Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1584
Heisann! Da har jeg og noen kamerater satt opp en liten "radio". Nå skal vi bare teste og vil gjerne høre hva dere syns om kvaliteten! vi regner med at den suger hestk*k, menmen.. Tar imot all kritikk og vil gjerne vite hva vi kan gjøre for forbedringer.

Sånn alt fungerer til nå. Bruker Adobe flash media encoder 3.1 til å kjøre output på "What you hear". Så de jeg hører, hører dere i streame'n. Og i streame'n har jeg min mikrofon som output, siden jeg da ikke hører meg selv i skype. Det er jeg som har streamen også såklart.

Så, nå kan de som vil bare høre på oss småtjatte som vi pleier å gjøre, ikke om noe spesielt egentlig. kanskje et par Heroes of Newerth matcher. Lar dette bare surre å gå i kveld så kan de som vil, legge igjen en komentar etter hva dere syns om kvaliteten. Dette er jo som sagt bare en test så det vil jo overhodet ikke bli sånne radiochatter på selve "radiosendinga".

Her er da radioen: http://j-tv.me/ejUszk
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
men hva er egentlig poenget?
Rave show høre jeg.
Anbefale dere til å bruke shutcast akkurat som meg
Få i gang en radiodebatt da Om opprøret i Libya eller noe? Tar dere imot sangønsker ?
Sitat av Ignifer Vis innlegg
men hva er egentlig poenget?
Vis hele sitatet...
Boys who just wanna have fun
Sitat av ballestank Vis innlegg
Boys who just wanna have fun
Vis hele sitatet...
Står bare at den er offline her
Homemade Retard
zeicko's Avatar
hører bare folk på skype.
Vell, nå jeg ikke åpnet radioen på telefonen min, men jeg har erfaringer med samme programmet, slik at jeg er rimelig sikker på at det ikke er superb, liksom. Men dette er en flott mulighet til å finne ut om dette er noe å fortsette med, og da etterhvert sette opp noe profft. Jeg prøvde meg frem i de programmene du nevner, og nå er jeg teknikker i lokalradioen her. Høres litt amatørmessig ut, men er veldig proft. Budsjeterer med 55k i drift og avgifter /år, men sitter alltid med penger igjen. Sender ut over fn-bandet og nettradio btw...
Homemade Retard
zeicko's Avatar
hva heter sangen som starter rundt 4 min i sendinga
Radioen er nede nå! Skal flyttes til shoutcast etter match'n! tenkte så kort at vi starta ett mmr game som vanlig.. Tusen takk for massse bra respons folkens! Holder dere oppdatert når den er oppe igjen!

Sitat av zeicko Vis innlegg
hva heter sangen som starter rundt 4 min i sendinga
Vis hele sitatet...
Mest antakelig The Other Side - Pendulum. Da dette er den sangen jeg har pausa i spotify. Kan ikke huske at jeg hadde på musikk engang : o
Hvordan mic brukte dere?
Sitat av Kain Vis innlegg
Hvordan mic brukte dere?
Vis hele sitatet...
Vi brukte headsetta våres. Har ikke peil på hvordan type mic de bruker i disse headsettene. Men iallefall, disse headsettene ble brukt:

Creative Headset Fatal1ty
Creative Headset HS-980 Fatal1ty MK-II
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av ballestank Vis innlegg
Radioen er nede nå! Skal flyttes til shoutcast etter match'n! tenkte så kort at vi starta ett mmr game som vanlig.. Tusen takk for massse bra respons folkens! Holder dere oppdatert når den er oppe igjen!



Mest antakelig The Other Side - Pendulum. Da dette er den sangen jeg har pausa i spotify. Kan ikke huske at jeg hadde på musikk engang : o
Vis hele sitatet...
fantastisk sang
Sitat av ballestank Vis innlegg
Vi brukte headsetta våres. Har ikke peil på hvordan type mic de bruker i disse headsettene. Men iallefall, disse headsettene ble brukt:

Creative Headset Fatal1ty
Creative Headset HS-980 Fatal1ty MK-II
Vis hele sitatet...
Veldig klar lyd i micen skal du ha
Sitat av Kain Vis innlegg
Veldig klar lyd i micen skal du ha
Vis hele sitatet...
takk!

Nå er radioen oppe igjen også forresten! http://j-tv.me/fmvgFr
Og dere gamer fortsatt hon?^^
Sitat av Ancoil Vis innlegg
Og dere gamer fortsatt hon?^^
Vis hele sitatet...
nyheter nu xP
Nå har vi faktisk en radiosending av ypperste kvalitet! not.. Men de som vil kan høre ; )

Ett problem. Fant plutselig ut at jeg som er broadcaster ikke blir hørt i shoutcasten. Noen ideer om hvordan vi kan ordne dette?
Blir døsig av å høre på dere... må legge meg nå

Hadde vært kult om du hadde fått livestream av pc-skjermen din opp der. :P
"Og alt mulig ræl..."

Hørtes koselig ut ja, med live skype-lyder :P
Og TROLOLOLO!!!
Sist endret av Eplegutten; 22. februar 2011 kl. 00:19.
Ting som vil komme er en lettvinn måte å komme med sangønsker på, som ikke spammer chatten. Da blir det lettere å følge med på rekkefølgen de kom i også.

Problemet med at selveste casteren ikke blir hørt, skal bli fikset så fort som mulig. Og vi trenger hjelp med dette, så hvis noen vil hjelpe, så ta kontakt!

Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Blir døsig av å høre på dere... må legge meg nå

Hadde vært kult om du hadde fått livestream av pc-skjermen din opp der. :P
Vis hele sitatet...
heheh Kom tilbake kl 18.00 i morgen!

Livestream går desverre ikke da opplastingshastigheten min er for lav : (

Sitat av Eplegutten Vis innlegg
"Og alt mulig ræl..."

Hørtes koselig ut ja, med live skype-lyder :P
Og TROLOLOLO!!!
Vis hele sitatet...
Takk for at du sa ifra! Skype-lydene er borte i morra : ) Trolololo!

Utsatt til kl 21.00 grunnet fravær. Vi har også bestemt at vi krymper radiosendingen til en time. Mulig radioen er oppe når vi gamer også^^