Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1437
Hei, 18 år og trenger et bankkort.

For tiden jobber jeg ikke, men planlegger å jobbe så mye jeg kan, utenom skolen. Har liten peiling på bankkort, og lurte på om noen av dere har noe å anbefale meg?



Tusen takk på forhånd!!
Skandiabanken scorer alltid bra, men mange andre aktører har jo dukket opp med tilsvarende løsninger i de siste årene. Du bør se etter et bankkort som ikke har noen form for gebyr, hverken ved bruk i butikk eller uttak. Deretter bør du ha en høyest mulig innskuddsrente på kontoen tilknyttet kortet.

Hvis du ser etter kredittkort blir det litt mer avansert, da det finnes et utall kort, som alle dekker forskjellige behov hos kunden.
Sparebank 1

Ingen gebyrer
Kredittkort anbefales IKKE! Hvertfall ikke om du kanskje tenker "jaja, 200kr, det er jo ikke renter første mnd, så kan jo bare betale når jeg får lønn".

Det er hovedgrunnen til at jeg ikke har kredittkort
Synes DNB-nor sin stundentpakke er bra. Koster 200 kroner i året og mange gode fordeler. Men hvis du har litt penger, eller når du er ferdig med og studere bør du bytte til Skandiabanken.
Mener å ha lest at Postbanken (inngår under DNB nor) er best for studenter.. var vel noen oppslag i Dagbladet/VG i fjor eller tidligere i år.. Jeg er hvertfall fornøyd.
Hvis du har en handelsbanken-filial i byen din (veldig liten bank), vil jeg si de er veldig bra. Studentkortet derfra har absolutt ingen avgifter. Hverken i Norge eller utlandet.
Bruker Nordea selv, har ikke hatt noen problemer med det ihvertfall
Anbefaler banknorwegian da det er gebyrfri og til og med du ka komme i minus ca 300-400 kr....i tilfelle
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Kredittkort anbefales IKKE! Hvertfall ikke om du kanskje tenker "jaja, 200kr, det er jo ikke renter første mnd, så kan jo bare betale når jeg får lønn".

Det er hovedgrunnen til at jeg ikke har kredittkort
Vis hele sitatet...
Kredittkort er genialt om du alltid betaler på forfall. Det er risikofritt, gunstig mtp. at det er rentefritt lån i en måned, slipper å bruke egne penger etc.

Kort sagt er fornuftig bruk av kredittkort svært gunstig. Å bruke penger du ikkje har er derimot alltid lite lurt.
Reiser du en del med fly, så er jo banknorwegian ganske grett =)

Er du student, så har de fleste banker sine fordeler på det området.

Ellers er det stortsett innskuddsrente o.l du burde se etter.

Skaniabanken er stortsett kongen på haugen sånn ellers.
Jeg bruker landkreditt. Aldri hatt noe problemer med det og det er gratis å dra kortet.