Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1044
Halla!
Har et problem med Fraps og Sony Vegas Pro 9.0 (64bit).
Når jeg har recordet noe mens jeg har spillt, så blir filene så sinnsykt store. 1min = 1,2gb. Det var den største jeg fant, men de andre filene ligger på rundt 200mb til 500mb. Når jeg har lastet de inn i Vegas, (noe som tar rundt 15 min for 4 min med film) edited ferdig etc og skal rendere filmen i 720p HD eller 1080p HD så blir filstørrelsen på rundt 6gb for 4 min!
Har mikset og trikset med alle mulige settinger.
Funnet en setting der fotage blir kraftig pixelert, men du kan se litt HD kvalitet i det. Filstørrelsen ligger da på rundt 1,8gb for 4 min.
Noen som har noen tips?
Sist endret av Bmariuz; 18. oktober 2010 kl. 20:27.
Har samme problemet selv, håper noen har funnet en god løsning på dette!
At Fraps lager store filer er helt normalt.
Hvilken codec og kontainer eksporterer du til i Vegas?

Jeg bruker somregel .mov med mp4 komprimering. Du må selvsagt huske og velge en fornuftig bitrate også!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og hvilket filsystem kjører du på cachedisk og dumpdisken ?
Skal du ha bra kvalitet på det, så må du regne med gigantiske filer.
Det er vel strengt tatt ikke noe stress å ha de der uansett?
De blir jo x antall ganger mindre når du rendrer det.
Viss du skal bruke dette på youtube så spiller ikke kvaliten så mye da. Jeg vill redigert i sony vegas..cropper ut unusefull shit.. Så hadde jeg velgt mellom disse formatene: Mp4, Avi og WMW. Her kan du prøve å tweake selv. Anbefaler å finne tutorials på youtube eller noe

Buklao
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av buklao Vis innlegg
Viss du skal bruke dette på youtube så spiller ikke kvaliten så mye da. Jeg vill redigert i sony vegas..cropper ut unusefull shit.. Så hadde jeg velgt mellom disse formatene: Mp4, Avi og WMW. Her kan du prøve å tweake selv. Anbefaler å finne tutorials på youtube eller noe

Buklao
Vis hele sitatet...
MP4 \ AVI og WMV er ikke formater, det er containere og sier ikke noe om encoding og kvalitet.
Det du enkelt kan gjøre om du plages med å finne ut av stuff, først mekk filmen i vegas forså å legge inn filmen i windows- moviemaker. for så å rendre det ut. da vil du få en normal fil. dette er bare en hurtig løsning.
har selv slitet med dette :O går mk , eneste jeg vet om det er egentlig skaff deg en ekstern hardisk :O
Jeg vil anbefale .MP4 hvis du vil ha video med lavt minne men også bevare kvaliteten.

Her er ett forslag til settings:

MainConcept AVC/AAC (.mp4) codec
Width: 1280
Height: 720
Allow source to adjust frame size: off
Profile: Main
Frame rate: 25.000 (25.000 er Europeisk Film frame størrelse, men du velger selv hva du skal ha den til)
Allow source to adjust frame rate: OFF!!!
Field Order: None
Pixel aspect ratio: 1.0000
Number of reference frames: 2
Use deblocking filter: on
Variable bit rate.
Two-pass: ON (takes longer to render, but it is worth it)
Maximum (bps): 8.000.000 - 10.000.000
Average (bps): 4.000.000 - 7.000.000

Du må huske også at prosjektet må være stilt inn med samme innstillinger.
- Pixel Format = 32-bit floating point Full range
- Full-resolution rendering quality = Best

Pixel aspect ratio har jeg alltid hatt på 1,0000 selv om 1,3333 er 1080p men har ikke satt meg helt inn i det.

Dette funker nokså bra
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
MP4 \ AVI og WMV er ikke formater, det er containere og sier ikke noe om encoding og kvalitet.
Vis hele sitatet...
Nei, men tror du han forstår dette? Jeg prøver å vere simpelt og få hans filer mindre størrelse. Youtuber har ikke über 1337 teddy bear kvalitet heller da. Så igjen kvalitet spiller ikke stor rolle

Buklao