Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2161
Jeg og en kompis av meg har i en stund nå loka med et rap-prosjekt. Vi har laget en del, men først nå ligger en låt ute på nettet.

Feedback er hyggelig, bare diss i vei, om dere tør... :O

http://www.youtube.com/watch?v=_v1-4oqWLPQ
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Slo ikke helt ann hos meg, men kudos for fantastiske paint skills.
Sitat av EoT Vis innlegg
Jeg og en kompis av meg har i en stund nå loka med et rap-prosjekt. Vi har laget en del, men først nå ligger en låt ute på nettet.

Feedback er hyggelig, bare diss i vei, om dere tør... :O
Vis hele sitatet...
For et mas! Grusom låt.
Hvor lang tid brukte dere på sangen?
Hvor lang tid brukte dere i Paint ?
paint = 1 time kanskje?

Låta veit jeg ikke, jeg skriver tekstene og kompisen min lager beats
Det der var ille. Beaten var jævlig. Dere hvisker, flowen er nesten ikke-eksisterende og rimene var ikke helt på topp for å si det litt mildt.
okei, harsh, men greit nok. Kvaliteten på innspillingsutstyret vårt er heller primitivt, og vi loker mye, men det skal bli bedre
Sitat av EoT Vis innlegg
paint = 1 time kanskje?

Låta veit jeg ikke, jeg skriver tekstene og kompisen min lager beats
Vis hele sitatet...
Okei, vill ikke vær for kvass i tilbakemeldingene (som mange andre her).
Syns det er bra at dere gjør noe dere liker, det er kanskje ikke så bra enda, men så lenge dere oppnår noe med det, fortsett!

Godt nyttår.
Sist endret av ZELDUR; 31. desember 2010 kl. 15:58.
jeg tåler kvass, vi tar ikke greiene så seriøst, så har ikke så mye å si. Jeg skal laste opp en låt til jeg er mer fornøyd med, så kanskje dere syns den er bedre. Godt nyttår til deg og.
Burde være med en advarsel her... Hadde jeg ikke epilepsi før jeg så denne så fikk jeg det nå ihvertfall. Blinker fortsatt i øynene mine.
Sitat av SikkoDude Vis innlegg
Det der var ille. Beaten var jævlig. Dere hvisker, flowen er nesten ikke-eksisterende og rimene var ikke helt på topp for å si det litt mildt.
Vis hele sitatet...
What he said
Det tar mange år før man kan lage musikk som andre enn deg selv og vennene dine synes er ok å høre på.

Problemet er at man ikke hører det selv i starten. Jeg drev å rappa for mange år siden i en alder fra 14-17 år og trodde det vi lagde var dritbra, men alle andre bortsett fra oss visste jo at det sugde, selvom de ikke nødvendigvis sa det rett til oss. Fordelen med internett er jo at man får et ærlig svar.

Jeg klarte ikke høre på halvparten av låta deres en gang, men fortsett så blir det kanskje bra en gang.
Ja, det er riktig, og jeg har lite erfaring med å lage hiphop så jeg forventer ikke at folk skal like det.
Denne låta har en roligere beat, men lyden er ganske lav på den. Vet ikke hvorfor

http://www.youtube.com/user/poweroft.../0/0jrFddngEKc
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 31. desember 2010 kl. 17:19.
Nå orket jeg ikke høre ferdig noen av låtene men største problemet her er vel at beaten og rappinga ikke flyter sammen. Ikke at beaten eller rapen hver for seg var noe særlig heller, men det funka ikke veldig bra sammen i alle fall.
Dere ødla nyttårsaften min
okei, sorry, srbija, men da er du ganske hårsår. Men ja, jeg er enig med dere, men ta det for det det er: to folk som liker og røyke hasj og loke med lyder og ord. Er ikke et forsøk på noe. Burde kanskje ikke posta det, men what the fuck
Sitat av EoT Vis innlegg
okei, sorry, srbija, men da er du ganske hårsår. Men ja, jeg er enig med dere, men ta det for det det er: to folk som liker og røyke hasj og loke med lyder og ord. Er ikke et forsøk på noe. Burde kanskje ikke posta det, men what the fuck
Vis hele sitatet...
Hey, øving gjør mester! (eller noe sånt?)

Bare fortsatt å prøv så blir det nok bedre etterhvert!
Ble for kjedelig å høre på for min del, desverre. Virker litt som alt var basert på budskapet i teksten deres. Men når du ikke greier fenge lyttere, slik at de orker høre alle 3 minuttene, får du problemer. Da hjelper det ikke om historien du forteller egentlig er kjempebra.

Det hjelper ikke om innholdet i en tekst er aldri så genialt, rørende, kult eller noe annet. Er rimene for enkle, vil det bare bli kjipt uansett.
Vel og merke er det viktig å i det hele tatt kunne "flyte" på beaten, men dersom man bare spytter døve enderim hele tiden, blir det bare alt for kjedelig å høre på.

Jeg blir fenga av smarte og avanserte rim, ikke en enderimsorgie. Det er gjennom rim man virkelig kan vise ferdighetene sine. Det å kunne fortelle en god historie betyr såklart også noe. Men da bakt inn i ordentlig gode rim.
Hadde rapping kun handlet om å skrive en tekst som var bra, så hadde sikkert Jo Nesbø allerede vært din favoritt-rapper. Men slik er det nå ikke... låter kan bli catchy og "hørbare" først når oppsettet er på plass, mener nå jeg.
Sitat av DonVito Vis innlegg
Ble for kjedelig å høre på for min del, desverre. Virker litt som alt var basert på budskapet i teksten deres. Men når du ikke greier fenge lyttere, slik at de orker høre alle 3 minuttene, får du problemer. Da hjelper det ikke om historien du forteller egentlig er kjempebra.

Det hjelper ikke om innholdet i en tekst er aldri så genialt, rørende, kult eller noe annet. Er rimene for enkle, vil det bare bli kjipt uansett.
Vel og merke er det viktig å i det hele tatt kunne "flyte" på beaten, men dersom man bare spytter døve enderim hele tiden, blir det bare alt for kjedelig å høre på.

Jeg blir fenga av smarte og avanserte rim, ikke en enderimsorgie. Det er gjennom rim man virkelig kan vise ferdighetene sine. Det å kunne fortelle en god historie betyr såklart også noe. Men da bakt inn i ordentlig gode rim.
Hadde rapping kun handlet om å skrive en tekst som var bra, så hadde sikkert Jo Nesbø allerede vært din favoritt-rapper. Men slik er det nå ikke... låter kan bli catchy og "hørbare" først når oppsettet er på plass, mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
klart det, men om du hører etter skriver jeg en del flerstavelsesrim, men ja, tekstene i de låtene blir skrevet nesten som en freestyle og er ikke heller bearbeida, så er forøvrig enig med deg
Du skulle fått KP for i det heletatt å ha lagt ut det der..

Men når folk ser at jeg har gitt KP, uten å ha lest dette innlegge, så vil det vel bli tolka til at jeg likte sangen ;o Noe Jeg vil ha meg frabedt

Alt kan forbedres, så vi ber til høyere makter om at dere får teken på det
Demonisk, rett og slett. Skræmande til margbeinet. Dette må vera eit teikn på apokalypsen. Op 16: 8 Og den fjorde engelen tømde si skål på soli, og ho fekk makt til å brenna menneski med eld. 9 Og menneski vart brende i stor hete, og dei spotta Guds namn, hans som hev makt yver desse plagone, og dei vende ikkje um so dei gav han æra.
øra mi blei voldtatt
Skaff bedre utstyr!
▼ ... noen uker senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
ræva. sorry, men betaen var TRASH, og det samme kan sies om ja? resten!
For å gi en konstruktiv tilbakemelding så var dette Stryk. Det mangler bla. talent og ide og forståelse av utstyr mm. Jeg lager masse musikk men bruker program som er beregnet for dette. Eks. Cakewalk Pro Audio som jeg lager samples. Jeg begynner med trommer/Drums og lager dette i ex. antall takter pluss noen ekstra/beats takter. Deretter bass - string osv. Lime-paste osv. Deretter monterer jeg det inn i Acid Pro som er et proffprogram for dette. Her har en full kontroll på hvert spor som rå volum, panorering osv. Tilslutt rendres allt og blir en fil (stereo) Deretter monteres denne inn i WaveLab der jeg mastrer den med evt. andre plugins/effekter. Her kontrolleres også siste panorering og ikke minst volum ut. Siste er meget viktig. Vel det meste er erfaring, forståelse hvordam musikk er bygget opp og ikke minst håndtering av programvaren. Til slutt må jeg si at det er meget viktig å få installert et studio lydkort. Disse fås i dag billig eks. Ibsen Studio (www.ibsenstudio.no) At en må bruke et studio lydkort er for at en ikke skal få med støy som eks. et pc kort produserer. Dere vil få 10X bedre resultat med å bruke amatørprogrammet e-Jay. Et annet poeng er at jeg ikke skjønner det at dere bruker temposkifte hele tiden pluss at det høres ut som trommis ikke ordentlig kommer i gang?

Sitat av EoT Vis innlegg
Ja, det er riktig, og jeg har lite erfaring med å lage hiphop så jeg forventer ikke at folk skal like det.
Denne låta har en roligere beat, men lyden er ganske lav på den. Vet ikke hvorfor

http://www.youtube.com/user/poweroft.../0/0jrFddngEKc
Vis hele sitatet...
Denne var ikke noe bedre..
Sist endret av Cumulus; 28. januar 2011 kl. 13:18.
usertitle import
bleh's Avatar
Alle begynner et sted.

Tips:

1. Gå dypere inn i produksjondelsen - eller bare hijack beats for å øve dere på flow og tekst. Velg en av tingene i starten, dere klarer aldri å bli flink i noe hvis dere bare skal gjøre alt på en gang. Fokus er et godt stikkord her.

2. Les litt om lydbehandling osv, fokuser mer på mastring av låtene når dere når dere har gjennomført begge alternativer i tips 1.

3. Hvis du legger låter ut på nettet (spesielt ved å lage tråd her), så ikke forvent noe annet enn hard kritikk. Og det er ikke noe morsomt å se folk som ber om kritikk, men som ender opp med å svare på alt med avfeiende setninger. Er det unødig og dårlig kritikk, som bare skjellsord, skjønner jeg det. Men når det gjelder andre tips, vær littegranne ydmyk. Det er jo bare internett, right?

Lykke til.
Glemte en vesentlig ting.Jeg bruker et digitalt 16 spors mixebord og monitorer fra Modaunt & Short.Viktig også med gode kabler.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Likte stemmen skikkelig chill "stoner"-aktig stemme.

Men ellers var den ikke så mye å skryte av desverre.