Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 805
Heisann!
Tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på å gå over til Opera nå, men det er en ting jeg har begynt å irritere meg over allerede etter et kvarter.
Når jeg skriver ting i adresselinja og trykker enter (eks. "aftenposten"), så kommer jeg jo rett inn på sida hvis jeg bruker FF. Går det an å gjøre det samme med Opera?

Og hva er greia med scrollinga her? Veldig uvant
Sikkerhetsklarert
Hos meg så googles det jeg skriver i adresselinjen, uten at jeg har satt det opp. Er nok slik hos deg også?

Du kan utvide søkene fra adresselinjen, slik at f.eks en 't' etterfulgt av søkeordet søker rett i telefonkatalogen.. Ligger noen slike søk inne by default, 'g' = google, 'w' = wikipedia

Hva mener du med scrolling?
Lek deg med innstillingene på Tools/Preferences/Network/Server name completion avhengig av hva du er ute etter. Klarer virkelig FF å automagisk tenke seg fram til om du vil til vg.no eller vg.com?
lurker
Trådstarter
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Hos meg så googles det jeg skriver i adresselinjen, uten at jeg har satt det opp. Er nok slik hos deg også?

Du kan utvide søkene fra adresselinjen, slik at f.eks en 't' etterfulgt av søkeordet søker rett i telefonkatalogen.. Ligger noen slike søk inne by default, 'g' = google, 'w' = wikipedia

Hva mener du med scrolling?
Vis hele sitatet...
Sånn er det jo her også, men jeg er vant til å bare skrive navnet på sida og dermed komme rett inn. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det til i Opera.

Og DonTomaso, jeg vet ikke om du var sarkastisk eller ikke, så jeg svarer likegodt. Ja. Tilogmed freakforum som nå bare heter freak.no hopper den inn på hvis jeg skriver freakforum. (Har testa med sider jeg ikke er inne på daglig også)
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Lek deg med innstillingene på Tools/Preferences/Network/Server name completion avhengig av hva du er ute etter. Klarer virkelig FF å automagisk tenke seg fram til om du vil til vg.no eller vg.com?
Vis hele sitatet...
Jepp, fungerer helt suverent. Selv "Avis -Random By-" finner lokalavis på pletten. Savner dette i chrome.
Kan du ikke bare gå inn på siden én gang?
Har du først gjort det, så holder det å skrive de første bokstavene i siden. For å komme inn på freak.no trenger jeg bare å skrive "fre" og trykke enter f.eks.
Protip for Opera: Legg inn "prøver lykken"-søk som standardsøk. Googleit.

Protip for Chrome: Samme som Opera.
Chrome: Bruk Instant!
Sitat av http://googlesystem.blogspot.com/2010/09/instant-search-in-google-chrome.html
You can enable this feature by adding the following command-line flag to a Chrome shortcut: --enable-match-preview (in Windows, right-click on the shortcut, select "Properties" and append the flag to the "Target" value).
Vis hele sitatet...
Ganske win! Ellers kan du bare skrive "aften"+[enter] så kommer du til aftenbladet.no i chrome dersom du har besøkt denne siden før.
Sist endret av hosjmeister; 1. februar 2011 kl. 21:34.
http://my.cn.opera.com/community/for...=&perscreen=50

Kan se ut som om Opera gjør det for å tjene penger fordi de får betalt av f.eks. google når et søk blir refferert av Opera.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
Og DonTomaso, jeg vet ikke om du var sarkastisk eller ikke, så jeg svarer likegodt. Ja. Tilogmed freakforum som nå bare heter freak.no hopper den inn på hvis jeg skriver freakforum. (Har testa med sider jeg ikke er inne på daglig også)
Vis hele sitatet...
Jeg var ikke sarkastisk, men jeg har aldri brukt FF og aner ikke hvordan det funker. Kanskje er det slik at FF etter en stund lærer seg at hver gang du skriver aftenposten så vet den at du mener aftenposten.no og ikke et annet suffix. Uansett er det som regel bare å begynne og skrive aftenposten og så pil ned og enter så kommer du dit du skal (forutsatt at du har skrevet hele adressen en gang fullt ut tidligere).

Sitat av Omaha Vis innlegg
Jepp, fungerer helt suverent. Selv "Avis -Random By-" finner lokalavis på pletten. Savner dette i chrome.
Vis hele sitatet...
Hvis du skriver avis fredrikstad i FF, kommer du da direkte til Fredrikstad Blad eller kommer du til google-resultatet for "avis fredrikstad"? Hvis det er det siste så funker det på samme måte i Opera. Hvis du kommer til det første er det jo nesten magi.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis du kommer til det første er det jo nesten magi.
Vis hele sitatet...
"Jeg prøver lykken". Magi.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg var ikke sarkastisk, men jeg har aldri brukt FF og aner ikke hvordan det funker. Kanskje er det slik at FF etter en stund lærer seg at hver gang du skriver aftenposten så vet den at du mener aftenposten.no og ikke et annet suffix. Uansett er det som regel bare å begynne og skrive aftenposten og så pil ned og enter så kommer du dit du skal (forutsatt at du har skrevet hele adressen en gang fullt ut tidligere).


Hvis du skriver avis fredrikstad i FF, kommer du da direkte til Fredrikstad Blad eller kommer du til google-resultatet for "avis fredrikstad"? Hvis det er det siste så funker det på samme måte i Opera. Hvis du kommer til det første er det jo nesten magi.
Vis hele sitatet...
Du kommer rett inn hos f-b.no uten at du nødvendigvis har vært der inne før.

Sitat av excubated Vis innlegg
"Jeg prøver lykken". Magi.
Vis hele sitatet...
Fungerer av en eller annen grunn bedre i firefox en andre nettlesere.
Sist endret av Omaha; 1. februar 2011 kl. 22:13.
I opera: Innstillinger --> innstillinger --> søk --> legg til
lim inn dette i adressefeltet
http://www.google.com/search?q=%s&btnI=I
lurker
Trådstarter
Sitat av Omaha Vis innlegg
Fungerer av en eller annen grunn bedre i firefox en andre nettlesere.
Vis hele sitatet...
Fungerer helt ypperlig! Fantastisk funksjon som jeg har tatt som en selvfølge i mange år... Tror jeg rett og slett holder meg til FF. Ellers takk for hjelpa.