Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1792
Hei !
Har nå hørt lenge om den såkalte dream-boksen, som man bare kan koble til TVen og internett og sitte der med hundrevis av kanaler til en ekstremt lav pris !?

Hvor får man tak i denne, er det bare en myte, og hva er risken for å bli tatt?
Hei!

Jeg tror du finner mange som kan gi deg et godt svar på http://tabascoweb.net/forum/forumdisplay.php?f=164

Lykke til!
Mvh
saftus!
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
kan du poste FAQ'en fra siden? Man må registrere seg for å få lese den ><
Sist endret av Bothrops; 10. mars 2011 kl. 14:14.
Faren min drev eget firma med dream-boxer.
Solgt nå da, han som var med å lage hele greiene. Dette er faktisk sant.
Har selv dreambox på rommet hos faren min, med mer enn nok kanaler.
Jeg selv har ikke lagt stor interesse i dette, så jeg har ikke litt peiling engang om hvor du får kjøpt de.
Men i værste fall kan du jo ringe faren min så skaffer han en til deg !
Poenget med dreambox er "Cardsharing", det vil si at flere dekodere (her dreambox) kan dele på et og samme kort. Dette betyr at du ikke bare kan koble den til og så virker alt, du må sammen med andre som også har dreambox som oftest spleise på et abonnement - hvor dere lager en privat gruppe som deler dette kortet.

Poenget er jo at det blir betydelig billigere å ha 5-6 stykker om et abonnement, enn om du betaler det alene.
Cyberjesus, jobbet faren din i Tyskland?Her kommer iallefall den EKTE dreamboxen fra http://www.dream-multimedia-tv.de/
Bare husk at cardsharing er ulovlig......
hola! ^^
vi har dream boks hjemme, mn vi har ikke noe card sharing!?!
kjøpte vår brukt av en kompis! ^^
men det er noen problemer som har dukket opp som skjer gjentatte ganger etter vi fikk dream box, skjermen fryser å forblir slik helt til du trykker på av knappen på baksiden av boxen, åsså av ogtil kommer d opp forskjellige feilmeldinger, som også fikser seg selv vis vi resetter boxen?!
Part time ninja
locked65's Avatar
For og få tilgang til disse tusen kanalene så trenger du en CS server. Cardsharing går ut på og dele abbonementene til hverandre. Ettersom canal digital lager ny krypteringsnøkkel ukentlig på kortene sine så er det ikke lenger mulig og lage "hard copy" av kortene og dele med venner.
Så derfor bruker man en server som deler disse nøklene og gir deg tilgang, dette krever at du har parabol for og fange selve tv signalene.
Hvor mange hoder og hvor stor tallerken du har bestemmer også hvor mange kanaler du kan få inn. (fysisk)
Så for og få alle disse kanalene trenger du noen og dele kort med. Dette er ikke lovlig.
Sist endret av locked65; 16. mars 2011 kl. 01:14.
Det fine med cardsharing er at ikke bare EN blir straffet men flere..... (Du får som regel det du fortjener..)
Sist endret av woff; 16. mars 2011 kl. 01:18.