Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 766
For og klare å sende mail, må jeg ha min SMTP port.
(I koden i visual C# ofc).

Hvordan finner jeg denne?
Wikipedia, google, whatever egentlig ^^

Protip: google "official ports" --> http://www.iana.org/assignments/port-numbers
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du bruker en SMTP-server. Denne setter du enten opp selv, men det er vel antakelig vanligere å bruke en eksisterende en. I det første tilfellet hjelper Google deg, i det andre tilfellet må du nesten se på hvilke servere for eksempel mail-programmet ditt bruker fra før av.
Noe sier meg at dette er innviklet.
Vanlig smtp port er 25. Prøv med det i koden.
Sitat av Profon Vis innlegg
Noe sier meg at dette er innviklet.
Vis hele sitatet...
Det er ganske enkelt. Du åpner en TCP kobling mot en mail server, f.eks smtp.online.no på port 25 om du har telenor.

Ta en titt her HER for å se hvordan du faktisk sender en mail etter du har koblet deg til mail serveren.
Jeg kommer ikke til og skjønne hvordan dette gjøres, det virker som det er endel arbeid.
Har allerede prøvd noen timer..

Kommer "Failure sending mail".....

Er det best med C#? eller C++?
Jeg tror du i første omgang bør forstå hvordan en e-post blir sendt. Les en RFC eller noe lignende, og prøv å send en e-post ved hjelp av putty eller telnet.