Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 643
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jeg kjører to skjermer, og for en stund tilbake begynte jeg å knote med RH 7.3-installasjonen min som jeg installerte for en god stund tilbake. Jeg oppdaterte kjernen og la inn nvidia-driverene. Husker ikke hvilken versjon jeg la inn, siden jeg sitter i windows nå.

Problemet mitt er at jeg kun får bilde på skjerm 2 når jeg starter x. Dreper jeg x med ctrl-alt-backspace, får jeg heller ikke tilbake "kommandolinja" eller hva det nå heter på skjerm 1. Skjerm 1 funker som vanlig før jeg starter x, og skjerm 2 viser det samme som skjerm 1.

Jeg har en stygg mistanke om at jeg må fikse noe i xfree-config-fila. Hva det er, vet jeg ikke

Bilde for å vise hva som er skjerm 1 og 2:
http://lithium.merseine.nu/upload/uploads/169-6957_img.jpg

Skjerm 2 er koblet til på dvi-inngangen på skjermkortet via en snasen plugg som fulgte med skjermkortet. En sånn dvi til vga-plugg altså
Inget svar å få for Mr. Afen. Prøvd google?
Er det ikke så at du må kjøre to X prosesser? en for hver skjerm? er veldig usikker
Er veldig usikker jeg også, men tror ikke man trenger 2 X prosesser... Mener det er en fin HOWTO på NVidia sine sider, eller som fulger med driverene.
Uhm, X er jo en server da, som flere kan koble seg opp til(på en måte) så trenger ikke 2 X-prosesser kjørende. Det villle ikke fungert uansett.. Menmen.
w00p, godt mulig, mener jeg leste noe slikt når det gjaldt tv-ut og slikt. er ikke sikker
Okei, men da var det feil.