Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  376 32741
Tok visst litt feil, han er 12 år gammel, og han kan til tider oppføre seg som... 12 år.
Sist endret av slaB1; 14. oktober 2010 kl. 17:49.
Sitat av slaB1 Vis innlegg
Tok visst litt feil, han er 12 år gammel, og han kan til tider oppføre seg som... 12 år.
Vis hele sitatet...
Gjør vel ikke noe det hvis han gjør en god jobb og oppfører seg skikkelig?
Hvor gamle er alle som gamer her?

<---- 20
Lurte på noe: på serveren, bygger dere et giganprosjekt sammen eller bare loker dere rundt hver for dere/i små samarbeidsgrupper?
<-34

I full gang med og bygge, enkelt men utrolig moro spill!

-ThePackrat ingame
Sitat av Undis Vis innlegg
Lurte på noe: på serveren, bygger dere et giganprosjekt sammen eller bare loker dere rundt hver for dere/i små samarbeidsgrupper?
Vis hele sitatet...
Begge deler
opprette en egen tråd angående whitelisting for denne serveren ?
blir mye mer oversiktlig.. evt ta det på PM med server-owner
forhåpentligvis vil dette skje fortløpende med tanke på griefing :/
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Gjør vel ikke noe det hvis han gjør en god jobb og oppfører seg skikkelig?
Vis hele sitatet...
for det meste så hyler han "JEG ER EN KATT", "mjaumjaumjaumjau" og tp'er seg rundt omkring.
Slenger ut kaktus tårnet mitt.. :P
brukt over 400 kaktus..

Link: http://bildr.no/view/739180
Sitat av kengro Vis innlegg
for det meste så hyler han "JEG ER EN KATT", "mjaumjaumjaumjau" og tp'er seg rundt omkring.
Vis hele sitatet...
Måten SlaB1 utrykket seg på virket det som han oppførte seg voksent. My bad.
Hmm hmm, er griefing å ødelegge ting? I såfall skjønner jeg hvorfor den snømannen smekket meg ut av serveren.
<------ 20

fredrik444 ingame

Ja, griefing er å ødelegge.
Uff da, noen måte å bli un-bannet?
Hadde akkurat kjøpt spillet og visste ikke hvordan man bygget ting, kunne bare gå rundt og samle gress og knuse ting
Hørte noen skumle slafselyder og fikk vite at jeg hadde snublet over en dungeon. Med hjelp fra Yoshey fant vi den og hadde det ganske morsomt med de småkoslige zombiene
http://www.flickr.com/photos/5485648...th/5082094177/
<-- 26

Det virker som grieferne har hatt det morsomt i natt. Det brenner på et stort område (skogbrann), og materialene i felleskassene var brukt til å tette igjen diverse veier og hus. Brukte litt tid rundt spawn på å rydde opp igjen. Huset til Kengro er dessverre ugjenkjennelig.
<---- 16
RoadKill94 ingame, jeg ga opp litt når mappet ble restarta, savner Freaktown
Sitat av EoN Vis innlegg
Uff da, noen måte å bli un-bannet?
Hadde akkurat kjøpt spillet og visste ikke hvordan man bygget ting, kunne bare gå rundt og samle gress og knuse ting
Vis hele sitatet...
Her er snømannen.
Du som kalte deg quicksplitt ?
Sitat av Cuthof Vis innlegg
Her er snømannen.
Du som kalte deg quicksplitt ?
Vis hele sitatet...
Jepp! Det er meg, beklager det der med lavaen
Alt brenner jo.. Garantert en jævl som har tent på
Sånn her ligger det an nå:
Forconin
Forconin's Avatar
Trådstarter
Er nok på tide med en mapreset iløpet av helga, samtidig som vi innfører noen nye mods.

Dere har ut dagen til å komme med forslag til mods (som tidligere nevnt, å foreslå seg selv hjelper lite.)

Samtidig blir det nok fort whitelisting og banning av diverse items som lar deg starte fires osv.
Jeg syntes at Sjokomelk hadde gjort en god admin
spiller mye, og er snill og hjelpsom.
Foreslår Acez84 som mod. trenger ikke fjortisser uten kontroll som moderatorer. Da kan kanskje juks bli slått hardere ned på også. Alt for mange som jukser her.
Slik det ser ut på det mappet her nå har noen brukt Memory viewer/Cheat Engine og tent på alt med lava..
Jeg vil nedstemme sjokomelk som op, det virker ikke som han har helt peiling på hva han gjør.
Jeg stemmer også for acez84 som op.
Sist endret av random13798; 15. oktober 2010 kl. 15:36.
Nå har vi fått opp en ny server: Minecraftnorge.com
bare logg på serveren, den er ganske ny og trenger oppbygging av spillere. Vi kjører bra hardware 8Gb ram, server er 24/7. Vi trenger flere OP's.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Jeg vil nedstemme sjokomelk som op, det virker ikke som han har helt peiling på hva han gjør.
Jeg stemmer også for acez84 som op.
Vis hele sitatet...
Jeg sier meg enig, hvorfor ble sjokomelk op?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Jeg har enda ikke skjønt hvordan vanlige brukere får tilgang til å bruke lava i multiplayermode. Er dette en svakhet som utnyttes, eller er det feil conf på serveren?
Hallo, Jeg heter Pingonether

Jeg er litt lei av griefere og folk som stjeler, jeg kan mye om å være Admin / Moderator så jeg ville bare si at jeg gjerne tar jobben som admin.
Jeg er på alt fra 15:20-22:30 jeg liker å hjelpe folk, jeg hater Abusere

Så ja Håper dere voter

Også jeg har spillt her litt har bare ikke registrert før nå
Ond^sofa:
Man kan enkelt endre mengde/type materiale ved hjelp av minneredigering i cheatengine, jeg tror at det jobbes med å gjøre mer server-sided slik at dette blir vanskelig.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Er det ikke sånn "Anti cheat" på minecraft?

Og litt offtopic men,er det en slags cheat som lar deg spawne hva du vil bare i offline?
og er det et program som lar deg se hele mapet?
Jeg kan litt om stuff, jeg leste at Cheat Engine fuker... Jeg hvet hvordan de gjør det.

Ser jeg noen som gjør det kunne jeg ha bannet dem
Sitat av sam500 Vis innlegg
Er det ikke sånn "Anti cheat" på minecraft?

Og litt offtopic men,er det en slags cheat som lar deg spawne hva du vil bare i offline?
og er det et program som lar deg se hele mapet?
Vis hele sitatet...
INVedit og cartograph.
Sist endret av onClipEvent; 15. oktober 2010 kl. 16:39.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av sam500 Vis innlegg
Er det ikke sånn "Anti cheat" på minecraft?

Og litt offtopic men,er det en slags cheat som lar deg spawne hva du vil bare i offline?
og er det et program som lar deg se hele mapet?
Vis hele sitatet...
Minecraft er i alpha stage, altså i et veldig tidlig stadie i utviklinga, diverse endringer vil nok bli gjort etterhvert for å forhindre slik juks.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kan informere om at det blir map-reset i løpet av kvelden en gang, og whitelist vil samtidig bli aktivert. Da blir det litt enklere å holde kontroll over folk som jukser, og det blir forhåpenligvis litt mer moro og spille - og det blir forhåpentligvis lenge til neste reset

Vil nok også bli justeringer i mod/admin-tags. Oppdatering vil komme i denne tråden.
Hvis dere trenger MOD's er jeg her for å hjelpe
Sjokomelk burde på ingen måte bli mod, vist tidligere at han ikke er moden nok. Stemmer for Acez selv.

Angående forslag til endring på server: Llamacraft
Fiks for bøtter, lighter til furnace som fjerner flint-tool så den ikke kan tenne på noe, samt at lava ikke kan spawne noe annet sted enn på stein og tenner ikke på noe. Får du også tilgang til log hvor griefere lett avsløres hvis jeg husker rett, uten at jeg kjenner til annet enn det jeg har kort lest. Kan visst implementeres lett med hey0's
Sist endret av Cuthof; 15. oktober 2010 kl. 17:43.
Sjokomelk er mod

Jeg syntes at Sjokomelk er grei og hjelper til syntes jeg, han fortjener MOD
Jeg nominerer herved rolsen(royce) som moderator på serveren, han har endel innsikt i mekanikken på spillet og er ellers grei og behjelpelig.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Når det kommer Whitelist, hvordan kommer man seg på den lista? Jeg heter fattigmann in-game.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av FatMan Vis innlegg
Når det kommer Whitelist, hvordan kommer man seg på den lista? Jeg heter fattigmann in-game.
Vis hele sitatet...
Det blir rett å slett slik at folk må requeste om å komme på whitelist, noe som , så vidt jeg vet, ikke blir vanskelig.
Vi har da en oversikt over hvem som er på serveren og blir det rapportert noe om noen så fjernes de fra listen, enkelt og greit.
Problemet før har jo vært at man ikke kan banne en person som ikke befinner seg på serveren da admin/mod logger seg på. Med en whitelist derimot er det bare å fjerne brukeren fra listen and roberts your fathers brother.
Melder meg på whitelist isåfall.
Bra jeg ikke har kommet så veldig langt på byggeprosjektet da

Håper på nytt kult map!
når kan vi requeste om og komme på withelist? vis når som helst så gjør jeg det nå
ingame, kniltass
Ingame: ThePackrat
Ingame: Sjokomelk
ingame: Veggas
Sitat av Veggas9 Vis innlegg
ingame: Veggas
Vis hele sitatet...
Litt av poenget med en nff minecraft-server forsvinner vel hvis folk registrerer seg bare for å få tilgang...? Er jo opp til forconin selvsagt
Tviler sterkt på Forconin gidder å gå gjennom tråden for å plukke opp in-game nick : p
In game nick: Soopeldunk