Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 502
Jeg er et av de individene som fortsatt sliter med ISDN.
Derfor har jeg tatt av automatisk windows updateringer.
Nå som det ble så mye snakk om viruset(eller hva jeg skal kalled det) "blaster", bestmte jeg meg for å slå på auto-oppdateringen, på tross av min isdn
Når jeg skulle gjøre dette, stod det bare: The Windows Update Service is unavailable.
Noen måte å gjøre dette "available" igjen, og hvis ikke, hva har jeg gjort som gjør at jeg ikke kan ta det på?
Alle oppdaterer hele tiden pga viruset, du får holde på med refresh. Husk, i morgen kan det være for sent, da viruset starter ddos på windows update.
svisj's Avatar
Trådstarter
Jeg har lastet ned et par patcher, som forhindrer viruset, men med tanke på senere virus + å bli kvitt andre windows bugs førte til at jeg bestemte meg for å sette på auto-oppdateringen.
Det er et DNS problem. Microsoft har skiftet IP adressen til windowsupdate.com for å hindre MSBlaster i å gjøre skade.

Skal du gjøre det manuelt og har problemer med å komme inn på windowsupdate.com så bruk windowsupdate.microsoft.com istedet.
svisj's Avatar
Trådstarter
Ok.
Takk for raske og gode svar.
Jeg tenkte jeg skulle ta en liten update, men ser ikke ut til det virker. Er det pga jeg bruker en public xp key? eller ..?

http://home.no.net/drmatrix/problem.jpg
Hvis de skal slutte å bruke windowsupdate.com i lengre tid kunne de ihvertfall være såpass kundevennlige at de la ut en beskjed om det på siden istedet for å la en 404 melding komme opp.