Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 781
Jeg har drevet med Reason 3.0.4 i noen måneder nå, og planlegger å selge musikk til russ 08. Jeg har studert musikk i noen år, så fremgangen er stor når det kommer til utvikling med programmet. Det jeg trenger er forslag til hvordan man lager en spesiell sound! Det jeg leter etter kommer i 02:14 her og / eller 03:14 her . Begge to er to høyst gira partysanger

Takker for all hjelp!
Prøvd å rappe lyden med ReCycle?

Reason ReCycle

jeg klarer forresten ikke å skille lyden din fra resten av sangen?
Den effekten som heter scream er fin og bruke. Prøv den på noen av saw lydene. Last også ned lydpatch som heter XsyntFree så har du noen lignende lyder.
Du greier ikke skille den sounden fra resten, turbo? Skal sjekke ut ReCycle though

Det er faktisk sawlydene+scream jeg har brukt (og kommet ganske nærme), men den lyden jeg får høres ganske irriterende ut i lengden. Den sounden gutta i eksemplene over har er ekstremt gira på ordentlig fest (!!) og vil gjerne gjenskape den så godt som mulig.

Edit: Hvor finner jeg / hva er XsyntFree?

Takker for hjelp.
Sist endret av Lootfisk; 23. november 2007 kl. 19:54.
er det vocoder effekten du mener?

prøv deg fram med en subtractor en distortion og en reverb. Skal sette meg ned med reason og prøve selv. du kan legge meg til på msn hvis du vil så kan jeg sende deg lyden, hvis jeg får den til=)
Her har du xsynth http://www.xsynth.com/
Noen av de lydene du finner i mappen Gates er ganske nærme det du leter etter tror jeg.

Her har du en som ligner: http://www.speedyshare.com/296308206.html
Sist endret av jørgs; 23. november 2007 kl. 20:36.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei, vet de er en gammel tråd, så istede for å lage en ny, nesten helt lik. Så spørr jeg her i håp om svar.
Probleme er at, når jeg trykke Play, nede på sequenceren, så går alle synthesizerene av på likt. og de høres helt forferdelig ut, de jeg lurer på er hvordan jeg kan få bytta de? slik at når jeg trykker Play så spiller den kun av de som jeg har Recorda nede på Sequenceren og ikke alle forbanna synthesizerene på likt.
Kan tenke meg de er en simpel sak, men jeg finner rett å slett ikke utav de.
Reason 4, forresten.
Sist endret av In space; 11. februar 2011 kl. 13:37.