Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1926
hei, liker å spille dota, men det er synd at wc3 er så gammelt og ikke støtter dagens oppløsning uten å måtte streche bildet.

så derfor lurer jeg på om noen av de andre dota aktige spillene der ute er noe å satse på.

Jeg har hørt om :

League of legends
og
Heroes of newerth

finnes det flere og isåfall hvilken er best?

hvilket spill likte du om du har prøvd eller spiller?

takk på forhånd.
Det er vel de 2 som finnes. Selv spiller jeg Dota, vet ikke helt hvorfor, men er veldig fornøyd med det spillet.
Hammerheart GG
Halmstad's Avatar
Tja, vil heller si at HoN er litt mer for hardcore ex-dota spillere..
LoL er litt mer casual og user friendly - Det er jo også gratis(som er ++)

Lol var godt nok for meg, mange timer med morro
Foretrekker HoN fremfor LoL.
LoL går så tregt, mens i HoN er det mye mer fart!.
Liker LoL bedre enn HoN av flere grunner. Spillerene du møter i LoL er på ditt eget nivå, og ikke noen som har mange hundre timer bak seg i spillet. Selve brukeren din levler etter hvert som du spiller og dette gir deg tilgang til et talent tree og et system for å gi karakterene du spiller litt mere mana,hp,crit osv. For hver match du spiller får du også poeng som fungerer som en valutta for å enten kjøpe nye karakterer eller for å kjøpe "runes" som brukes i systemet for å oppgradere stats. Hver uke er det nye karakterer du kan spille gratis, og hvis du finner en du liker å spille kan du enten kjøpe denne for poengene du får etter en match eller ved å investere noen kroner i den karakteren. Spillerene er også ganske hyggelige og hjelpsomme, men det finnes jo idioter som skal kommentere alt du gjør i dette spillet også

Vil uansett anbefale deg å prøve ut begge for å se hva du liker best.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg vil anbefale HoN. Det er nesten identisk DotA i gameplay, men har en mye bedre interface. Om du spiller DotA, og vet hva du driver med der, er det ikke så mye mer å lære når du kommer til HoN. Eneste er vel at du må lære hvordan heltene fungerer, og det begynner å bli en del av de. Anbefaler HoN dersom du vil spille DotA med bedre grafikk og bedre UI.

Det som har gjort at jeg ikke ville starte med LoL er at grafikken er helt motbydelig, samt at dersom man bruker penger, gir det deg fordeler i selve spillet. Så selv om spillet er gratis, bruker du gjerne litt penger på det dersom du vil spille mer enn et par timer i uka.

HoN koster bare $30 og du behøver aldri å betale noe mer enn det, selv om det er mulighet for mikrotransaksjoner for kosmetiske morsomheter i spillet. Om du vil se hvordan spillet ser ut og hvor likt det er DotA, ta en titt på filmene som ligger på honcast.com.

Og send meg gjerne en PM med e-post dersom du bestemmer deg for å kjøpe spillet, så skal du få en refferal kode av meg.
DotA 2 kommer jo snart ut.
League of Legends er konge!

#lol.norge @ Qnet for gather! =)
Jeg foretrekker HoN selv, kunne aldri fordra LoL.
Jeg spiller LoL og syntes det er det beste spillet, man blir rangert med egne level og man kan bygge runer og "specc" sånn som jeg vil. Brukervennlig og hvis man vil ha hardcore er det merkbart forskjell fra normal games til ranked games.

HoN er eye candy men virker litt russer opplegg.

Om ikke så alt for lenge kommer jo dota 2 så du kan jo vente
Sitat av thomasf Vis innlegg
Det som har gjort at jeg ikke ville starte med LoL er at grafikken er helt motbydelig, samt at dersom man bruker penger, gir det deg fordeler i selve spillet. Så selv om spillet er gratis, bruker du gjerne litt penger på det dersom du vil spille mer enn et par timer i uka.
Vis hele sitatet...
Er ingenting i LoL som gir deg fordeler foran andre hvis du betaler. Å betale for ting i LoL er helt frivillig, og gir deg absolutt ingen fordeler mot folk som ikke betaler.

Selv så har jeg spilt Dota, HoN og LoL. Spilte HoN i hele betaen og videre utover, men ble til slutt lei. Startet deretter med LoL og har rett og slett hatt det mer gøy med LoL enn det jeg har hatt med HoN. LoL er riktig nok mer casual friendly enn HoN, men det er derimot ingen grunn for at det er dårligere. Min mening er hvertfall det at LoL er morsomere.

Men for all del, prøv begge spillene og lag opp din egen mening om hvilket du liker best.
HoN er mye bedre, har mye erfaring med begge.

http://www.dota2.com/ <--- Dota 2. IceFrog utvikler det. Anbefaler deg å lese bloggen : )
Shady Banana
Quix's Avatar
Han sa jo da at han visste om HoN og LoL. Eneste andre jeg vet om er jo da Demigod. Har ikke prøvd det men har noen venner som sier at det er skøy.
om du er vant til å spille dota, tar det ca 30sekund i selve første matchen før du vet hvilken helt som det er du egentlig spiller, selv har de proppet inn flere helter som er helt nye, men det gir bare spillet litt mer sjarm.
Det folk skriver ovenfor at man møter folk som har spilt mye dota og "whiner" mye på andre, vil jeg jo si, er om du legger opp til det selv, du kan selv se stat på dette spillet så du slipper å møte "noliferen" i gata. Prøv det.
Anbefales sterkt.
Jeg likte aldri DotA, selv om jeg spillte WC3 så og si hver dag. Etterhvert forvillet jeg meg inn på HoN, og det virket ganske morsomt å spille med venner, men det ble fort kjedelig, siden jeg alltid ble parret med folk som var mye bedre enn meg. På LoL derimot, møter jeg spillere på mitt eget nivå, og det blir dermed en mye bedre opplevelse.

Og å disse LoL's grafikk er grunnløst. Bare fordi du ikke liker cellshading, kan du ikke si grafikken er dårlig. I mine øyne har HoN generiske 3d modeller, men jeg disser det ikke av den grunn.
LoL, helt klart Det er gratis! så du kan nyte det til Dota 2 kommer
Hvor lenge er det til dota 2 kommer btw?
Kommer i løpet av 2011, usikker når.
HoN: Bedre grafikkmessig
Denies (Drepe dine egne creeps for å forhindre motstanderen XP)
Heroes er mer lik de i DOtA
Mye action/fart
Man mister penger når man dør (kan være både positivt og negativt)
Matchmaking system
Store systemet gjør at om man bruker penger på det, forandrer det kun det visuelle (ingen endring i gameplay)

LoL: Vennligere spillere
Gratis!
Bra matchmaking
Lettere In-Game shop system
Mister ikke penger når man dør
En no-cooldown base TP spell

Her er bare noe av det som gjør spillene bra

Har selv spilt både LoL til lvl 30 og HoN lenge. Har spilt mest HoN og skal innrømme at det er HoN jeg liker best. Man bør egentlig prøve begge spillene, så finner du nok fort ut av hva du liker best Det er jo heller ikke noe i veien for å bytte litt på
Sitat av Kimstah Vis innlegg
HoN: Bedre grafikkmessig
Denies (Drepe dine egne creeps for å forhindre motstanderen XP)
Heroes er mer lik de i DOtA
Mye action/fart
Man mister penger når man dør (kan være både positivt og negativt)
Matchmaking system
Store systemet gjør at om man bruker penger på det, forandrer det kun det visuelle (ingen endring i gameplay)

LoL: Vennligere spillere
Gratis!
Bra matchmaking
Lettere In-Game shop system
Mister ikke penger når man dør
En no-cooldown base TP spell

Her er bare noe av det som gjør spillene bra

Har selv spilt både LoL til lvl 30 og HoN lenge. Har spilt mest HoN og skal innrømme at det er HoN jeg liker best. Man bør egentlig prøve begge spillene, så finner du nok fort ut av hva du liker best Det er jo heller ikke noe i veien for å bytte litt på
Vis hele sitatet...
Det du sier med denies i HoN er ikke noe serlig fordi det skaper en ubalanse mellom ranged og melee spesielt i starten og der har mye og si for late game/mid
Sist endret av Fanfare; 24. januar 2011 kl. 13:00.
Sitat av Fanfare Vis innlegg
Det du sier med denies i HoN er ikke noe serlig fordi det skaper en ubalanse mellom ranged og melee spesielt i starten og der har mye og si for late game/mid
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke mye ubalanse når det kommer til denies. Melee er mer egnet til å deny'e (fordi de fleste melee har kjappere attack-animation + loggers hatchet gir deg ekstra dmg mot creepsa).

Det eneste du risikerer med å være glad i å deny'e som melee er at du kommer til å bli harasset veldig, men har du med deg nok runes of the blight regelmessig skal det ikke være noe problem
Sitat av Glenni Vis innlegg
DotA 2 kommer jo snart ut.
Vis hele sitatet...
Snart er en overdrivelse.

Det eneste som som er av informasjon angående spillet akkurat nå, er pressemeldingen om at Valve skal utvikle spillet. Vært stille siden kunngjøringen i november.
Anbefaler deg spille lol jeg og det er gratis. gøy, kan velge spille mot noobs eller på ranked. man bruker 10 min på sette seg inn i det. det er balansert og en drittpc kan kjøre det:P
Jeg kan vel komme med en bedre uttalelse enn de fleste andre her i og med at jeg har spilt alle disse spillene utallige timer.

Kan vel begynne med å si at hvis du vil spille et spil som føles som dota så må du velge hon (sier ikke at hon føles ut som dota for det gjør det ikke, men føles ihvertfall mye mer som dota enn lol)

Det dårlige med hon er at det er nesten like lite nybegynnervennlig som dota (gjort forbedringer på shop, ui etc.) men siden du tydeligvis har erfaring med dota så er nok ikke dette et stort problem. I tillegg koster jo HoN rundt 150kr mens LoL er gratis.
Fordelene med hon derimot er at etter du har kjøpt spillet så er alt gratis (penger til skins osv får du av å spille matchmaking) heroes, skins etc. Spillet er laget likt som dota med andre ord, du har INGEN fordeler når du starter et game overfor en annen spiller, alle har alle heroes etc. Hon har også en mye bedre client enn LoL (dette er ikke disukterbart men ett faktum)

Ulempene med lol har jeg vel allerede gått litt inn på, fordeler av å betale (si hva du vil om at du kan skaffe det samme uten å betale men når du kan kjøpe alt for ekte penger i lvl 1 som en som ikke betaler ikke har for han er lvl 30 og 1000 games played...ja sier seg selv) Dårligere klient, ingen muligheter for ordentlig 'juking' du bellønnes altså ikke like mye for å ha god micro i tillegg så er det meget ROFL grafikk (yea I went there)
Det er ikke bare dårlige ting med lol tho, lvl systemet og pengesytemet gjør at man føler at man virkelig progresser når man spiller.

Å sammenligne disse to spillene blir vel litt som å sammenligne CS og MW2 (ikke grafikk) hvor HoN er CS og Lol er MW2. Lol er akkurat som MW2, et public spill hvor du bare havner med og mot masse random folk, og når gamesa er ferdig spiller mat mot nye random folk. Hon er kanskje ikke helt som CS men det har noen likheter f.eks. vet at du ikke har den samme public feelingen fordi du kan påforhånd avtale alle slags regler osv, du har også mye bedre in-game chat.

Har prøvd å ikke biase sammenligningen for mye. Jeg har spilt alle dota spill som utgitt (Hon, Lol, demigod og avalon heroes) Og jeg må si at hvis du liker dota men ikke orker grafikken osv så ville jeg spilt hon fordi det er rett og slett best. Selv spiller jeg bare lol når et par kompiser av meg ringer og har lyst til å spille. ( vennegjengen er delt i 2, noen spiller hon og noen andre lol)

Håper dette var hjelpsomt, tok ganske lang tid å skrive det ^^
Sist endret av dragdritt; 25. januar 2011 kl. 20:14.