Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 708
Hei, jeg har et nikon D50 kamera og har ikke peiling på fotografering. Når jeg googler på nikon D50 ser jeg bildet av den, men jeg har en annen mye større linse på dette kameraet. På den linsa står det: Nikon ED silent wave monitor AF-S NIKKOR 28-70 mm 1:2.8 D.

Det jeg lurer på er om det er noen her som har peiling på hvor mye kameraet og linsen er verdt?
Med tanke på at det er et temmelig gammelt hus så er det igrunn verdiløst. 28-70 f2.8 er riktignok ikke av de nyeste, men så absolutt et bra objektiv. Usikker på om glasset har innebygd fokusmotor, uten dette så vil du ikke få autofokus på d50
Det er noen som er interessert i å kjøpe det, men jeg aner ikke hvor mye jeg vil ha for det. Hvor mye ville du tatt betalt for det? eller hvor mye hadde du betalt for det?
Finn says rundt to høvdinger.
Sitat av moridin Vis innlegg
Med tanke på at det er et temmelig gammelt hus så er det igrunn verdiløst. 28-70 f2.8 er riktignok ikke av de nyeste, men så absolutt et bra objektiv. Usikker på om glasset har innebygd fokusmotor, uten dette så vil du ikke få autofokus på d50
Vis hele sitatet...
Joda, D50 har innebygget fokusmotor i huset, i tillegg til den man finner i de nyere objektivene. Altså dobbelt opp hvis man bruker kit-objektivet, noe som enkelt kan ses ved at det er to brytere for autofokus (AF / M), en på objektivet og en på huset. Dette gjør D50 til et bedre valg enn de nyere billighusene fra Nikon HVIS man har lyst til å bruke gamle objektiver.

Jeg solgte mitt D50 med kitobjektiv for rundt 2000 kr i fjor vår. Hvis du har mulighet(trådstarter), er det nok best å beholde det, det tar knallfine bilder.
Er det dette objektivet det er snakk om:
http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/28-70-afs/28-70-afs-D3R_5160.jpg

Hvis det er tilfellet så kan du få mye penger for det. Det kosta over 8000 nytt i 2007. Et veldig bra objektiv! Legg det ut på foto.no og skriv at du ønsker seriøse bud på det.