Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2236
Hei,

Jeg er forholdsvis fersk på asp.net koding og holder på med min første side, et gratis prosjekt for noen kjente. I hovedsak for å lære mer.

Ting begynner å bli ferdig men det gjenstår 2 problemer jeg ikke klarer å løse.

Jeg håper det er noen folk her som kan bidra litt med dette, både hjelpe meg å løse problemet og kansje forklare meg litt hva som er problemet.

Det vil bli utlovet en dussør på 1500 til den som kan hjelpe meg å få løst de gjenværende problemene.

Legger inn feilmeldingen jeg får når jeg går inn på forumet til siden jeg har laget. Tilgang til webhotellet, database og filene blir gitt til den som tar kontakt.

På forhånd takk!

Exception Details: System.Data.SqlClient.SqlException: The INSERT statement conflicted with the FOREIGN KEY constraint "FK_MembersThreads_MemberInfo". The conflict occurred in database "kbsdesi_clubDB", table "dbo.MemberInfo", column 'memberid'.
The statement has been terminated.

Source Error:


Line 391: cmd.Parameters.AddWithValue("@memberid", memberid)
Line 392: conn.Open()
Line 393: cmd.ExecuteNonQuery()
Line 394: conn.Close()
Line 395: End Using


Source File: Dhshome\kbsdesign\kbsdesign.web.surfto wn.nu\App_Code\Forums.vb Line: 393

Stack Trace:


[SqlException (0x80131904): The INSERT statement conflicted with the FOREIGN KEY constraint "FK_MembersThreads_MemberInfo". The conflict occurred in database "kbsdesi_clubDB", table "dbo.MemberInfo", column 'memberid'.
The statement has been terminated.]
System.Data.SqlClient.SqlConnection.OnEr ror(SqlException exception, Boolean breakConnection) +1950890
System.Data.SqlClient.SqlInternalConnect ion.OnError(SqlException exception, Boolean breakConnection) +4846875
System.Data.SqlClient.TdsParser.ThrowExc eptionAndWarning(TdsParserStateObject stateObj) +194
System.Data.SqlClient.TdsParser.Run(RunB ehavior runBehavior, SqlCommand cmdHandler, SqlDataReader dataStream, BulkCopySimpleResultSet bulkCopyHandler, TdsParserStateObject stateObj) +2392
System.Data.SqlClient.SqlCommand.FinishE xecuteReader(SqlDataReader ds, RunBehavior runBehavior, String resetOptionsString) +204
System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExec uteReaderTds(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, Boolean async) +954
System.Data.SqlClient.SqlCommand.RunExec uteReader(CommandBehavior cmdBehavior, RunBehavior runBehavior, Boolean returnStream, String method, DbAsyncResult result) +162
System.Data.SqlClient.SqlCommand.Interna lExecuteNonQuery(DbAsyncResult result, String methodName, Boolean sendToPipe) +175
System.Data.SqlClient.SqlCommand.Execute NonQuery() +137
ClubSiteForums.Forums.MarkThreadRead(Int 32 threadid, Guid memberid) in Dhshome\kbsdesign\kbsdesign.web.surfto wn.nu\App_Code\Forums.vb:393
ASP.forum_thread_aspx.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in Dhshome\kbsdesign\kbsdesign.web.surfto wn.nu\Forum\Thread.aspx:80
System.Web.Util.CalliHelper.EventArgFunc tionCaller(IntPtr fp, Object o, Object t, EventArgs e) +14
System.Web.Util.CalliEventHandlerDelegat eProxy.Callback(Object sender, EventArgs e) +35
System.Web.UI.Control.OnLoad(EventArgs e) +99
System.Web.UI.Control.LoadRecursive() +50
System.Web.UI.Page.ProcessRequestMain(Bo olean includeStagesBeforeAsyncPoint, Boolean includeStagesAfterAsyncPoint) +627
Har aldri kodet i ASP.NET før, holder meg stort sett til PHP, men ser jo her at det er databasen som er synderen, hvert fall i den første meldingen.

"The INSERT statement conflicted with the FOREIGN KEY constraint "FK_MembersThreads_MemberInfo". The conflict occurred in database "kbsdesi_clubDB", table "dbo.MemberInfo", column 'memberid'.
The statement has been terminated." <-- Databasefeil

Bruker du en ferdig forumløsning, eller lager du selv?
Trådstarter
Har brukt et ferdig starterkit som jeg har modifisert utseende på. Koden er det ikke gjort noe med. Så ja, det er jo forsåvidt et ferdig forum så lå med i starterkitet.

Ingen som kan ASP.net som kunne tenke seg å hjelpe til med dette, mot betaling?
Jeg kan ta en titt på det.
Trådstarter
Knall bra!

Ta kontakt på , så får du oversendt login til webhotel der databasen og alle filene ligger.
Trådstarter
Problemet er løst
Sitat av hyundai Vis innlegg
Problemet er løst
Vis hele sitatet...
Fint om du gir løsningen, slik at andre etter deg kan søke det opp.
Jeg vil tippe at det var en constraint i en tabell som ikke ble fulgt. Altså, en insert hvor en av kolonnene som hadde key som refererte til noe som ikke eksisterte i en annen tabell.