Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2059
Hei!
Jeg har akkurat kjøpt meg en Iphone, jippi !
Men så var jeg så dum at jeg kjøpte en låst iphone med Ios 4.2.1 og Baseband 03.10.01

Har søkt over hele google nå og finner ingenting. Det eneste det står der er at det kommer ut en Unlocker til 4.2.1 BB 03.10.01 midt i januar, men nå er det jo snart mars og det har ikke kommet ut noe

Noen som vet om/når det kommer ut ? Takk takk

Kaster den snart ut av vinduet
Ingen vet når en unlock kommer eller om den i det hele tatt kommer. Hver gang det kommer en større oppdatering går det rykter om at unlocken kommer, men det har vist seg å være feil helt siden 4.1

Hvis den er kjøpt i Norge ville jeg ha tatt kontakt med en teleoperatør for å høre om du kan kjøpe en opplåsning til den. Er den kjøpt i utlandet hadde jeg solgt den på ebay til noen osm bor i det landet. Og når du skal kjøpe deg iPhone 5 til sommeren kjøper du den legalt i Norge.
Wierd0
Zetta's Avatar
Trådstarter
Tak for tipset

Har vert veldig usikker på om det var sant eller ikke at Iphone 5 kommer til sommeren, men men.
Tror fortsatt at det er verdt for meg å håpe på at det kommer en unlock i løpet av mars.
En annen ting som gjør at en unlock kan vente på seg er at en av de mest kjente iPhone-hackerene, Geohot, er saksøkt av Sony for å ha hacka PS3 noe som gjør at han sannsynligvis ikke vil bruke til på iPhone i tida framover.
Eh, si ifra om jeg er helt på jordet da, men kan du ikke jailbreake/unlocke den med greenpois0n eller redsn0w?
Er den telenor operatørlåst? Er den det er det bare ringe telenor å få fjernet sperren. Har gjort dette med 2 iphoner som var låst til telenor. Det koster ingenting.
Hadde jeg vært deg, hadde jeg beholdt den. Ihvertfall til iOS4.3 har kommet. Sherif Hashim, den dyktigste baseband-hackeren, hevder å ha funnet et hull som knekker både 02.10.04 og basebandet 03.10.01.
Videre hevder iPhone Dev Team at unlocken kommer 1-2 uker etter lansering av iOS4.3.

Ser at Geohot er nevnt som den mest kjente iPhone-hackeren. Joda, han er kanskje den mest kjente hackeren. Beckham er jo også den mest kjente fotballspilleren, men langt fra den beste. Geohots siste slipp for iPhone har mer eller mindre utelukkende basert seg på stjeling av andres kode.
Wierd0
Zetta's Avatar
Trådstarter
Takk for svar!

Til Vitenska: jailbreak og unlock er to forkjellige ting
Ipone'en min er jailbreaka men fortsatt låst.

Til Nsr125: skulle ønske den var låst til telenor ja, men kjøpte den fra amerika så den er låst til AT&T

Noen som vet sånn ca når den nye OS kommer ut?
Sitat av Zetta Vis innlegg
Noen som vet sånn ca når den nye OS kommer
ut?
Vis hele sitatet...
Det er kun spekulasjoner rundt slippdatoen. Apple er flink på det, skape blæst rundt småting. Det er mange som antar at iOS4.3 kommer samtidig med iPad 2. Ingen vet når iPad 2 slippes (igjen, typisk Apple), men det ryktes om slipplansering i starten av mars.

Edit: På generelt grunnlag finner man alt av info, spekulasjoner og nyheter ved å besøke redmondpie og twitter-kontoene til veeence, musclenerd og sherif hashim. Du kunne ikke timet kjøpet av låst iPhone 4 mer perfekt, det finnes de som har ventet siden september på operatøropplåsing av telefonen sin.
Sist endret av lambador; 28. februar 2011 kl. 11:04.
Wierd0
Zetta's Avatar
Trådstarter
Sant var litt heldig på en måte :P hell i uhell ^^
Men jeg får vell vente og se hva som skjer i mars da
Wierd0
Zetta's Avatar
Trådstarter
Hvis det er folk her på NFF som har samme problem som meg så har det nå blitt annonsert at Ipad 2 sammen med det nye IOs 4.3 kommer ut 11. Mars!!
Noe som vil si at unlock til 4.2.1 BB 03.10.01 sannsynlig vis kommer et par uker etter dette.
Tipper mot slutten av mars yay
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trenger litt hjelp her. Sitter med en 3gs gammel bootroom iphone. Fulgte denne guiden til jeg kom til step 6:
"Open Redsn0w 0.9.6 b5 or above, click on “Install Cydia” option only and follow the on-screen instruction to hacktivate and install cydia on your iPhone."

Problemet er at når jeg starter Redsn0w for installering av Cydia, så krasjer programmet. På iPhonen stopper skjermen på "Downloading Jailbreak Data". Den gjør nå dette hver gang, og når jeg rebooter telefonen, så kommer jeg opp på standardskjermbilde (plugg inn i iTunes for å aktivere).

Skal unlocke denne telefonen som er låst til NetCom for en kompis, og har derfor ikke mulighet for å aktivere den i iTunes. Har brukt custom IPSW. Noen som vet om hva jeg kan gjøre? Eventuelt en måte å få den tilbake slik den var (aktivert), slik at jeg kan restore med IPSW'en igjen?
Har selv hatt mye kluss med Redsnow. Har du prøvd å bruke en annen datamaskin, og er du sikker på at du bruker riktig Redsnow-versjon?

Forøvrig dårlige nyheter for oss som venter på en SIM-unlock til 02.10.04 og 03...-basebandene: Musclenerd har funnet ut at unlocken var SIM-avhengig. Det vil si at den funker på noen SIM-kort, men ikke på andre. Ingen ETA foreligger, og det er mye som tyder på at det vil ta tid. Kjipt!
Buddapower: Kjører du Windows? Det kan være forgjeves men prøv å kjør programmet i kompitabilitetsmodus for WinXP. Dersom enheten er låst til norske opperatører er det vel ikke verre en å ringe dem og be om å få enhetene opplåst? Har selv gjort dette med Telenor uten at det kostet en krone ekstra. Jeg måtte selvfølgelig beholde (eller avbestille) det abbonomentet telefonen ble kjøpt med, men det var ingen komplikasjoner fra Telenor sin side med å låse opp enheten slik at jeg kunne bruke andre simkort.
Vil nødig tro at Netcom er stort vanskeligere om en legger frem at det bare er en unlock en er på utkikk etter, og ikke å bryte evt abbonoment som måtte eksistere.