Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1766
#Offisielt Trønder
Hei!
Noen som vet om en plass som barn kan være i foreksempel i ei uke på et slags hvilehjem/Rehablitering for og ta seg opp litt etter mye kjør i hjemmet...

tenker et slags hvilehjem som er laget for barn.. som kunne vært der og kansje hatt privat lærer der eller skoleundervisning der..

Har søkt litt rundt men finner veldig lite
Ja, det heter fosterhjem.
nei tror nokk ikke det, er du veldig ung å sånt skjer i hjemmet du bor vil nok barnevernet ta seg av saken og sette deg på fosterhjem eller instutisjon, og det blir nok ikke 1 ukes tid eller noe sånt så du kan slappe av litt eller noe men flere år som regel pga "omsorg svikt" som dem kaller det..barnevernet
har du mye "kjør" å sånt i hjemme så ville jeg anbefale deg å bare leve med det, selv om det er vannskelig,HOLD UT))))
Vi har plenty tilbud av slikt i Trondheim, blant annet Catharina senteret.
Har selv hatt 5 venner som har vært der og noe tilsvarende på Heimdal, men det er ikke en plass som du skal flykte til for at foreldrene dine ikke gir deg ukepenger, det skal være litt mer enn som så.

EDIT: Dette er dog ikke for uke opphold når jeg tenker over det, mer for langvarig boplass unna hjemmet.
Beste er vell å campe hos en venn ei lita uke ?
Sist endret av ZELDUR; 15. februar 2011 kl. 18:43.
kansje UPA hade vært noe, dt er for kortere perioder som 1-2 uker, det er en slags instutisjon.
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Har hatt og har fremdeles en del problemer ikke psykiske men.. litt vanskelig og forklare..

Men jeg er sliten 24/7... når jeg står opp når jeg legger meg, når jeg ser på tv.. har tatt prøver og sjekket meg for så og si alt... Har snakker med helsesøster og barnevernet.. osv..

har vært på instutisjon i helger dette funket bra intill det kom en irritabel jævel som irriterte meg 24/7 som jeg til slutt slo og fikk kjeft av de som hadde instutisjon orket ikke tilbake xD

Bør kansje nevnes at jeg bor nærme Trondheim (:
skal sjekke ut UPA og Catharina senteret

Takker for svar


OG er sånn sliten og det slutter etter ca etter 2 dager med soving men om jeg er i mye støy osv..
noen ganger er jeg også sliten i ca en måned med vanlig soving osv..

har *snakket* med helsesøster og barnevernet.. osv..
Sist endret av simonpro; 15. februar 2011 kl. 19:05.
Og du er helt sikker på at du ikke har et utmattelses syndrom? Prøvd å gå til en annen lege?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Borelia?/Flottbitt?

Har det vært sånn hele tiden, eller nå?

Er utrolig mye vinteren/kaldt og korte dager, og mørkt kan gjøre med en.
Sitat av thebigt Vis innlegg
Og du er helt sikker på at du ikke har et utmattelses syndrom? Prøvd å gå til en annen lege?
Vis hele sitatet...
Har mine sterke tvil, Me er ikke kun å være sliten og trøtt, dette vet jeg veldig godt. Med tanke på at jeg ligger til sengs 16 timer om dagen med en lang liste med symptomer og faenskap og leger vet ikke om noen behandling

Har hatt Me snart i 3 år og kan si at om du begynner å merke noen av disse symptomene utenom ekstrem tretthet, og da mener jeg ikke sånn ''sliten etter lang dag på jobben'' tretthet, ta kontakt med lege ASAP.

Symptomer:
Svekket hukommelse eller konsentrasjonsevne
Sykdomsfølelse etter anstrengelse; fysisk eller mental anstrengelse gir "ekstrem og langvarig utmattelse og sykdom".
Ingen følelse av revitalisering etter søvn
Muskelsmerter (myalgi)
Smerter i flere ledd (artralgi)
Hodepine i ny form eller med større alvorlighetsgrad
Sår hals, hyppig eller gjentakende
Ømme lymfeknuter (cervikale eller aksillære)
Andre vanlige symptomer omfatter:
Irritabel tarm, magesmerter, kvalme, diaré eller oppblåst mage
Frysninger og nattesvette
Hjernetåke
Brystsmerter
Kortpustethet
Kronisk hoste
Synsforstyrrelser (sløret syn, lysømfintlighet, øyesmerter eller tørre øyne)
Allergi eller overfølsomhet for mat, alkohol, lukt, kjemikalier, medisiner eller støy
Vansker med å opprettholde stående stilling (ortostatisk ustabilitet, uregelmessig hjerterytme, svimmelhet, balanseproblemer eller besvimelse)
Psykiske problemer (depresjon, irritabilitet, humørsvingninger, angst, panikkanfall)
Smerter i kjeven
Vekttap eller vektøkning

Kopiert fra Wiki, siden jeg orker ikke å skrive så mye, men jeg opplever ca alt det som står på listen der gjennom 24 timer og gjerne samtidlig.

Edit: Er ikke helt toppers i dag, så skriveleif og dårlig norsk kan forekomme.
Sist endret av ZELDUR; 15. februar 2011 kl. 19:50.
#Offisielt Trønder
Trådstarter
Har tante med ME så jeg vet litt om det og onkel som har hatt borelia..

Har hatt det i ca 1 år eller noe sånt.. legene,helsesøster og barnevernet mener at jeg har for mye og tenke på for min alder og bla. bla. bla. men jeg tenker at det er noe mer...

og btw har vanlig søvnrytme*