Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 632
Jeg lekte meg litt med photoshop i går og laget en hjemmeside. (Har brukt photoshop i 2 dager, så jeg er komplett noob i det)

HTML drev jeg litt med for 2-3 år siden, men jeg har jo glemt alt hehe..

Håpte på litt konstruktiv kritikk på min så og si første hjemmeside, som dere kan se her:

http://home.online.no/~asefs/hp/


På forhånd takk
en ekkel kompresjon på meny-jpg'ene iaff...
synes den var helt grei jeg
Joda ganske fet den, vet ikke om jeg helt likte fargekombinasjonen helt, men ellers helt grei...
men igjen: gjør noe med kompresjonen på jpg'ene... evt. bruk png...
Trådstarter
Opprinnelig postet av manfred
men igjen: gjør noe med kompresjonen på jpg'ene... evt. bruk png...
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør jeg det ?
Skal jeg velge høyere der jeg lagrer det som jpg bilde (valgte 5 eller 6, ikke helt sikker)
original reprint
xaff's Avatar
Headeren er ALT for stor.
litt enig i det at headeren er litt vel stor, ja
Trådstarter
header, er det det orange greiene som går ned og menyen står der ? Hvis det er det dere mener så er jeg enig i at den er for stor, men jeg orket ikke å endre den da jeg da hadde måttet gjøre hele greiene på nytt
kutt bort litt tomrom på toppen der, så slipper du å scrolle i 1024x768, gi siden en tittel, fiks opp det de andre har sagt om komprimering (høyere tall vil si høyere komprimering, du må velge litt LAVERE komprimering) dessuten bør du fikse litt på endel ting langs kantene på han figuren, det ser ut som det er litt hvitt igjen langs kantene som ikke hører til der endel steder. Tror dessuten jeg ville ha krympa figuren bittelitt, så den glei bedre inn.
Trådstarter
Kan noen forklare meg hvordan jeg fikser dette med kompressjonen dere snakker om ?

Jeg er som sagt helt noob i programmet..
*header er stor.
*farger skjærer.
*menyen trenger ikke så stor orange plass.
*dårlig jobb på fyren.
*glow-greie på header..ekkel.
*kompresjonen sucker.
grafikk med rene fargeoverflater skal lagres som gif. jpg er ment for fotografier og lignende som har mye variasjon i fargene.