Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 563
Kjøtpe et Harman Kardon 2550s-sett (DVD 25 + HK3550 Reciever (tror jeg)) i dag, har problemer med kobling av dette og trenger råd om hvordan dette best bør kobles. Jeg har en TV med en scartinngang, en videospiller med to scartinnganger,
og en Nintendo Gamecube. Hverken TV eller Video har s-video eller noen andre utganger.

SLik som det er kobla nå er kabeltv fra vegg kobla til video med coax, coax fra video til tv samt scart fra DVD til TV. Lyd fra DVD er kobla til Reciever men vanlig audio ut (rød/svart) samt en gul kabel som er et vedheng til audiokabelen, som går mellom "coaxial" fra DVD til "coaxial in" på Recieveren.

Slik som det kobla nå er det dårlig bilde fra DVD på TV'en, jeg må slå av DVD-spilleren for å se på tv-tv og jeg kan ikke styre volumet fra fjernkontrollen (men akkurat sistnevnte kan skyldes andre ting). Det ideelle hadde vært å ha DVDbildet på AV på Tv'en og videosignalet på en bestemt kanal. Gamecuben kan jeg vel bare koble inn på inngangene på fremdelen av TV'en? Har ikke prøvd det ennå.

Jeg er, åpenbart nok, nybegynner på hjemmekino og trenger hjelp.

-DonT