Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 777
Har en infoskjerm jeg holder på å sett opp. Den får innholdet sitt fra en webserver, og viser innholdet i Opera i Kiosk Mode (fullskjermsmodus). Innholdet oppdateres automatisk.

Så skal jeg altså vise YouTube-filmer på skjermen. Først prøvde jeg å strekke bildet til å fylle hele skjermen (1920x1080 piksler) men da hakker videoen noe helt jævlig. Om jeg derimot trykket på fullskjermsknappen i youtube-spilleren spiller den helt fint. Jeg leste noe om at den utnytter maskinen mye bedre når den kjører i skikkelig fullskjerm-modus.

Problemet er at jeg trenger at den automatisk går i fullskjerm-modus. Har googlet meg i hjel på javascript og flash, men finner INGEN løsning. Går det simpelten ikke?
Greasemonkey og Play youtube videos in fullscreen auto-script.

Ser scriptet er litt gammelt, så det kan være du må søke deg frem til et nyere script for at ting skal fungere. Gjerne at full-screen funksjonen er inkludert i litt større script "pakker".

Hvordan du bruker greasemonkey scripts (eller bare custom script egentlig) i opera kan du google selv til.
Sist endret av Kinseek; 22. oktober 2010 kl. 13:48.
Trådstarter
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Greasemonkey og Play youtube videos in fullscreen auto-script.

Ser scriptet er litt gammelt, så det kan være du må søke deg frem til et nyere script for at ting skal fungere. Gjerne at full-screen funksjonen er inkludert i litt større script "pakker".

Hvordan du bruker greasemonkey scripts (eller bare custom script egentlig) i opera kan du google selv til.
Vis hele sitatet...
Var inne å så på det scriptet, men i følge kommentarene fungerte det ikke i det hele tatt, men holder på å teste det. Dog har jeg lest et eller annet sted at slike funksjoner i JavaScript ikke fungerer i de fleste nyere nettlesere av sikkerhetshensyn, som jeg i og for seg kan forstå