Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1051
Jeg leiter altså etter en programvare som automatisk tar bilde hvert X sekund med et webcamera. Trodde dette skulle være en lett sak å finne på Google, men det er jo en HAUG av slike programmer der ute, der alle jeg har funnet hittil enten er utdatert eller ekstremt dårlig. Derfor spør jeg om noen har et slikt program å anbefale.

Kravspesifikasjon:
- Må støtte Windows 7
- Skal brukes med Microsoft LifeCam Cinema HD
- Støtte for HD, 720p (ikke et absolutt krav, men i det minste 16:9)
- Enkelt i bruk
- Helst gratis. Hvis ikke; billig og mulig å teste fullversjon før man kjøper
- Må kunne lagre bildene den tar lokalt på maskinen og merke de med dato bildet ble tatt.

På forhånd takk
Husker at PowerToys for WinXP hadde en slik funksjon. Webcam Timershot heter den, husker jeg har fiklet med den for lenge siden, men har aldri fiklet med den etter jeg vandra til Vista & nå W7, så har ikke snøring på om det funker W7, men kan jo være verdt et forsøk.

Jeg lurer også på om man ikke kan rigge til VLC med capture via webcam, men om man kan ta intervall shots eller om man må scripte noe aner jeg ikke, men kan sjekke litt senere å poste tilbake. Forøverig så skulle man kanskje klare det samme i VirtualDub.
Trådstarter
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Husker at PowerToys for WinXP hadde en slik funksjon. Webcam Timershot heter den, husker jeg har fiklet med den for lenge siden, men har aldri fiklet med den etter jeg vandra til Vista & nå W7, så har ikke snøring på om det funker W7, men kan jo være verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...
Har prøvd denne, men den støttes KUN av Windows XP.

Fant selvsagt et godt program for dette til Mac, Periscope. Men webcamera jeg har støttes selvsagt ikke av Mac.

Ufattelig at det ikke finnes et bra program for dette til Windows!

EDIT: Etter å ha testet 10-15 ulike programmer, har jeg nå funnet et program som levde opp til forventningenen! IC Capture: http://www.theimagingsource.com/en_U.../iccapturetis/ Støttet HD og alt
Sitat av Toak Vis innlegg
Har prøvd denne, men den støttes KUN av Windows XP.

Fant selvsagt et godt program for dette til Mac, Periscope. Men webcamera jeg har støttes selvsagt ikke av Mac.

Ufattelig at det ikke finnes et bra program for dette til Windows!

EDIT: Etter å ha testet 10-15 ulike programmer, har jeg nå funnet et program som levde opp til forventningenen! IC Capture: http://www.theimagingsource.com/en_U.../iccapturetis/ Støttet HD og alt
Vis hele sitatet...
IC capture så jo veldig kurrant ut ...

Sjekka ut det det der med VLC, er vel mulig, men etter det jeg fant ut så kan det være utrolig buggy samt at alt må justeres i command line, så brukervennelig blir det ikke, samt at det fort kan gå galt på en av trinnene, så virket som en heller lite pålitelig løsning. VirtualDub var heller ikke noe å satse på ... fant vel heller lite der selv om den også har en grei command line.


Jeg har kun brukt DSLR til timelapse snuttene jeg har laget, men har hatt lyst å rote litt mere med eye toy ( ps3 cam ) som webcam / capture mot mitt terrarium for å sjekke ut aktiviteten til min lille "rose" ( Har en søt "liten" Chilensk Rose aka edderkopp ).

Så "laddar ned" programmet å sjekker ut litt selv ... for så jo veldig brukbart ut