Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 3978
Heisann.

Så idag en lastebil (en slik type, og ikke en stor trailer) som det virket som var sivil politi. Den hadde blålys foran ved grøftelys, i frontruten og bak. Etterfulgt av denne lastebilen kom igjen UP kjørende.

Så, what? Sivil politilastebil? Regner med at det brukes til spesialoppdrag, men er det noen som har peiling på hva?

Ingen som vet noe mer enn meg, nei

Da er det vel ett av statens topphemmelige underground styrker!
nei, det er mange trailere som har lys slik du beskriver, laget for synelighet
transport av spesiall styrker. eller kanksje det er de nye mobile fartskotroll enhetene som plasserers ut
din røver
Zeco's Avatar
Trådstarter
Glemte å legge til at lysene også blinket. Kan jo ha vært tilfeldig, men begynner jo å lure litt når jeg først ser noe som ligner en sivil lastebil, etterfulgt av UP.
trodde blålys var forbeholdt politi, brannvesen og ambulanse ? tar jeg feil her eller ?

Andre kjøretøy som trenger varselslys etc. slik som brede kjøretøy og arbeidsmaskiner har jo bare gule varselslys. Disse er det vel mere "fritt fram" å bruke enn blå varselslys.
Politiet prøver vel ut nye metoder får å ta kriminelle Ingen som trur at den lastebilen "der borte" kan være politi :P
Sikkert for teknisk kontroll paa mistenkelige vogntog de stopper langs vegen.
Ja snart må man nesten se opp for han som kommer i rullestol forbi deg, det er nok sivil-rullestol politi.

Nei men det er godt mulig disse bilene inneholder teknisk utstyr som er såpass stort som brukes kanskje til spaning, kontroll, kommunikasjon som under store politioperasjoner etc
Etter NOKAS-ranet har vell Politiet sett at lastebiler har mange fine bruksområder
Blå varselslys er forbeholdt "Utrykningskjøretøyer"

Om en brannman har hjemmevakt og det begynner å brenne kjører de vanlighvis i biler med blålys.
Den bilen så jeg også.
Den slo av lysene og senket farten (fulgte trafikken). Mulig den bare var ute på prøvekjøring eller noe ?
Men kan ikke huske å ha sett noe up kjørende etter.
Politiet har en sånn bombebil Den brukes primært til bombeteam, men andre enheter den kan bruke den til flytting av større ting.
Skal se om jeg finner et bilde av den.
Sist endret av Donkeybrain; 1. desember 2010 kl. 17:36.
din røver
Zeco's Avatar
Trådstarter
Sitat av Putas Vis innlegg
Den bilen så jeg også.
Den slo av lysene og senket farten (fulgte trafikken). Mulig den bare var ute på prøvekjøring eller noe ?
Men kan ikke huske å ha sett noe up kjørende etter.
Vis hele sitatet...
Hvor så du den?
Den fulgte bare trafikken ja, så kan ha vært noe prøvekjøring. Spesielt syn
Forresten, hvilken farge var den?
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Det er ikke sånn politibil de måler hestekrefter på biler med? De er visstnok en eller annen slags lastebil, men vet ikke om det er en slik som dette..
jeg har selv sett denne på e6 sørover ved alnabru i oslo.
i full fart med blålys og en sivilbil rett etter også med blålys.

lastebilen jeg så var bare helt standard hvit.

en annen rar bil jeg også har sett var ved gardermoen for noen år siden, den var mørk, HELT svarte vinduer, og det sto bare SWAT på skiltene forran og bak.
E6 rett før ikea furuset mot gardermoen. Sånn ca 07.30 kanskje litt før.
din røver
Zeco's Avatar
Trådstarter
Sitat av aerox88 Vis innlegg
jeg har selv sett denne på e6 sørover ved alnabru i oslo.
i full fart med blålys og en sivilbil rett etter også med blålys.

lastebilen jeg så var bare helt standard hvit.

en annen rar bil jeg også har sett var ved gardermoen for noen år siden, den var mørk, HELT svarte vinduer, og det sto bare SWAT på skiltene forran og bak.
Vis hele sitatet...
Stemmer jeg så den selv på E6 i nærheten der.

Denne SWAT bilen du snakker om har jeg også sett flere ganger i nærheten av gardermoen, men tror denne er privateid.

Sitat av Putas Vis innlegg
E6 rett før ikea furuset mot gardermoen. Sånn ca 07.30 kanskje litt før.
Vis hele sitatet...
Så den på nesten samme sted, til ganske lik tid
Hvis den var blå og hadde skilt nummer: DJ65156

Så blir denne brukt til ganske mye forskjellig. Flytting av diverse materiell osv. Den blir også brukt ved store beslag av f.eks marijuana osv..

Den blir som regel brukt til å frakte eller flytte diverse store mengder med ting.

Sikkert flere lastebiler, men dette er den eneste jeg har sett.
Sitat av Odd Vis innlegg
Hvis den var blå og hadde skilt nummer: DJ65156

Så blir denne brukt til ganske mye forskjellig. Flytting av diverse materiell osv. Den blir også brukt ved store beslag av f.eks marijuana osv..

Den blir som regel brukt til å frakte eller flytte diverse store mengder med ting.

Sikkert flere lastebiler, men dette er den eneste jeg har sett.
Vis hele sitatet...
http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v198/217/60/528736668/n528736668_644062_1081.jpg

den jeg så var hvit... og det er nok 3-4 mnd siden =)
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
http://sphotos.ak.fbcdn.net/photos-ak-sf2p/v198/217/60/528736668/n528736668_644062_1081.jpg

Vis hele sitatet...
Der er den ja! Hvor fant du bildet?
Sitat av Odd Vis innlegg
Der er den ja! Hvor fant du bildet?
Vis hele sitatet...
Fjesboka på en eller annen politigruppe
De har flere lastebiler med blålys.. Primert Mercedes Atego, men mener også de har en Actros 6x2
Er nok riktig det ja...
din røver
Zeco's Avatar
Trådstarter
Den jeg så var hvit, men var noe lignende den der ja
Sitat av Zeco Vis innlegg
Den jeg så var hvit, men var noe lignende den der ja
Vis hele sitatet...
Bare hakket større? Isåfall er det nok en actros ja. Snuten bruker noen av de til teknisk kontroll av vogntog der de har vekter og slike innpå planet får å veie bilene. samt stropptester og litt diverse!
Personlig foretrekker jeg SCANIA!