Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 603
jeg har et lite problem.
Jeg vil sette brukertilganger på mapper i Win XP. Sånn at jeg kan sette opp at noen brukere har tilgang til en mappe og noen til en annen. Det er jo så utrolig enkelt når jeg er tilkoplet et domene, hvorfor kan det ikke være like enkelt når jeg ikke er det. det var da det på win 2k. eller?

noen som skjønner problemet og kan hjelpe meg?
Er jo like enkelt.
Husk å slå av "Simple file sharing"
(en mappe) -> Tools -> Folder Options - View
Trådstarter
1000 hjertelig takk!
har faktsik strvet med det der en stund. visste ikke om den der enkel fildeling saken.

takker
np
Har hatt samme problemet.
Trådstarter
men hvordan får jeg satt på så ingen kan se skriverene og oppgavene mine da?
deaktivere gjeste kontoen tror jeg det var.. å ha passord på alle kontoer.

høyreklik på min datamaskin -->behandle --> lokale brukere --> høyreklikk på gjest --> disable..
Ministry of Love
sptz's Avatar
siden jeg har et problem som er relatert til dette så tar jeg det i denne tråden. Admin på skolen har vært så smart at han har satt det som standard at nye mapper/filer ikke har skrive tilgang av de som laget dem. problemet går ann og løse ved og gå på egenskaper å sette skrive tilgang. Men det er ganske tungvint å gjøre det på vær eneste fil.. har noen en komando linje jeg kan bruke? gidder ikke vente den uken det tar før administratorene her fikser det, vet av erfaring at det kan ta lang tid...
Hva med å merke alle filene spetznaz?`Burde funke?
Ministry of Love
sptz's Avatar
joda men vis jeg lager en ny fil så har den de gamle retighetene. (btw det var endre rettigheter vi ikke hadde gikk litt fort i sta). Tanken jeg hadde var å lage en bat fil som jeg kunne kjøre vær gang jeg laget nye filer. Vis noen kommer med en komando nå så hadde det vært flott, siden da lærer jeg og andre hvordan man gjør det den veien. Det er alikevel ikke noe og stresse med siden jeg forklarte læreren min nøyaktig hva som var problemet og hvordan man løste det (med hans rettigheter) så han skulle fikse det i dag etter skolen.