Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1648
Heisann! Nytt prosjekt på gang, denne gangen litt mer friskt og innvolverer mer enn bare meg.

Som nevnt i tråden om pyrosprengning av et hus og en bil, har jeg snakket med noen kamerater om vi skal lage en kort humoristisk film med plenty av pyro. De ble veldig gira på det så det blir mest sansynlig en 2 minutters film med full action...
Hvorfor vi vil gjør det? Hva ellers enn at vi vil ha det kjekt?

Jeg har allerede, som vist i en annen tråd et 6 cue kablet tennesystem. Dette, og et 1 cue trådløst system har jeg tenkt å bruke, sammen med et nytt "sysytem" jeg bygde halvveis ferdig i dag, som involverer en pistol og en gnistladning, mer kommer under...


Per dags dato er ideen at en av kameratene (3 i tallet) kommer med båt inn på en strand. Ankrer opp og går i land.. Han finner en hule (WW2 tysk bunker i fjellet) og går inn. Der finner han 2 stk kjortelkledde personer som sitter og blander ting (aka lager eksplosiver). De ser han og skyter (første pyro) etter ham, gnistladning på veggen.
Han løper ut og ned mot båten. De følger etter og stopper opp på en liten topp, der de kaster granater etter ham (ildkule ladninger), 6 stk, den siste får ham til å falle over. Han kommer seg opp igjen og fortetter videre mot båten.
Terroristene (hallo, ingen som tenkte det med en gang?) løper etter og fyrer av et skudd mot båten, motoren "går i lufta"( 1 cue sysyem, ikke noe flammer bare røyk). Uskyldig person ser oppgitt på og synker sammen, og snur seg mot terroristene som kommer bak. Blir skutt på kloss hold (virker det som) og han synker sammen. Skuddlagning og blodsquib ladning.

En person som har iaktatt det hele på avstand kommer tilbake neste dag, plasserer en "bombe" (melkekartong med sølvteip på og kabel ut) ved siden av en alumniumskoffert det står skrevet "This is not a bomb" utenpå som står inni hulen (hulen er L formet så "terroristene" ser ham ikke) Og blåser dem til himmels med gammeldags TNT style detonator (egentlig ikke, men det ser bare kult ut.). Litt større kaliber eksplosjonssimulatsjon.


Det er planen så langt. Det er mulig at plassen blir endret og at det blir filmet om mer enn et år da mye testing for å vøre sikker på at alt fungerer som det skal må til. Hvis vi venter til høstferien neste år har samtlige fyllt 18, (Jeg er nok den eneste som har sertifikatet da) så vi kan kjøre til en annen flott plass jeg vet om langt oppe i heia.. Denne stranden jeg nevnte ovenfor i "handlingsmanuskriptet" ligger ikke så langt fa bebyggelse og en nyskjerrig eller irriterende person kan finne på at de skal sjekke hva dette er for noe...


Tilbake til den pistolen jeg nevnte i begynnelsen. Jeg har demontert en gammel softgun pistol av metall, kastet innmaten og rigget den til elektronisk slik at den fyrer av skarpe smell som jeg lager med krutt og en juletrelystenner, men ingen prosjektiler kommer ut.
Men ikke bare gjør den det. Den er koblet via USB kabel (Har en 5m svart USB kabel liggendes og trenger 4 ledere til pistolen, som USB har) til en kontrollboks som også har en output for en eventuell sekundærladning, for eksempel en gnistladning eller en blodsquib... Problemet med samtidig avfyring er løst.
Jeg skal lage en demo av pistolen så fort jeg får de siste delene jeg trenger, blant annet titan til gnistladningene, og gjort den ferdig... Muligens en test av bare pistolen i morgen...

Dette er et langtidsprosjekt som forhåpentlig vis ingen ting kommer i veien for... Sriver her igjen når filmer av tester er gjort og lastet opp...

Aii... La merke til at det er en del stavefeil over, men tross alt var klokka halv ett.. Om natta...
Sist endret av Pyrotecnican; 12. september 2010 kl. 00:38.
Ja, da burde du ha hendene fulle(re) i tiden fremover.

Gleder meg til å se resultatet, og den modifiserte squib-pistolen!
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Høres veldig stas ut Jeg føler dog at jeg har sett nok kuleinnslag med gnister - kan du ikke droppe titanen i innslagene? Det ser så ufattelig urealistisk ut Gleder meg til å se resultatet av prosjektet!
Sist endret av Nygaard; 12. september 2010 kl. 13:25.
Pistolen er nå så godt som ferdig, venter på titan så jeg kan lage gnisteffekter, og skal lage kontrollboks og gjøre siste detaljer på pistolen i dag.

Video av "skuddet" som fyres fra pistolen. Den er lagd for å ikke lage mye lyd, det skal jeg legge på etter filming. Lyden av en 1g flash salutt i hulen burde vel passe?

http://www.youtube.com/watch?v=7Njzz2bvyxI

Sitat av Nygaard Vis innlegg
Høres veldig stas ut Jeg føler dog at jeg har sett nok kuleinnslag med gnister - kan du ikke droppe titanen i innslagene? Det ser så ufattelig urealistisk ut Gleder meg til å se resultatet av prosjektet!
Vis hele sitatet...
Vi skal bare prøve å lage en kort film som er komplett uten noen mening, full av pyro... Om det ser urealistisk ut eller ikke, det kan være som det er. Derimot kommer en del testing utenom, så det blir nok en del med og en del uten titan alikevel...
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
Meget kult proskjekt!

Pistolen var jo artig.
Takker for det... Har fortsatt med pistolen i dag og kommet borti noen problemer som jeg skal prøve å tenkt ut en løsning på...

Testet noen ildkuleprototyper i dag, men det virket ikke i det hele tatt... Ikke vet jeg hva jeg må gjøre men fikk noen ideer senere i dag.. Får prøve med bla. lengre rør en annen dag...
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Takker for det... Har fortsatt med pistolen i dag og kommet borti noen problemer som jeg skal prøve å tenkt ut en løsning på...

Testet noen ildkuleprototyper i dag, men det virket ikke i det hele tatt... Ikke vet jeg hva jeg må gjøre men fikk noen ideer senere i dag.. Får prøve med bla. lengre rør en annen dag...
Vis hele sitatet...
Så den videoen du la ut youtube med den cremoraen med kull i,
hvor mye kull å lift brukte du? Så ut som det var litt for mye trykk i den liften, jeg ville prøvd med litt mindre lift( men ikke for mye mindre)
eller eventuelt litt mer kull (-kommer litt an på hvor mye røret klarer)

Hadde du noe mellom liften å kullet, papir etc..?
Det jeg gjør med mindre cremoraer (alt under ca35mm) er at jeg,
Enten har et lag med do/tørke-papir mellom kullet/lift
eller ikke noe mellom, legger kullet rett over liften.
Å i tilegg tar jeg et lag do-/tørke papir rett over kullet.

I litt større cremoraer- 3"-4" bruker jeg et lag grå-papir mellom lift å kull, så lager jeg en liten ball av grå-papir i toppen/over kullet.

Jeg prøver å unngå å ha alt for mye papir mellom å over kullet pga at det som oftest er årsaken til at kullet ikke antenner i mine cremoraer.


Edit: Kom på at jeg hadde en film av en 3" på youtube som viser det litt bedre http://www.youtube.com/watch?v=XvKEplKHSTY
Sist endret av Bowman; 12. september 2010 kl. 20:42.
Sitat av Bowman Vis innlegg
Så den videoen du la ut youtube med den cremoraen med kull i,
hvor mye kull å lift brukte du? Så ut som det var litt for mye trykk i den liften, jeg ville prøvd med litt mindre lift( men ikke for mye mindre)
eller eventuelt litt mer kull (-kommer litt an på hvor mye røret klarer)

Hadde du noe mellom liften å kullet, papir etc..?
Det jeg gjør med mindre cremoraer (alt under ca35mm) er at jeg,
Enten har et lag med do/tørke-papir mellom kullet/lift
eller ikke noe mellom, legger kullet rett over liften.
Å i tilegg tar jeg et lag do-/tørke papir rett over kullet.

I litt større cremoraer- 3"-4" bruker jeg et lag grå-papir mellom lift å kull, så lager jeg en liten ball av grå-papir i toppen/over kullet.

Jeg prøver å unngå å ha alt for mye papir mellom å over kullet pga at det som oftest er årsaken til at kullet ikke antenner i mine cremoraer.


Edit: Kom på at jeg hadde en film av en 3" på youtube som viser det litt bedre http://www.youtube.com/watch?v=XvKEplKHSTY
Vis hele sitatet...

Jeg hadde både i bensin 2 og kull creamoraen liften i en liten plastpose og helte bensin eller kull rett oppi røret etterpå. Var faktisk like mye lift i hver av de men litt mer poff i den med kull.
Kullet var veldig luftig og hellt oppi på stedet 30 sekunder før tenning.

Nei ingen ting mellom, men har tenkt å teste. I morgen blir det kullkverning på formiddagen, så har masse å teste med da. Skal kjøpe en boks med sånn kaffegreie jeg ikke husker hva heter, og muligens hente en pakke eller to på posten om de har kommet. Har også tenkt å gå opp litt i diameter til 35mm.. Brukte 25mm i de til nå...

Kjempegreit å få noen tips altså!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heisann igjen!

Jeg driver fremdeles og tester til dette proskjektet, og har endelig virkelig fått til eksplosjonene!

2" stålrør (I know...), ca 15cm langt, satt fast i en 2X4 for stabilitet.
Kullpulver som fuel

http://www.youtube.com/watch?v=t2FVj_b9zUE


Skal nok bli en kjekk video til sommeren gitt! Har plenty av den typen rør og et 6 cue kablet system! Eneste jeg mangler i kvanta er elektriske tennere Får plukke med noen hvis jeg bestiller fra likurg...
Sitat av Pyrotecnican Vis innlegg
Heisann igjen!

Jeg driver fremdeles og tester til dette proskjektet, og har endelig virkelig fått til eksplosjonene!

2" stålrør (I know...), ca 15cm langt, satt fast i en 2X4 for stabilitet.
Kullpulver som fuel

http://www.youtube.com/watch?v=t2FVj_b9zUE


Skal nok bli en kjekk video til sommeren gitt! Har plenty av den typen rør og et 6 cue kablet system! Eneste jeg mangler i kvanta er elektriske tennere Får plukke med noen hvis jeg bestiller fra likurg...
Vis hele sitatet...
Kan jeg få spørre om vekt på lift og kullet? Og brukte du airfloat?

Har en liten 2" rørbit på ca. 15-20 cm i HDPE til overs etter at jeg har kuttet de 5 morterene til racken min! Så tenkte jeg skulle dedikere den til creamora`er. Hadde du liften i en pose? Hadde vært morsomt å teste!
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Kan jeg få spørre om vekt på lift og kullet? Og brukte du airfloat?

Har en liten 2" rørbit på ca. 15-20 cm i HDPE til overs etter at jeg har kuttet de 5 morterene til racken min! Så tenkte jeg skulle dedikere den til creamora`er. Hadde du liften i en pose? Hadde vært morsomt å teste!
Vis hele sitatet...
Hehe, det var det ja... Kom på at det sikkert ville vært smart å veie ETTER at jeg tente lunten...
Forøvrig, nok krutt til å jevnt dekke bunnen, og luftig AIRFLOAT (tror jeg) kull opp omtrent 5-7 cm... Blir snart noen andre tester med annet enn kull også tror jeg...

Lift spredt jevnt ut over bunnen, kullet rett oppå. Den typen må brukes mer eller mindre umiddelbart for å forhindre at kull og BP mikses. Litt silkepapir/tissue papir mellom hjelper. Disse er uansett "on the spot" produsert for å forhindre at kull/annet stoff synker sammen og blir en klump...