Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  72 10037
At folk tør og ta GHB skjønner jeg ikke. Har hørt fra ambulanse folk og fra leger at det finnes ikke motgift til GHB, så hvis du tar en overdose av GHB. Så kan de ikke gjøre mer enn å spenne deg fast og se på deg og håpe at du "våkner" igjen.

Og med tanke på at mange bruker malingsfjerner når de lager GHB, burde også være en tanke vekker.
Hva med adrenalin?
Kan ikke dette brukes i sammenheng med overdosering på GHB?
NitroFis: Ikke etter det jeg ble fortalt. Siden GHB inneholder så masse rart og det er så stor forskjell på hva folk putter i det. Så hjelper det vist ikke.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Personer som er disponert for krampeannfal (epilepsi o.l.) bør utvise ekstrem forsiktighet med GHB, da noe forskning viser at GHB kan utløse slike anfall (dette er ikke enstydig, og jeg, som har hatt epilepsi som barn, er veldig nyskjerrig på GHB og kommer til å eksperimenter med stoffet om det blir lovlig)
Vis hele sitatet...
Vet du om noe online lesestoff på dette? Jeg er veldig interessert i stoffet selv, og kommer nok til å prøve en dag. Selv har jeg ikke epilepsi, men har 'besvimt' med milde kramper flere ganger som følger av noe jeg tror er blodsukkerfall kombinert med cannabis (flere år siden sist).

Sitat av Dæng Vis innlegg
At folk tør og ta GHB skjønner jeg ikke. Har hørt fra ambulanse folk og fra leger at det finnes ikke motgift til GHB, så hvis du tar en overdose av GHB. Så kan de ikke gjøre mer enn å spenne deg fast og se på deg og håpe at du "våkner" igjen.
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt ikke noen 'motgift' mot alkohol-overdose heller. Allikevel drikker nok sikkert du sprit ved visse anledninger.

Sitat av Dæng Vis innlegg
Og med tanke på at mange bruker malingsfjerner når de lager GHB, burde også være en tanke vekker.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte? fordi 'malingsfjerner' er et skummelt ord?
Sitat av fetter Vis innlegg
Vet du om noe online lesestoff på dette?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke annet enn at det nevnes her og der, f. eks. i erowid's GHB-FAQ. Det var også et lite avsnitt om dette i en GHB-bok jeg leste (som vekket min interesse for stoffet). GHB - the natural mood enhancer, heter boken
Hei!

Lurer på om denne artikkelen kan gi et lite innblikk:
http://www.biopsychiatry.com/ghbgh.htm

Har bare rukket å skumlese gjennom, men si ifra hvis det er verdt å sette seg ned å gå dypere inn i!

Er selv interessert i GHB. Både som rekreasjonelt rusmiddel, men ble også enda mer nysgjerrig når jeg leste om virkningen GHB har på veksthormoner(HGH).
Sitat av pidget Vis innlegg
Ja visst du er glad i livet ditt. Det der gikk skikkelig ille for en kamerat av meg ifjor mai. Når han våknet var han kvalt i sitt eget spy. rip
Vis hele sitatet...
nei, jeg er ikke noe spesielt glad i livet mitt... men takk for svar.
Ta en kork og vent minst 20min.. Før neste da virkningen ikke fungerer før 20min.
Hvor lenge bør jeg vente med å ta kork, hvis jeg har tatt en pille med vallergan? Eller kanskje det har ingenting betydning?
For meg, som riktignok hverken er farmasøyt eller lege, ser dette ut som to stoffer som IKKE bør kombineres. Vallergan har både en hypnotisk og sedativ effekt, samt at det kan senke terskelen for kramper, noe GHB også kan gjøre. I verst fall kan du ende opp med en blandingsoverdose som gjør deg bevistløs og eller gir deg krampeanfall. Styr unna!

Hvor lenge du bør vente avhenger av hvor mye virkestoff pillen inneholdt (10 mg?). Halveringstiden for Alimemazin, virkestoffet i Vallergan, har en halveringstid på 5 timer. (kilde: Felleskatalogen.no)
Sist endret av felix_poker; 6. desember 2010 kl. 14:20.
Tips til første gang er at du får en venninne/pulevenn/kjæreste med på det. GHB gjør deg helt latterlig kåt, så den beste måten å anvende rusen på er rett og slett å k**** til noe god musikk, under trygge omgivelser mens kroppen er fri for andre stoffer som kan virke synergistisk (stort sett vil dette si fri for alle andre rusmidler).

Det er viktig å kun ta en kork av gangen, gjerne en halv første gang om du er usikker på dosering (hvilket du skal være med mindre en med både peil og kredibilitet har testet samme flaske). Virkningen kan ofte la vente på seg, og man føler man "topper" på dosen før man egentlig gjør det. Derfor, se på klokken og vent minst 30 min før du tar neste. Selv folk som har tatt GHB uendelig mange ganger driter seg ut på dette.

Når det gjelder overdoser har jeg vært vitne til 2 "typer".

"Stempling" er den vanligste, og oppstår enten med GHB alene, eller ved bruk av sedativer+GHB (f.eks alkohol, piller, hasj). Personen faller inn i ekstremt dyp søvn og reagerer ikke på tiltale. I de værste tilfellene reagerer personen heller ikke på smerte (klyp på innsiden av låret e.l), da er det på tide å vurdere ambulanse. Men det er en relativt lang vei å gå fra "bare" å sovne til å faktisk dø av dette, så i de fleste tilfeller ender "offeret" opp som forbanna heller en taknemmelig på vedkommende som ringte ambulansen. Men selvfølgelig - er du i tvil er du ikke i tvil.

I synergi med stimulanter, da særlig cola, har jeg et par ganger sett brukere få noen helt sinnsyke kramper (nesten som i exorcisten) mens de svetter ut flere liter vann på noen titalls minutter. Dette er rent visuelt den mest skremmende reaksjonen jeg har sett noen ha på rusmiddler, og jeg har sett det i rapporter på andre forum. Hva som egentlig skjer er jeg ikke sikker på, men i mitt hode er det synet nok til at jeg styrer unna stimulanter når jeg tar GHB. Rent fysiologisk skulle en forsåvidt tro at amfetamin eller andre stimulanter ville fungere motsatt av GHB på respirasjonssytemet, og dermed minske sjansene for respirasjonssvikt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Mange sakelige og opplysende innlegg. Nice. Har den siste tiden fått vekket en liten innteresse for dette stoffet.
Så nå leser jeg det jeg kommer over av gode Trip rapporter, forum- tråder, og Info.
Er det noen måte man kan "kvalitetsteste" GHB, for å forsikre seg om at man ikke har kjøpt noe som er direkte farlig. Ikke misforstå meg, jeg har forstått at GHB i sin reneste form er "relativt" Ufarlig. Jeg fikk med meg tidlig i tråden at Ph- strips kan brukes, men er det noen andre kjennetegn på god GHB. dvs, Lukt, Farge, Smak osv.

Har tidligere hatt gode erfaringer med de fleste av turene mine, og jeg føler meg ikke som noen nybegynner i feltet.
Så jeg lurer heller på hvilken effekt man kunne forvente av en kombo tur, Stimulanter, alkohol og Benzoer er vel nevnt nok i tidligere innlegg, og poenget er vell satt om at dette er en dorlig ide. Jeg tenker mer på hvordan, eventuelt om iheletatt kan, kombinere stoffet med Psykadeliske stoffer, dvs. LSD, Flein, 2-c og andre RC´s osv.
Hvilken effekt kunne man forvente seg? Er det noe spesielt som ikke er nevt tidligere man bør passe på?
Sitat av VinterRavn Vis innlegg
Er det noen måte man kan "kvalitetsteste" GHB, for å forsikre seg om at man ikke har kjøpt noe som er direkte farlig.
Vis hele sitatet...
1. Ikke kjøp "på gata".
2. Ikke kjøp flytende, men saltform.
3. Test pH.
4. Ta en veldig liten dose første gang (mindre enn det som gir ruseffekt).
Sitat av felix_poker Vis innlegg
1. Ikke kjøp "på gata".
2. Ikke kjøp flytende, men saltform.
3. Test pH.
4. Ta en veldig liten dose første gang (mindre enn det som gir ruseffekt).
Vis hele sitatet...

lage det på egenhånd er den beste måten. hvis det blir i sterkeste laget, vann det ut forsiktig. uansett.. dette er et stoff du bør holde deg langt unna. trust megg.
Jeg hadde en flott opplevelse første gangen på GHB, men med negative bivirkninger. Jeg ble fort veldig oppstemt og i godt humør. Kan sammenlignes med alkohol + ecstasy uten den sentral stimulerende effekten ecstasy gir, men kjærlihetsfølelsen og oppstemtheten kan sammenlignes. Jeg tokk først 1 kork, så 45 minutter etterpå 1 til. Sånn fortsettet det egentlig, bare at jeg ble mer og mer giddalaus når det kommer til å kontrollere forbruket. Pass dere! Det var min første GHB runde og jeg tokk kanskje 10 korker samme natt, jeg sovna flere ganger, ene ganger sov jeg i 3 timer. Alt gikk så og si bra, jeg blandet med små mengder alkohol, pils 0.5, kanskje 3-4 stykk.

Som sagt før i tråden, ikke bland med alkohol eller piller, mange kommer til å foreslå denne blandingen til deg mest sannsynlig, men ikke svikt til gruppepresset. Det er abselutt ikke hvert det. Selvom opplevelsen min var mest posetiv, ble jeg også redd dagen derpå med tanken på at jeg overdoserte så heftig, selvom jeg var utrolig kritisk til GHB før jeg testet det. Det blir litt som med alkohol, du får lyst på mer og mer og største frykten blir etterhvert "mister jeg effekten snart".

Kåt blir du så til de grader at du burde holde deg hjemme med en vennine/venn, som dere kan kose dere med!

Hadde jeg valgt å prøve dette igjen, ville jeg sørget for en trygg omgivelse med riktige personer/person, og ikke ha for mye GHB liggende, det kan bite deg i ræva etterhvert. Ha nok til en grei rus, ikke mer enn det, og ikke ha alkohol i huset!
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
jeg valgt å prøve dette igjen, ville jeg sørget for en trygg omgivelse med riktige personer/person, og ikke ha for mye GHB liggende, det kan bite deg i ræva etterhvert. Ha nok til en grei rus, ikke mer enn det, og ikke ha alkohol i huset!
Vis hele sitatet...
Var noe i den duren jeg hadde planlagt.
Men er det noen som har prøvd å kombinere med f.eks. LSD? Eventuelt Flein?
Sitat av VinterRavn Vis innlegg
Var noe i den duren jeg hadde planlagt.
Men er det noen som har prøvd å kombinere med f.eks. LSD? Eventuelt Flein?
Vis hele sitatet...
Har lest mye bra om kombinasjonen LSD GHB, men her er det nok superviktig å ha en sitter som bl.a passer på inntaket når det peaker som verst..
LSD & GHB kombinasjon, den kan jeg faktisk gå med på. Enig med fetter, har hørt kun posetive erfaringer rundt det, men det har aldri vært overdreven bruk av doseringer da, så hver varsom, og ja, ha en nykter sitter som passer på deg.
GHB må ikke under noen omstendighet taes i kombinasjon med sentraldempende stoffer, som f. eks. alkohol, opiater eller beroligende og søvnfremmende medikamenter.
Vis hele sitatet...
Vil dette også innebære snus og røyk?
Sitat av CuziikFTW Vis innlegg
Vil dette også innebære snus og røyk?
Vis hele sitatet...
Nikotin er sentralstimulerende, ikke sentraldempende.
Dessuten vil ikke rusen du får av nikotin gjøre særlig innvirkning på selve GHB-rusen om du bruker det fast. Vil heller tro at det er bedre du har nikotin i kroppen enn at du går igjennom nikotin-abstinens mens du er ruset på GHB.
Vel, GHB er det min mor har advart meg sterkest mot. Jeg mener hun har begrunnet det med at du aldri vet hvor mye GHB man faktisk får i seg. Også var det noe med at det tar en stund før effekten kommer. Skyt meg hvis jeg tar feil da jeg aldri har prøvd før. Men jeg ville ikke prøvd det hvis jeg var deg.
Hun har helt rett i det hun har fortalt deg, skjønner veldig godt at hun advarer deg mot dette stoffet. Men med alle forholdsregler så er ikke GHB mere farlig enn de fleste andre rusmidler, det er bare det og være sterk og smart nok til å følge alle forholdsreglene. Jeg vet fra personlig erfaring at det tar litt tid før det funker, og har du litt alkohol i kroppen er det lett å øke dosen før første dose har begynt å fungert for fult. Dette er det veldig mange som dummer seg ut på, selv erfarne brukere.