Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2408
Hey!
Kjøpte meg en NES for litt siden, og bestilte en AC adapter i samme slengen, siden det ikke fulgte med. Problemet er at den kun passer i hullet på den amerikanske NES-versjonen, og den jeg kjøpte er europeisk... Noen som vet om et nettsted/butikk som selger slike kabler som passer i de europeiske NES'ene?

Takker
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Erm.

1. Hva sier adapteren ? 110\220v?
2. Hvilken ende er det du sliter med ? Inn i NES elles inn i vegg? Høres jo helt tullete ut om de har forskjellige inputkontakter på de to.
1c3t34's Avatar
Trådstarter
Vel.. Det står 120v på adapteren.. Sendte melding til han som solgte meg kabelen på ebay, og han sier det samme.. at min NES er en europeisk versjon som kabelen ikke passer i. Min NES er visst ikke en NES; men en NESE.

Kabalen passer ikke i NES'en. Det er amerikansk støpsel, men har en switch som gjør den europeisk.
1. Kjøp en universal lader
2. Still denne til 9 volt utgangsspenning
3. Monter plugg som passer
4. Profit!!
Hvorfor ikke stikke innom f.eks Clas Ohlson og kjøpe en adapter som spytter ut 9V 850mA?
1c3t34's Avatar
Trådstarter
Har ikke mye peiling på sant, hva heter i såfall denne adapteren?
Det enkleste er å ta med deg maskinen til clas ohlson og spør ^^