Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1166
Heisann.

Slo på pc'n nå når jeg kom hjem fra jobb, å da så jeg jo at ene disken min er borte!
Ca et år gammel disk, 1terra å hele pakka. Med all musikken å div bilder seff. Alle kabler er der de skal være..
Tips til hva jeg kan sjekke?
Høyreklikk på Datamaskin -> Behandle -> Diskbehandling -> Høyreklikk på disken din som er vekk -> Endre stasjonsbokstav og -baner. Der gir du disken din en bokstav
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Phenobix Vis innlegg
Høyreklikk på Datamaskin -> Behandle -> Diskbehandling -> Høyreklikk på disken din som er vekk -> Endre stasjonsbokstav og -baner. Der gir du disken din en bokstav
Vis hele sitatet...
Problemet er at den ikke er der heller
Dobbeltsjekk at kablene står ordentlig i og restart PCen.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Phenobix Vis innlegg
Dobbeltsjekk at kablene står ordentlig i og restart PCen.
Vis hele sitatet...
Gjort det typ 5 ganger elns.
Sjekk BIOS. Finner du disken der?
Sist endret av Ruudi; 16. februar 2011 kl. 15:15.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Sjekk BIOS. Finner du disken der?
Vis hele sitatet...
Har sjekka i BIOS to ganger nå, første gangen fant jeg den ikke. På andre forsøk var den der, å da hadde jeg ikke gjort en dritt foruten å reboote.

Er 100% sikker på at alle kabler sitter godt på plass, så er heller ingen slarke eller dårlig kontakt.

Lurer på om ikke den ene kabelen begynner å bli sliten.
Prøv å bytt kabel. Kan også teste harddisken i en annen pc, hvis mulig. Du kan ha vært uheldig der.
spinner den opp ?
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Splendid Vis innlegg
spinner den opp ?
Vis hele sitatet...
Har 4 disker, å en er rimelig sliten.. Så den overdøver de tre andre, vanskelig å si
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Har 4 disker, å en er rimelig sliten.. Så den overdøver de tre andre, vanskelig å si
Vis hele sitatet...
Problemet med å hjelpe folk på dette forumet, er at de alltid gir sånne svar som dette her. For å finne det ut, tar du enkelt og greit og drar fingeren ut av ræva og sørger for at du får til å høre den. Blant annet ved å nappe ut strømmen til de andre diskene og høre etter!
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dramforbruk Vis innlegg
Problemet med å hjelpe folk på dette forumet, er at de alltid gir sånne svar som dette her. For å finne det ut, tar du enkelt og greit og drar fingeren ut av ræva og sørger for at du får til å høre den. Blant annet ved å nappe ut strømmen til de andre diskene og høre etter!
Vis hele sitatet...
Å da putter vi finger'n i ræva igjen! Alle disker går som de skal.
Denna var fin... Fant den i en annen tråd her..
http://datacent.com/index.php
Sitat av Pumpkin Vis innlegg
Å da putter vi finger'n i ræva igjen! Alle disker går som de skal.
Vis hele sitatet...
Sa du at du fant disken i BIOS? Prøv å bytte kabel med en annen HDD, og se om den andre forsvinner, og den ene dukker opp.