Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 541
Sitter for tiden på en laptop som nærmer seg fire år i februar, batteriet er ødelagt (derfor er den ikke særlig portabel lengre), tastaturet begynner å bli slitent og generelt er ikke maskinen så altfor rask lengre. Sitter derfor og kikker på en ny.

"Problemet" er at den jeg har nå har en oppløsning på 1680 * 1050, og etter å brukt den i fire år er det totalt uaktuelt å kjøpe en laptop med wxga oppløsning. Jeg skal ha full HD, og det og ikke integrert grafikk er de eneste kravene jeg stiller til en ny laptop. Men da må jeg plutselig opp i 11-12 tusen, noe som er litt mer enn jeg som student har råd til å bruke på en ny laptop..

Så det er jeg er ute etter er forslag til laptoper med full HD skjerm (under 10000kr).. Jeg studerer i england så utenlandske sider er også av interesse, da det sikkert kan være noe kroner å spare der

Og hvis noen vet hvorfor wxga er blitt produktstandard så del gjerne! Personlig synes jeg det suger å måtte scrolle på fb når bildet står på høykant, med det er kanskje bare meg..
Det er ikke store utvalget, gitt.
Ville sjekket Multicom, de har kurrante bærbare du kan konfigurere selv, enten med full-HD som standard eller som tilvalg.
Multicom har muligheter ser jeg ja. Laptopen jeg sitter på nå er faktisk derifra og er meget fornøyd med kvaliteten på den, så det er absolutt noe å vurdere. Ser også at de tilbyr matt skjerm, hvilket er et stort pluss.

DonT: Den siden viste jeg ikke om, så takk for tipset. Tar man med alle maskiner med oppløsning bedre enn 1600 * 1000 så blir utvalget straks en del bedre, men det er fortsatt kun i det øvre prissjiktet (ca 9000 +) de fleste alternativene ligger.

Skulle gjerne likt å vite hvorfor skjerm teknologien ikke har blitt nevneverdig billigere de siste fire årene, maskinen jeg har nå var top tier da jeg kjøpte den og jeg hadde trodd og forventet at full hd skjermer ville være standard i løpet av et par år da jeg kjøpte den.. Så feil kan man ta.
Sist endret av emphi; 23. desember 2010 kl. 13:51.
Grunnen til at du ikke finner mange 15"-laptoper med full HD-skjerm er vel at alt blir så pittelite på skjermen da. Mange (inkludert meg selv) er gjerne ikke så glad i det
Hvis du bor i England får du kjøpt Alienware laptop til rundt 1050£ med 1920x1080 oppløsning
COLOUR CHOICE Alienware M15x Gaming Laptop - Cosmic Black edit
PROCESSOR Intel® Core™ i3 Processor 370M (2.4Ghz, 3MB, 2C) edit
OPERATING SYSTEM Genuine Windows® 7 Home Premium 64bit- English edit
GRAPHICS CARD 512MB NVIDIA® GeForce™ GT240M graphics card edit
MEMORY 3072MB 1333MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1x2048 + 1x1024] edit
OPTICAL DRIVE DVD+/-RW (DVD, CD read and write) Slot Load Drive edit
HARD DRIVE 160GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive edit
LCD 40cm (15.6") Wide Full HD Display (1920x1080) edit
PRIMARY BATTERY 6-cell 56Whr Lithium Ion battery edit