tenkte på var å dra ut BIOS batteriet en stund, men det resetter vel bare klokken.
Det jeg tror du må gjøre er å resette BIOS med en jumper. Du kan lese her hvordan det gjøres http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS . Er ikke helt sikker på om den guiden er akkuratt det du trenger, ettersom jeg har aldri trengt å resette BIOS selv.
Trådstarter
Sitat av littsnill Vis innlegg
Hei.
Om du har endret BIOS passordet, kan du prøve å resette BIOSen. Det første jeg tenkte på var å dra ut BIOS batteriet en stund, men det resetter vel bare klokken.
Det jeg tror du må gjøre er å resette BIOS med en jumper. Du kan lese her hvordan det gjøres http://www.wikihow.com/Reset-Your-BIOS . Er ikke helt sikker på om den guiden er akkuratt det du trenger, ettersom jeg har aldri trengt å resette BIOS selv.
Vis hele sitatet...
Ser ut til å vær eneste måte! Håper bare jeg finner chippen da :O

Skal teste i morgen, men hvis noen vet av en anen måte tas det i mot med et stort smil

Sorry for dobbelpost, men fant ikke en "edit" knapp

Orker ikke gjøre noe med det allikevel, skal oppdatere systemet fra Windows Vista til Windows 7!
Men takk for svarene!