Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 794
Er det noen som vet om et program eller en måte å lagre proxy-instillinger til forskjellige nett på?

Når jeg er på skolenettverket må jeg skrive inn proxy-instillingene for å komme meg på nett. Dette må jeg da endre på når jeg kommer hjem. Hadde vert veldig greit om det var en måte for å få macen til å gjenkjenne nettverket og skifte proxy-instillingene automatisk, i stedet for at jeg må endre det hver gang.
FoxyProxy, en utvidelse til Firefox (som du naturligvis kan bruke i OSX) er trolig et enkelt alternativ. Sjekk det ut.
Eh... OS X har innebygget støtte for dette. Eple-meny, Systemvalg, Nettverk, Sted (øverst i vinduet). Legg til skole der. Så konfigurerer du proxy for stedet "skole", men ikke for stedet "automatisk".

Da dukker det opp et valg under eplemenyen for å skifte sted, kjapt og enkelt. Dette krever at programmene du bruker støtter å bruke operativsystemets proxyinnstillinger. Det gjør de fleste nettlesere såvidt jeg vet, men det er ikke sikkert alle er satt sånn pr default.
Sant det som fuzzy76 sier.. har sånn på min MAC