Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 7920
Har noen greier som jeg MÅ lufte her.

Litt bakgrunssinfo: Jeg har mange kompiser, som røyker marijuana opptil 4 ganger i uken. Disse har alltid ville ha meg med, og jeg greide å holde meg unna i flere år, før jeg endelig ga inn for "presset"

Første møte
Mitt første møte med stoffet var utenfor en skole, kl. 2 på natten. Det hadde vært en lang kveld, med mye alkohol og gåing på trikkeskinner. Jeg kan jo ikke si annet enn at jeg hadde veldig store forventninger til hvordan rusen kom til å være. På den tiden, så visste jeg ikke at THC ikke virker så kraftig på førstegangsbrukere, så mulig det var mye placebo. Min kompis fyrte opp jointen, og jeg tok en 5-6 trekk, og gjorde som jeg ble fortalt, og hold det inne så lenge jeg greide.

Med en gang, så begynte kompisene mine å le, og det er ikke godt for meg å si nå om dette var fjortis-skuespill, eller virkelig effekt, men vi var nå alle sammen 15 år. Jeg merket ihvertfall en "mørk" følelse, som krøp opp på meg. Jeg tror nok at dette var placeboen som ga meg denne følelsen, hvor jeg ble slik som jeg hadde sett folk bli på film, laydback og avslappet.

Ble et par minutter etterpå ganske tørst, og skulle gå til bensinstasjonen og kjøpe noe å drikke (husk at jeg ville på bensinstasjonen, fordi dette er noe jeg aldri ville ha gjort i dag). Jeg og kompisen min gikk nedover (det var rundt 200 meter fra skolen til bens.). Kompisen min hadde ikke røyket. Når vi nærmer oss, så ser vi bakenden på ikke mindre enn 1 vanlig politibil og en kommandobil. Jeg snudde straks, og småløp tilbake til skolen (her kom noiaen som faen), mens kompisen min gikk inn.

Han ringte 5 minutter senere, og fortalte at politiet hadde han, og at de var ute etter oss. Han rådet oss til å begynne å løpe. Dette var nok det største tilfellet av noia jeg har hatt noen gang, og noiaen var så ille at jeg stakk av fra kompisene mine, fordi jeg mente de bråket for mye, mens vi småløp oppover i skogen, bort fra bensinstasjonen. Etter at jeg hadde splittet meg fra dem, og begynt å gå i andre rettning så ringte kompisen min igjen. Han sa at jeg skulle komme til bensinstasjonen. Jeg skjønte virkelig ikke hvorfor, siden politiet var med han der. Han mente at politiet hadde latt han gå, og at vi skulle gå hjem til han.

Jeg var superparanoid, og trodde at politiet stod ved siden av han, og fortalte han hva han skulle si til meg. Jeg trodde også at politiet sporet opp telefonen min. Jeg la på mens kompisen min fortsatt pratet, tok ut simkortet og batteriet, kastet telefonen i en busk, og la meg i en annen busk 20 meter lenger bort. I denne busken lå jeg i noe som virket som 3 timer, men tenker meg at det var nærmere 20 minutter. Mens jeg lå der, så stod det en iPod på størrelse med et menneske foran meg. Den spilte HØY musikk, og jeg fikk ikke skrudd det av! Jeg prøvde å trykke på pause, men denne knappen reagerte ikke. Det eneste jeg kunne gjøre var å bytte sang og spole. Jeg var også helt sikker på at raslingen fra grenene bak meg var et SWAT-team, som listet seg inn på meg, men jeg turte ikke å snu meg for å sjekke.

Til slutt orket jeg ikke å ligge der mer, og var litt likegyldig til alt sammen. Jeg var 100% sikker på at jeg skulle bli tatt uansett, og at politiet allerede hadde sporte opp mobilen min og var på vei. Jeg startet å gå nedover til bensinstasjonen. Da kom det en taxi, som jeg var overlykkelig for å se. Satte meg inn og kjørte hjem.

Har i ettertid av denne episoden fått vite at politiet som var på bensinstasjonen faktisk var ute etter oss hele tiden, men at dette var fordi vi hadde gått på trikkeskinnene tidligere på kvelden.


Andre møte
Etter denne episoden, så gikk det et halvt år til jeg skulle møte stoffet igjen. Da hadde en kompis av meg solgt meg 1g brunt. Jeg og 3 andre kompiser skulle røyke dette hjemme hos meg på kvelden. Jeg var ganske psyka, og hadde vært det hele dagen, og tenkte at dette skulle gå veldig bra, siden vi røykte hjemme hos meg. Etter at vi hadde røyket, så var det første som traff meg noiaen. Vi satt oppe i stuen, hvor det er mange vinduer som naboene kan se inn av. Dette fikk meg til å føle meg utrygg, og jeg kommanderte alle ned i kjelleren. Dette gjorde det ikke akuratt ting noe bedre, og jeg ville at vennene mine skulle dra hjem, så jeg kunne legge meg. 2 av dem bor i nærheten, så det var ikke noe problem for dem å dra hjem, men han ene bodde rundt 6 kilometer unna, så det var litt mer stress for han å reise hjem. Han sa at han ikke ville dra hjem stein (og i senere tid skjønner jeg dette godt). Til slutt, så tilbød jeg han 600 kr, resten av hasjen, en snusboks, en røykpakke og en zippolighter for at han skulle reise hjem. Det hele endte med at han ble med til kompisen min som bor rett oppi gata.

Kan jo nevne at på et punkt, så så jeg at det var malt ordet "olje" på veggen over sengen hvor kompisene mine satt, i en stil som minner om når det er skrevet med blod på vegger i filmer.

Tredje møte
Etter dette, så gikk det over et år før jeg skulle møte stoffet igjen. Dette ble forrige sommer, i københavn. Der var vi 9 stykker, og 3 av dem hadde vært i kristiania og kjøpt så vi hadde weed resten av oppholdet. Jeg kan med en gang si at dette var den første gangen jeg merket noe skikkelig (dette er muligens fordi det hadde vært brunt de to første gangene, og denne ganger var det skikkelig grønt). Kompisene mine hadde mekket en joint med rent grønt, og de "lurte meg" til å ta 6-7 trekk, fordi de mente at "jeg ikke kom til å merke noe hvis jeg bare tok 2-3". Har forøvrig aldri likt smaken av hverken hasj eller marijuana, og etter denne episoden, så fikk en jeg avsmak for denne smaken, på samme måte som dagen etter at man har gått på en jägermeister-smell.

Jeg merket stoffet med en gang. Først, så var det bare en prikkende/brennende følelse i hele kroppen. Jeg kjente at pulsen steg noe sinnsykt, og jeg følte meg meget ubekvem. Jeg trodde på dette tidspunktet at jeg skulle dø. Jeg hadde mest lyst til å begynne å gråte, og legge ut om alle disse tanken jeg hadde om at jeg skulle dø til vennene mine. Jeg tror at det var her underbevisstheten min sa til meg at "du kommer ikke til å dø", og det var derfor jeg greide å "holde maska", og bare sitte å se på tv. Maska, var forøvrig et helt forvrengt ansiktsutrykk, med munnen helt skeiv og vidåpen, mens jeg så på tv.

Etter rundt en 10 minutter, så gikk denne følelsen over, og det var da noiaen kom. Vi hadde røyket på hotellrommet (ut av vinduet vel og merke), og jeg var helt sikker på at noen hadde kjent lukten i gangen, og ringt politiet. Jeg skjønte at politiet ville komme, og at de ville se at jeg hadde røyket marijuana. Jeg ville bli satt i fengsel, og få samfunsstraff. Livet mitt kom aldri til å blir som før, og jeg ville bli utvist av skolen. Mamma og familien ville aldri komme til å kunne se på meg på samme måte som før, og mamma kom til å gjøre livet skikkelig surt for meg. Livet mitt herfra kom til å være en evig lang husarrest, uten pc og film. Jeg konstanterte med at dette kom til å skje, og at det ikke var noe jeg kunne gjøre med dette. Jeg fokuserte på hva jeg skulle gjøre videre. Hvordan jeg sakte men sikkert måtte vinne tilbake tilliten til familien min og foreldrene mine, og jeg visste at jeg kom aldri til å få meg en skikkelig jobb, men måtte nøye meg med å jobbe på rimi resten av livet. Men det gikk bra, fordi jeg kom jo til å overleve (etter at jeg hadde holdt på å dø 5 minutter før).

Dette var det som pågikk i hodet mitt. Det kom aldri noen politimenn, og det var aldri noen som klaget over weed-lukt fra hotellrommet hele oppholdet, til tross for at det ble fyrt opp flere ganger daglig der. Etter denne "noia-episoden", så spurte kompisen mine meg hvordan det gikk. Jeg hadde sittet med øynene lukket en stund, så de lurte på hva som foregikk. Når jeg åpnet øynene og snudde meg for å se på kompisen min, så hadde jeg en "HUD". Denne HUDen var en refleksjon av mitt eget ansikt. Jeg så ut ifra fargene at det var Optimus Prime. De forskjellige delene av ansiktet mitt var delt opp (f.eks. kinn, øyenbryn, øyne, overleppe, underleppe), og alle hadde forskjellige farger. Hver gang jeg beveget en muskel i ansiktet, så lyste denne delen opp, i en ny farge hver gang. Når jeg da snudde meg og så på kompisen min, så begynte jeg og le. Dette var ikke en vanlig latter, men en helt syk komposisjon av lys og ansiktsbevegelser. Dette gjorde jeg bevvist, fordi det var helt sykt å se på hvordan de forskjellige delen av ansiktet mitt lyste opp.
Etter denne latterkrampen, så begynte "forestillingen".

Jeg kaller det forestillingen, fordi det var akuratt det det var. Jeg ble sliten i kroppen, og la meg ned på gulvet. Jeg lukket øynene (jeg kunne forsatt se Optimus Prime-ansiktet mitt), og så en scene med et sceneteppe. På denne scenen, så var alt fordelt inn i akter, og hver akt var som å se på en helt syk film, hvor alt som skjedde minnet litt om "umulige konstruksjoner", siden det som skjedde på denne scenen var ting som aldri kunne ha skjedd i den virkelige verden. Under denne forestillingen, så synes kompisene mine det var morsomt å plage meg. Han ene tok en svær tusj, og begynte å fargelegge øret mitt. Jeg hadde ikke brydd meg om alt søppelet og lignende som de hadde kastet på meg tidligere, men når han begynte å fargelegge øret mitt, så skjedde det noe. Jeg trodde at han hadde en stor dråpeformet kule, som var fylt med masse pulserende energi. Jeg merket at han la denne kulen på øret mitt, og at den gikk sakte innover i øret mitt (den var veldig kald!), og inn til midten av hjernen min. Der ble den liggende, hvor den pulserte av energi, og dunket på hodeskallen min.

Etter 2 timer, så var forestillingen over, og sceneteppet lukket seg. Optimus Prime ble borte sammen med sceneteppet, og jeg reiste meg opp og var helt fin (les: ikke fjern/påvirket).

Fjerde møte
Det fjerde møtet mitt, skjedde etter et pokerspill hos en kompis av meg. Dette ble veldig impulsivt fra min side, mulig grunnet at jeg hadde drukket en del jegermaister og vodka. Jeg hadde bestemt meg når vi gikk ut for at jeg kun skulle ta 2 trekk (har nektet mange ganger når jeg har blitt tilbudt etter københavn, og kompiser har fortalt meg at jeg behøver bare å ta 2 trekk for å bli fin), og det var akuratt det jeg gjorde.

Vi gikk inn, og jeg følte meg ganske så uvel. Jeg vet at dette var pga. alkoholen blandet med weeden. Jeg gikk all-in helt til jeg gikk ut, fordi mer poker orket jeg ikke. Jeg gikk ut av spillet, og la meg ned på bordet. Det var her på bordet at grunnen til at jeg lager denne tråden kom fram. Jeg har vært mer og mer på dette forumet i de siste månedene, og er innom flere ganger daglig. Kan jo likesågodt inrømme at mye av det jeg skriver her på nFF (hvertfall før) ofte er for å få anerkjennelse av VIF's og crew (jeg er fullstendig klar over hvor idiotisk dette høres ut). Som regel også for KP. Det er meget mulig at å lage denne tråden for å få masse KP var en helt fantastisk ide jeg kom på når jeg var fjern og lå på pokerbordet og trippet, men les videre, så forklarer jeg hvorfor jeg faktisk tok det så langt som å lage denne tråden. Det var selvfølgelig ikke kun KP som stod i hodet på meg når jeg lå der, men hovedgrunnen til at jeg faktisk ville lage en tråd var at jeg fant ut meningen med alt. Jeg fant ut meningen med hvert minste lille spørsmål, og de store spørsmålene - "Hvor kommer vi fra?", "Hva er meningen med livet?", "Finnes Gud, og hva er han/det?". Jeg hadde svaret på alt dette. Jeg hadde tilogmed svaret på legaliseringsdebatten.

Dette var hovedsaklig det som pågikk i hodet mitt mens jeg lå der, og det hele ble avbrutt av at resten av gjengen skulle på byen. Jeg var ikke i en tilstand som gjorde at jeg kunne dra meg ut på byen, og det ble ikke så mye bedre når jeg grise-spøy i doen 2 minutter senere. Jeg sloknet på senga til kompisen min.

Vinterferien
Det er nå vinterferie, og før vinterferien, så bestemte jeg meg for at jeg skulle kjøpe meg en bag, og røyke denne i helgen som var. På fredagen, så var jeg helt alene. Det var veldig få som visste at jeg skulle røyke, og jeg røyket nede i en trappeoppgang, som går fra kjelleren og ut i hagen. Her var det da ingen som kunne se meg, og jeg følte meg trygg. Alle disse "forhåndsreglene" som jeg tok ga gode resultater, fordi jeg hadde nesten ikke noia i det hele tatt. Jeg gamet sammen med kompisene mine den kvelden, og utrolig nok, så har jeg aldri vært så god i CS som jeg var den kvelden. Jeg greide også å innse hvor sinnsykt vanskelig CS egentlig er, og hvor komplekst dette spillet er. Hele tiden, så lå nFF i bakhodet mitt, og "tråden".

Stadier
Man kan på en måte si at jeg ble flinkere til å "kontrollere" trippen. Jeg greide nå å skjønne at jeg tripper, og jeg passet ikke fullstendig ut og lot Optimus Prime ta over. For å forklare hvordan disse trippene fungerer, så liker jeg å se på det som forskjellige stadier. Det helt nederste stadiet, er helt nederst i trippe-land, hvor ting jeg ser blir til en idemyldring/mutering, endeløs "what if"-lek og generelt bare helt sykt.

Fra det nederste stadiet, så kommer jeg opp til det over, hvor jeg skjønner at jeg tripper, og ser på meg selv, og vurderer meg selv og tanken mine. Over dette stadiet igjen, så kommer nFF-stadiet, hvor jeg tenker på akuratt det jeg skriver her nå, og tenker over hvordan jeg skal formulere meg, og hvordan jeg skal greie å putte alt det jeg opplever i de to underordnede nivåene inn i en tekst.

Ut ifra stadiet hvor jeg skjønner at jeg tripper, så kommer også et annet stadie på samme nivå. Dette har jeg kalt "noia-nivået", og det er vel ikke vanskelig å skjønne hva som skjer her. Dette er noe som kommer ganske så ofte, og helt overraskende.

"nFF-nivået" er det øverste stadiet, og det er ikke noe over dette. Jeg tolker dette som at alt som skjer under rusen er for å lage en tråd på nFF. Dette høres nok ganske så dumt ut, men dette er noe jeg ikke klarer å forklare på noen måte selv.

Alt i alt, så var dette en herlig rus, og jeg skjønte at hvis jeg føler meg trygg, og jeg "setter opp brikkene" selv, så blir det ikke så mye noia, og mye mer tid til å faktisk nyte trippen.

***KOMMER MER***
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Lørdag og Søndag
På lørdagen, så var jeg med 2 kompiser. Vi så på tv hele kvelden, og de kjedeligste programmer ble helt sinnsyke å se på. Jeg tror aldri at jeg har følt så insane mye empati i hele mitt liv. Jeg fikk heftig munchies. Dette har jeg jo selvfølgelig hørt mye om, men har aldri opplevd, så dette var litt funky.

På søndagen, så var jeg med de samme kompisene, og vi så på tv igjen. Denne kvelden, så hadde jeg mye mer noia enn de to kveldene før. Denne ganger, så var det ikke noia for at politiet skulle komme, men noia for å være fjern. Jeg sa til meg selv at å være fjern er jo helt sykt. Man sitter der helt disabled, og greier ikke å gjøre noe. Man gjør seg selv helt ubrukelig, og det er jo ikke rart at konservative folk ser på dette som helt sykt, siden det er jo akuratt det det er. Men man "gjør seg selv helt ubrukelig" når man drikker alkohol også..
Dette var ting som jeg sa til meg selv, og nå i ettertid så ser jeg faktisk ikke likheten mellom det å være "satt ut av spill" av hasj og alkohol. Men nok om det.

Gjennom denne helgen, så hadde jeg helt nye opplevelser med marijuana, og jeg storkoste meg (nesten litt skummelt mye). Men hele tiden, så var det disse "nivåene", hvor nFF var det høyeste, og denne tråden. Kan vel da også si at grunnen til at jeg skriver denne tråden, er for at jeg skal få det gjort, og for at jeg da kansje kan få noe annet å tenke på når jeg tripper (har ikke så veldig lyst til å sitte å trippe om nFF hver gang jeg røyker).

Kan jo legge på noen spørsmål:
Mange kompiser av meg sier at de skulle ønske at de blir like borte som meg, siden de ikke tripper like mye. Høres det ut som om jeg tripper uvanlig mye, eller er det bare kompisene mine som har røyket alt for mye?

Jeg har en liten teori om noiaen min. Første gangen jeg røyket, så var det ikke en veldig morsom opplevelse, og jeg tror dette kansje kan være grunnen til at jeg har så mye noia som jeg har. Høres det ut som om jeg har uvanlig mye noia?

Håper at jeg kan få noen andre ting å tenke på nå, nå som jeg har fått skrevet ned alt dette her.


Viktigst av alt:
Ikke tripp bare fordi du tror du får ære og berømmelse av å legge ut en tripprapport her. Ikke alle tripper er verdt en rapport heller, det er ingen vits å skrive bare for å skrive.
Vis hele sitatet...
Er fullstendig klar over dette, og dette er ikke poenget med tråden heller (selv om det kan virke sånn ut ifra ting skrevet ovenfor). Poenget er å få nFF ut av hodet mitt :P
Sist endret av Buddapower; 23. februar 2011 kl. 00:12.
*Applaus* Bra lesning og de ser ut som du har lert mye av de.
Hygglig at du ville dele de, succes og KP!
Enten er du veldig psykisk ustabil, ellers så er dette en hel haug med bullshit.

EDIT: definitivt bullshit!
Sist endret av Lachrymology; 1. mars 2011 kl. 12:51.
når ble hasj/weed en trip ?
Sist endret av skukketrure; 1. mars 2011 kl. 13:06.
morsom lesing!
Sitat av skukketrure Vis innlegg
når ble hasj/weed en trip ?
Vis hele sitatet...
sant men man kan jo få en bad tripp da
Har selv hallusinert på god hasj flere ganger, men da røyker man en del.
Er generelt ikke morsomt på*det stadiet, men er kult å se tilbake på.
Utrolig spennende å lese! Har aldri grønna selv, men har nesten lyst at det skal skje en gang, bare av ren nysgjerrighet! Håper det går bedre for deg på framtidige, hva skal jeg si, "tripper"
Kan man få halliser som gigantiske ipods av brunt?
Sitat av stehal Vis innlegg
Kan man få halliser som gigantiske ipods av brunt?
Vis hele sitatet...
Da må det være ganske potente saker tror jeg. Har dog selv opplevt å forsvinne ned i spiserøret mitt, sammen med appelsinjusen jeg drakk en gang (veldig lang historie kort). Dette var dog en av de første gangene jeg røyka mye!
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Sitat av Lachrymology Vis innlegg
Enten er du veldig psykisk ustabil, ellers så er dette en hel haug med bullshit.
Vis hele sitatet...
Vel, da er jeg nok psykisk ustabil :P Er det slik at det er noe som gjør at jeg får vilt mye mer effekt enn andre folk?

Kan forøvrig fortelle om en annen badtrip som jeg hadde forrige helg. Røyket grønt sammen med en kompis av meg. Var vel kansje 1g i jointen. Satt oss for å se på tv. Merket noe av det samme som jeg merket i København (OP), bare mye sterkere. Det ble bare værre og værre. Etter København, så skjønte jeg at jeg ikke kom til å dø (:P), men følte meg virkelig ikke bra.

Følelsen kan beskrives som bølger som kommer fra midten av kroppen og beveger seg utover, varmt og kaldt. Også veldig bevisst på munnen og ganen min, og det føles som om jeg har en metalltunge og metallkjever. Kjentes også ut som om jeg kaldsvettet, men dette var nok bare psykisk. Alt dette gikk over etter ca. 20 minutter.

Sitat av Lachrymology Vis innlegg
EDIT: definitivt bullshit!
Vis hele sitatet...
Skulle ønske at jeg kunne trolle så bra, men ikke noe av dette er BS.
Dude, du bør kanskje revurdere cannabis...
Det er sjeldent at folk får en så kraftig effekt, men jeg veit at det skjer med noen. Det indikerer ofte en litt utsatt psyke, ikke at det er en garanti for noe, men kanskje et tegn på at man bør være litt forsiktig. Kanskje søke faglig hjelp, ang. spørsmålet om videre bruk, osv. (Selv om mange psykologer riktignok vil gi deg feilinformasjon ang. cannabis, så faktasjekk alt som blir sagt).

Skjønner heller ikke hvorfor TS skulle ljugd om dette, da kunne han vel like gjerne gått hele veien og bare sagt at han tok noe kraftig psykedelia? Det tar 5 min på nettet for å finne ut av hva som gjør hva i de fleste tilfeller, om man ikke veit det fra før.

Men, ja, kudos for en godt skrevet rapport.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Vel, jeg har ikke noe spesielle problemer med alt det jeg skriver. Er jo selvfølgelig kjipt med en badtrip engang i blant, og noia er jo aldri gøy. Men sett bort ifra disse tingene så syns jeg weed er helt herlig
Sitat av stehal Vis innlegg
Kan man få halliser som gigantiske ipods av brunt?
Vis hele sitatet...
Sitat av Ihazstyle Vis innlegg
Da må det være ganske potente saker tror jeg. Har dog selv opplevt å forsvinne ned i spiserøret mitt, sammen med appelsinjusen jeg drakk en gang (veldig lang historie kort). Dette var dog en av de første gangene jeg røyka mye!
Vis hele sitatet...
Var nok ikke halliser du fikk, tror heller det bare var nok du som forsvant in i tankene dine så det føltes ekte. Har opplevd det samme , og det er ikke hallusinasjon!
Sist endret av Sint_ilder; 2. mars 2011 kl. 00:09.
jeg som skriver
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Vel, da er jeg nok psykisk ustabil :P Er det slik
Følelsen kan beskrives som bølger som kommer fra midten av kroppen og beveger seg utover, varmt og kaldt. Også veldig bevisst på munnen og ganen min, og det føles som om jeg har en metalltunge og metallkjever. Kjentes også ut som om jeg kaldsvettet, men dette var nok bare psykisk. Alt dette gikk over etter ca. 20 minutter.
Vis hele sitatet...
Husker det skjedde ganske ofte før når jeg røyket skjeldent, hender også en og annen gang nå. Forandrer seg hele tiden hvor det er mest bevisst på meg, men jeg synes det er deilig, bare nyt det

Det andre du skriver virker som at er mye placebo. Det du skriver om noia har jeg opplevd flere ganger selv, men ikke så ille som deg. Har flere venner som til tider får ekstremt noia, men de driver buisniss, og da er det ikke så uvanlig å være paranoid. Det er bra du får kontroll, er bare å røyke litt ofte i en periode så lærer du deg hvordan du skal kontrollere rusen
Hahah, unnskyld meg men er det mulig å være så paranoid? tror du virkelig naboene kan se på deg igjennom vinduet at du er fjern, eller at de ville brydd seg nok til å stikke bort og sjekke? og man får faen ikke fengsel og samfunnsstraff for å røyke, det verste som kan skje er at du får en bot.. kanskje lurt å lese seg litt opp om et stoffs virkninger og straff før man prøver det?
Retningslinjene tilsier imidlertid at forelegget blir på 2000 kr ved 1-2 gangers bruk, og 2500 kr om det dreier seg om flere gangers bruk.
Hva i alle dager er det du har røyket? Har aldri opplevd "tripper" i nærheten av det du beskriver, og jeg har røyket jevnt og trutt i ca ett år (ikke hver dag, men pausene har aldri vært lange, for å si det slik). Enten er det siden du har skutt gullfuglen og røyket ekstremt potent shit, eller så har du noen underliggende greier i psyken din som weeden utløser (et tegn på at du bør roe ned). Det at det har vært så lange mellomrom mellom hver gang du har røyket kan også være en faktor.

Og som andre sier, ikke ha så mye noia! Når jeg leste at du hadde gitt en kompis 600 kr for å stikke hjem ble jeg nesten sjokkert. Såklart, rasjonell tankegang og fornuft er fint å ha, men å overdrive til de nivåene du har gjort er litt drøyt.

Mitt tips er at du enten slutter helt, eller begynner å røyke litt mer fast, så du blir vant til effekten cannabis gir, så kanskje noiaen din og slikt blir mindre.

Uavhengig av hva du gjør, good luck!
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frontex Vis innlegg
Hahah, unnskyld meg men er det mulig å være så paranoid? tror du virkelig naboene kan se på deg igjennom vinduet at du er fjern, eller at de ville brydd seg nok til å stikke bort og sjekke? og man får faen ikke fengsel og samfunnsstraff for å røyke, det verste som kan skje er at du får en bot.. kanskje lurt å lese seg litt opp om et stoffs virkninger og straff før man prøver det?
Vis hele sitatet...
Er veldig klar over at naboen ikke greier å se dette, jeg vet også at man hverken får fengsel og samfunsstraff for å røyke. Men all denne rasjonelle og fornuftige tankegangen har en tendens til å forsvinne.

Sitat av Wesley Pipes Vis innlegg
Enten er det siden du har skutt gullfuglen og røyket ekstremt potent shit, eller så har du noen underliggende greier i psyken din som weeden utløser (et tegn på at du bør roe ned).

Og som andre sier, ikke ha så mye noia! Når jeg leste at du hadde gitt en kompis 600 kr for å stikke hjem ble jeg nesten sjokkert. Såklart, rasjonell tankegang og fornuft er fint å ha, men å overdrive til de nivåene du har gjort er litt drøyt.
Vis hele sitatet...
Vel, tror nok ikke at det er så ekstremt potente greier vi har røyket, siden jeg alltid har røyket med kompiser, og de sier at dette er helt vanlig weed. Tror nok heller det er psyken min :P

Noien er noe som jeg ikke får gjort noe med. Tror nok at det eneste som kan hjelpe med dette er å bli litt mer erfaren.
Dersom du føler at du ikke kan gjøre noe med den ekstreme noiaen din, så ligger det nok en liten luring i psyken din. Slutt/røyk mer (lol).
Dude, det du forteller om høres mer ut som noe du kan oppleve på syre/flein, ikke Cannabis. Har selv røyka i ny og ne i godt over et år, og ALDRI opplevd sånne effekter. Det nærmeste jeg har trippa var engang jeg hadde noe syk Marihuana, men det var fortsatt 10 ganger mildere enn sopp(har spist sopp 2 ganger), det du beskriver høres nesten villere ut enn sopp!
Snakk med psykolog hvis det plager deg. Hører du stemmer, får tvangs-tanker, etc, så kan du være på vei til å utløse psykose/schizofreni, etc.
Sitat av haavardb Vis innlegg
Retningslinjene tilsier imidlertid at forelegget blir på 2000 kr ved 1-2 gangers bruk, og 2500 kr om det dreier seg om flere gangers bruk.
Vis hele sitatet...
Vel, det er nok meget relativt. Jeg har aldri hørt om noen som har fått en så lav bot siste 2 årene. Selv fikk jeg opprinnelig 7000 kr for bruk og besittelse av 0,7 cannabis til jeg klaget det ned til 5000 kr. Sistnevnte sum har vært helt vanlig rundt her.
Sist endret av flexx; 7. mars 2011 kl. 19:41.
Jeg fikk 4500 i bot for sirka 0.4g cannabis, uten å bli tatt for bruk samtidig.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Snakk med psykolog hvis det plager deg. Hører du stemmer, får tvangs-tanker, etc, så kan du være på vei til å utløse psykose/schizofreni, etc.
Vis hele sitatet...
Det plager meg ikke i det hele tatt, bortsett fra noiaen. Var en av tingen jeg lurta på i OP - har jeg uvanlig mye noia? Høres hverken stemmer eller har tvanstanker (ingen fler enn de vanlige anyways ).
Jøss, har de begynt å dyppe varene i PCP i Oslo for tiden? Og, ja det der høres ut som veldig mye noia.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trur du burde ta en pause / slutte med røykingen en stund hvis det er sånn du opplever å røyke hasj / marihuana .
Har selv røyka i 4 år og har aldri opplevd noe så ille . Første gang jeg røyka fikk jeg en liten bad tripp der jeg trudde jeg så politiet men det varte bare i 1,5 sec og jeg hadde bare sett noen skygger . Har også hatt en bad tripp på lsd og det var heller ikke noe i nærheten av hva du får av hasj / marihuana .
▼ ... over et år senere ... ▼
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Trådstarter
Det er nå over 2 siden jeg lagde denne tråden, og syns det er på tide med en oppdatering.

Det er heldigvis ikke noe i veien med psyken min! Hele problemet mitt ligger rett og slett i at jeg er en lettvekter når det kommer til gress. Hver og en av dere kan jo prøve å ta en pause på et halvt år, mekke opp en joint som er 4 ganger så stor som den dere normalt røyker, og jeg er ganske sikker på at dere vil oppleve noe av den samme effekten som jeg beskriver i OP. Jeg er nå ganske erfaren når det kommer til cannabis. Størrelsen på jointene jeg lager den dag i dag ville fått den gjennomsnittlige stoner til å le!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dude! Ikke røyk hvis du har det dårlig. Så enkelt som det. Håper du har forstått det nå?
Har aldri opplevd å trippe på weed/hasj. Folk er gjerne forskjellig, men å trippe på cannabis høres bare rart ut. Mulig det kan framprovosere psykoser etc. Men at man får en tripp/halliser er for meg underlig. Jeg har aldri vært borti det i min krets. Btw, jeg har smoket i ove 5 år, møtt mange forskjellige men aldri hørt om slike tilfeller. Greit, noen får noia, sklir litt ut, mister kontrollen, jaa. Men likevel, hjernen er et mysterium. Hva man opplever osv kan tolkes forskjellig fra person til person. Du har jo de som har sett ailien eller opplevd det ene og det andre UTEN noen form for rus..
Sikker på at det er hasj du røyker? :P