Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2217
noen her inne som har litt røffe telefoner som tåler å bli brukt ordentlig.
Tenker da på jobb,jakt og ellers noen ville turer i skog og mark.

Trenger noen tips for jeg bruker opp telefonene mine fort.
Trenger en telefon og ringe med,sms og kamera(gps?)som tåler juling

Vet att det finnes flere hardføre telefoner men trenger info fra folk som faktisk har brukt disse en stund.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Jeg har denne: Sonim XP3 Quest Pro

Den er helt genial! Tåler ALT!
veldig brukervenlig!
det er selvsakt ingen mega data, men den ahr alt du trenger av en mobil!
du vil nok ikke finne en mobil som tåler veldig mye å samtidig har kamera og gps. selv har jeg en gammel nokia, har hatt den i snart et år, og den har vær veldig våt, fått motorolje på seg, vært i nærheten av en stor punktsveiser, og kastet i veggen mangfoldige ganger, samt mistet i asfalten ganske ofte. den funker fortsatt, og den har til og med snake :O
er ikke sikker på hva den heter, men på batteriet står det: BL.5CA
EDIT: er denne: http://www.netzealand.com/?mid=buyse...rder_type=desc

eneste negative er at gummi knappene faller av avogtil.
Sist endret av AdolfCartman; 11. desember 2010 kl. 19:54.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
På min Sonim er det faktisk kamera og gps...
Og den tåler utrolig mye..
Søk på Sonim på Youtube...!
Du har et par valg, blandt annet Sonim sin mobil. Hvis du vil ha en litt mer klassisk telefon har du Nokia 3720 eller Samsung B2730. Alle er svært robuste telefoner, men ingenting er viktigere enn å ta vare på telefonen og holde den tørr, uavhengig av om den er IP-spesifisert.
ville og vurdert de 2 nye fra samsung, der amobil kjører med den og skyter den med rifle §!
Sitat av zapi Vis innlegg
Vis hele sitatet...
han spør etter en telefon med GPS, og du kommer med den telefonen med minst funksjoner noengang.. ?
Sist endret av MrCryptical; 13. desember 2010 kl. 14:05.
Har selv hatt sonim xp3 quest. http://www.amobil.no/artikler/sonim_xp3/71734
Om du bare skal ringe er den grei nok. men min oppfatning av den er at den er litt sånn halveis gjennomført.
jeg oppdaget sw bugs som gjorde at jeg måtte restarte telefonen relativt ofte (en gang i uka) fordi den hang seg når jeg fikk innkommende anrop. alle lys lyste og vibrerte som fan uten at man kunne styre den.
Ser den har kommet med nyere versjon med gps og dårlig kamera. men kommer vistnok med enda nyere snart. kansje er sw bug fikseT? verd og merke seg at de har en garanti som sier at du får bytte tlf uten at de spør spørsmål om hvorfor. jeg brukte den 3 ganger. funker fint. ny mobil i posten til deg. returnerer gamle i eska den kom i.
videre har jeg sendt den inn 1 gang pga høytaleren sluttet og fungere. kan ha noe med at den fikk tillfart i asfalten.
og en gang pga høytaleren sluttet og fungere, uten at jeg gikk inn for det.


nokia sin 3720 http://www.mobilen.no/wip4/test/test...d.epl?id=42138
ble kjøpt inn her på jobben til entreprenører. en av de kom tilbake med skjermen knust.


Min far har hatt Samsung sin B2700 http://www.amobil.no/artikler/samsung_b2700/67716
Den funket fint en stund til høytaler/mikrofon opplegget begynte og fuske.
ser at de kommer med en nyere en jeg vill ha satset på.

Summa summarium: om du skal velge en rugged mobil velg samsung sin nyeste. husker ikke hva den heter i farta. men stabilitet og mest mulig likt en normal tlf lover bra
Drev å fant "uknuselige" mobiler til broren min for en stund siden.. Da plokka jeg fram et par linker til han. Dere kan være så heldige at jeg skal dele dem med dere.


Samsung Xcover

Sonim XP3

Nokia 3720 (han kjøpte denne i gul)

Samsung B2700

Samsung b2100

Det finnes også sonim xp1 og xp2. Tror også det kommer XP4

EDIT: Tror min neste mobil også blir en sånn "uknuselig" mobil.
Sist endret av Curver; 13. desember 2010 kl. 15:57.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Har ikke hatt noen bugs feil på min Sonim..

Høytaleren ble svak etter ei stung, men kontaktet sonim, og fikk ny mobil med en gang, ikke noe problemer!
Er strålene fornøy jeg.
Men det er jo en veldig enkel mobil da..