Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  130 6157
det er nettopp det, man må ikke dømme en hel gruppe, men enkeltmennesker, men dette blir fort vanskelig når du ser statestikker over hvilke folkegrupper som lager mest faen i f.eks. Oslo (som jeg er mye i). Og det kan INGEN si noe imot, det er helt klart innvandrere som står for mest kriminalitet i f.eks Oslo, de har en annen bakgrunn og annet syn på ting, sikkert hatt det vanskelig (vant med å gå med kniv og våpen i hjemlandet for å beskytte seg selv) og dermed tyr noen til krim. Synd at noen skal ødelegge for alle, men det skjer desverre.
Opprinnelig postet av wong
Jeg vet ikke om du har hørt at vi har arbeidsledighet her i landet.
Vis hele sitatet...
du må være blind og døv dersom du ikke har fått med deg at det er svææært mange ledige stillinger i helsesektoren, og at forholdene hadde vært mye verre hadde det ikke vært for innvandrere som besetter stillingene. dette problemet vil forsterke seg med årene ettersom det blir flere og flere gamle. altså må vi få flere innvandrere eller begynne å produsere unger på spreng.

vet ikke om det er noen vits i å skrive dette, for du virker for åndsvak til å forstå...
dummeste jeg har hørt.hvordan klarte vi oss på 40-tallet ,50-tallet,60-tallet uten innvandrere da?funket veldig bra.
wong: det var andre tider din skrott. Andre behov, osv osv
der fikk jeg bare bekreftet mistankene mine....

velferdsstaten har blitt bygd opp i løpet av 40,50 og 60 tallet, noe som har ført til økt levealder. etter krigen var det et stort baby-boom, og disse menneskene begynner etterhvert å eldes. ettersom økt velstand fører til mindre barneflokker har vi nå fått en situasjon hvor folketallet vil synke, dersom det ikke hadde vært for innvandring. befolkningen blir også eldre. viss vi da skal ha det samme velferdstilbudet som vi har i dag, må vi ha arbeidsinnvandring. slik er det nå bare.
Better than thou.
wong, i tilfelle du ikke har merket det, tidene har forandret seg. Litt av noen teknologiske fremskritt vi har gjort de siste 50 årene, eller hva? Og i tilfelle du ikke visste det er det veldig få «urnordmenn» som vil vaske gamle bak. Ta deg selv som eksempel, hva studerer du til/jobber du som? Tviler sterkt på at det er innenfor helsesektoren. Eller skolesektoren for den del.
se det slik:
Uten innvandrere - ingen kebab. Vil vi ha kebab: JA!

hehe, liten spøk i denne ganske hissige posten!
Opprinnelig postet av hrafnidr

viss vi da skal ha det samme velferdstilbudet som vi har i dag, må vi ha arbeidsinnvandring. slik er det nå bare.
Vis hele sitatet...
Ok,vi får importere noen sykepleiere da.Men hvorfor vil du ikke legge ned sykepleierutdanningen helt og importere alle sykepleiere fra utlandet?Det blir vel billigere.
wong er vel oppdratt til å ikke like disse hærre mørkhudede svartskallene som invaderer norge. Ser ut som det er umulig å få han til å forstå.
Opprinnelig postet av wong
Men hvorfor vil du ikke legge ned sykepleierutdanningen helt og importere alle sykepleiere fra utlandet?Det blir vel billigere.
Vis hele sitatet...
wtf.... det der var en helt irrelevant og idiotisk kommentar!!! vi snakker ikke om penger her, men om mennesker til å ta jobbene.
Better than thou.
Opprinnelig postet av wong
Ok,vi får importere noen sykepleiere da.Men hvorfor vil du ikke legge ned sykepleierutdanningen helt og importere alle sykepleiere fra utlandet?Det blir vel billigere.
Vis hele sitatet...
Fordi det har verken norge som land, eller de landene vi importerer fra rådd til. Vi er nødt til å kunne være i stand til å produsere det vi trenger, uten nødvendig arbeidsinnvandring, men slik det er idag er det bare ikke mulig. I tillegg vil det bli en stor påkjenning for andre land å utdanne sykepleiere for at disse så skal skippes til norge, og de sitter uten noen selv. Om vi ikke går inn for å utdanne dem selv da, men det blir uansett vanskelig det og. Sier ikke at det er noen enkel løsning på dette, bare at din «løsning» er teit og lite gjennomtenkt.
wong: prøv å hold deg litt saklig nå
Better than thou.
Opprinnelig postet av Camv
se det slik:
Uten innvandrere - ingen kebab. Vil vi ha kebab: JA!

hehe, liten spøk i denne ganske hissige posten!
Vis hele sitatet...
I rest my case.

wong har rett på sin mening, men det er vår rett å prøve å overbevisse ham om at han tar feil.
Opprinnelig postet av Carlo
Fordi det har verken norge som land, eller de landene vi importerer fra rådd til. Vi er nødt til å kunne være i stand til å produsere det vi trenger, uten nødvendig arbeidsinnvandring, men slik det er idag er det bare ikke mulig.
Vis hele sitatet...
Enig i det,bortsett fra det om at vi trenger arbeidskraftsinnvandring.Det rimer dårlig med at vi har arbeidsledighet.
Opprinnelig postet av wong
Enig i det,bortsett fra det om at vi trenger arbeidskraftsinnvandring.Det rimer dårlig med at vi har arbeidsledighet.
Vis hele sitatet...
men så les det vi har skrevet lenger oppe da mann.
Opprinnelig postet av hrafnidr
men så les det vi har skrevet lenger oppe da mann.
Vis hele sitatet...
Hva da?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av wong
Ok,vi får importere noen sykepleiere da.Men hvorfor vil du ikke legge ned sykepleierutdanningen helt og importere alle sykepleiere fra utlandet?Det blir vel billigere.
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant? Vi gjør det.
Steg 1:
Stenge ned alle plasser der man får en god utdanning innen helsesektoren her i Norge.
Steg 2:
Så tar vi noen 'niggere', fra et land som har vært krigsherjet i lengre tid, med utdanning innen helsesektoren.

YEE-HAW! WELCOME TO WONG-LAND!

Ja, det høres greit ut egentlig, sant? Jeg har tro på at det hadde funka. DIN JÆVLA IDIOT!
Om du ikke visste det fra før så kunne du kanskje fått det med deg om du hørte på hva folk med litt peiling prøver å fortelle deg her? Det er ikke lenger åpent for utdanning innen helsesektoren i landene du tenker på. Det er krig! DET FINNES IKKE EN SJANGS I HELVETE AT DU FINNER EN LEGE INNEN HJERTEKIRURGI I ET AV DE LANDENE! Kjære deg, selv om du fann en lege som var spesialisert i felt som vi har behov for så ville han ikke ha flytta hit. Ikke om han har lest denne threaden og tatt til seg noe av det snakket ditt om stolthet ihvertfall.
Her preker du om stolthet og at de 'slemme hundene' burde skamme seg. Så sier du at de skal forlate landet sitt fordi at du har stengt ned alle universitet for å starte en mass- innvandring av folk med høgskole utdanning fra krigsherjede land?

Det finnes så mye annet jeg hadde elsket å kommentere av det du har skrevet her, men... du er en idiot og det eneste det hadde tjent til ville vært en relativt god latter. Men det hadde ikke var så lenge for etter en stund hadde det slått med at du faktisk er et så stort null også hadde jeg følt med nød til å sende ut noen triste tanker til foreldrene dine som ikke kan ha det så lett med en drit som deg.

Opprinnelig postet av Camv
se det slik:
Uten innvandrere - ingen kebab. Vil vi ha kebab: JA!

hehe, liten spøk i denne ganske hissige posten!
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av Camv
wong: prøv å hold deg litt saklig nå
Vis hele sitatet...
Din JÆVLA idiot.

Oi. Ble dette for offtopic? Faen da. Min feil ikke sant? Vi slutta jo ikke å snakke om de jævla offiserene for 2 sider siden, eller?
Sist endret av Mullah; 22. juni 2003 kl. 15:04.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
apropo orginal-temaet, så har jo saehra "jeg er så deilig" khan en tendens til å henge seg opp i slikt stadig vekk. Men en ting jeg lurer på, er hva offiserene mener med "sigøynere"? Kan hende mente de ikke kosovo-albanerne feks. men rett og slett folkeslaget sigøynere, som jo faktisk har en tendens til å fare rundt i campingvogner å lage faen, og er nok så uglesett i de fleste land.

som Jesus sa: man kan kalle krakken for krakk, men ikke kosovo-albaneren/serberen/kroateren/bosnieren for sigøyner.

(dette gjør jo så klart ikke rasismen mer akseptabel, men mer lettfattelig kansje. jeg vil henstille til caroli-family o.l)

Jeg vil forøvrig fremsette en hypotese om at wong er en gjennomsyret FRP-velger. den logiske sansen du la for dagen i spm. arbeidsledighet kontra arbeidsinnvandring var så lav at du burde få gullstjerne av Carl I. som belønning for godt utført hjernevask.

Btw. Carlo, husker jeg så på Migrapolis eller noe slikt på tv for en stund siden, med et innslag av han der ordføreren i røyken. Der har dere jammen en intelligent og flink kar vil jeg mene, som man hverken kan eller vil ta annet en seriøst.
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA

Ja, det høres greit ut egentlig, sant? Jeg har tro på at det hadde funka. DIN JÆVLA IDIOT!
Om du ikke visste det fra før så kunne du kanskje fått det med deg om du hørte på hva folk med litt peiling prøver å fortelle deg her? Det er ikke lenger åpent for utdanning innen helsesektoren i landene du tenker på. Det er krig!
Vis hele sitatet...
Er det krig på Filippinene?
Opprinnelig postet av Apraksin

Btw. Carlo, husker jeg så på Migrapolis eller noe slikt på tv for en stund siden, med et innslag av han der ordføreren i røyken. Der har dere jammen en intelligent og flink kar vil jeg mene, som man hverken kan eller vil ta annet en seriøst.
Vis hele sitatet...
Han var vel heldigvis bare ordfører-kandidat, hvis du tenker på FRP-fyren. Men så FLINK som han var Og så mye som han kunne om FRP-politikk Kjempemye !


-DonT
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
tenker på selvsamme kis ja. Det var nå enda bra at mannen ikke ble ordfører. Har idioten fått seg green-card enda og komt seg over til "the finest people in the world"
Opprinnelig postet av Apraksin
tenker på selvsamme kis ja. Det var nå enda bra at mannen ikke ble ordfører. Har idioten fått seg green-card enda og komt seg over til "the finest people in the world"
Vis hele sitatet...
Eller som George W Bush sa: "We are the finest american people in the world".

-DonT
Opprinnelig postet av wong
Er det krig på Filippinene?
Vis hele sitatet...
hehe, ja du kan spøke du ja. Kan ikke fatte at du ikke husker Moro Islamic Liberation Front, eller MILF. Det mest geniale navnet på en terror organisasjon, ever!
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Genialt navn? hvorfor?
MILF = Mom I'd Like to Fuck
Opprinnelig postet av Schizoma
Genialt navn? hvorfor?
Vis hele sitatet...
<offtopic>finnes det virkelig noen som ikke har sett american pie enda...</offtopic>

<ikke fullt så offtopic>wong: du er en idiot! hvordan tenker du nå du kommer med slike absurde spørsmål som "er det krig på filipinene?" </ikke fullt så offtopic>

men, det har da ingenting å si om det er snakk om sigøynere eller kosovo-albanere. man kan ikke ha så liten respekt for noen mennesker i det hele tatt!

eh... litt rotete..
Jes syns bare det er litt rart å hente ut sykepleierne fra et krigsherjet land for å ta dem til Norge når de trengs til å behandle krigsskadde i sitt eget land.
Enig i det,bortsett fra det om at vi trenger arbeidskraftsinnvandring.Det rimer dårlig med at vi har arbeidsledighet.
Vis hele sitatet...
Arbeidsledigheten rammer mest de høytutdannede yrkene, ikke sånne som nordmenn er for late til å ta. Derfor undertrykker vi innvandrerene, sånn at de kan gjøre drittjobbene for oss. Det er like effektivt som slaveri, og (nesten) lovlig!
Sist endret av Pinh34d; 22. juni 2003 kl. 21:06.
Opprinnelig postet av Pinh34d
Arbeidsledigheten rammer mest de høytutdannede yrkene, ikke sånne som nordmenn er for late til å ta. Derfor undertrykker vi innvandrerene, sånn at de kan gjøre drittjobbene for oss. Det er like effektivt som slaveri, og (nesten) lovlig!
Vis hele sitatet...
Arbeidsledigheten rammer overalt.Og vi undertrykker ikke innvandrerne i Norge.Hvor du har det fra skjønner jeg ikke.
I feks Kuwait har de innvandrere som gjestearbeidere(arbeidsinnvandring),og de får ikke pass,ikke trygdeytelser,ikke arbeidsledighetstrygd osv.
Så det er Kuwait og ikke Norge som utnytter innvandrerne.
Til gjengjeld har Kuwait mye mindre kriminalitet,og innvandrere på sosialen koster dem ikke 20 milliarder kroner i året.
Opprinnelig postet av wong
Arbeidsledigheten rammer overalt.Og vi undertrykker ikke innvandrerne i Norge.Hvor du har det fra skjønner jeg ikke.
Vis hele sitatet...

Den aller største arbeidsledigheten er yrker som krever høyere utdanning, jo. Folk fra byggfag har da ikke problemer med å få jobb de? Bare de som er ute etter store penger og høy status riskierer å bli arbeidsløse...
I feks Kuwait har de innvandrere som gjestearbeidere(arbeidsinnvandring),og de får ikke pass,ikke trygdeytelser,ikke arbeidsledighetstrygd osv.
Så det er Kuwait og ikke Norge som utnytter innvandrerne.
Til gjengjeld har Kuwait mye mindre kriminalitet,og innvandrere på sosialen koster dem ikke 20 milliarder kroner i året.
Vis hele sitatet...
Det er fordi kuwait har veldig mye penger, og at de er få personer. Derfor kan folk jobbe mot høy lønn der, fordi de trenger dem. Her i Norge gir vi dem ikke veldig mye lønn, og derfor er det folk som har lavere valuta i hjemlandet som reiser (høyere inntjening) som drar hit. Ergo vil de bo her, ikke bare jobbe her.

EDIT: Denne topicen er så innihelvete offtopic nå, og det sier seg selv at Wong ikke lar seg rikke. Dessuten er han en bæsj. Jeg begjærer denne stengt 2k.
Sist endret av ivioyner; 22. juni 2003 kl. 21:31.
wong: du må være gjennomført dum.

Norge trenger arbeidskraft, men hva FAEN har det med å plukke dem ut fra krigsherjede land å gjøre?
det kommer jo bare dritt ut av deg! trodde først du hadde noen gode argumenter, men du er jo helt på trynet! du er en skam for resten av rasistene! (nei, har ikke kalt deg rasist)
Opprinnelig postet av IvIoyner

Ergo vil de bo her, ikke bare jobbe her.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du helt skjønte hva jeg sa.Poenget er at de ikke får lov til å bo i Kuwait(bli kuwaitiske statsborgere) selv om de vil.
Arbeidsløsheten blant innvandrere er tre ganger så høy som hos, på kleppe-språk "etniske nordmenn", fordi mange vegrer seg for å ansette dem. De aller fleste innvandrere har også fått rasistiske slengkommentarer etter seg. Rasistiske politikere skylder ofte på innvandrere i kriminalsaker. Det er jo selvsagt at folk med dårligere levestandard, og som ikke får komme helt inn i samfunnet begår forbrytelser.
Opprinnelig postet av IvIoyner
EDIT: Denne topicen er så innihelvete offtopic nå, og det sier seg selv at Wong ikke lar seg rikke. Dessuten er han en bæsj. Jeg begjærer denne stengt 2k.
Vis hele sitatet...
forsåvidt enig. dette er utdiskutert. wong driver bare og motsier seg selv med sitater hentet fra vigrid eller hvitmakt's sider...
Opprinnelig postet av hrafnidr
forsåvidt enig. dette er utdiskutert. wong driver bare og motsier seg selv med sitater hentet fra vigrid eller hvitmakt's sider...
Vis hele sitatet...
Hvilke sitater da?Skada i hodet du eller?
Opprinnelig postet av wong
Jeg tror ikke du helt skjønte hva jeg sa.Poenget er at de ikke får lov til å bo i Kuwait(bli kuwaitiske statsborgere) selv om de vil.
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at folk måtte reise langt for å komme hit (fordi bare folk med lav valuta i hjemlandet/dårlig økonomi vil komme), og at folk måtte kunne få statsborgerskap for å kunne reise. Folk drar ikke til steder hvor de kastes ut når de ikke trengs, derfor Norge får en del innvandring fra Russland.
Opprinnelig postet av IvIoyner

Folk drar ikke til steder hvor de kastes ut når de ikke trengs, derfor Norge får en del innvandring fra Russland.
Vis hele sitatet...
Så du mener at i Norge kastes ikke russerene ut når de ikke trengs?Ok,da skjønner jeg.
Men hva skal de leve av i Norge da?Vi har jo arbeidsledighet.Vi trenger jo ikke russiske arbeidere i Norge,men russland trenger russiske arbeidere i russland.
Det blir nesten litt komisk å diskutere her for alle er så utrolig kunnskapsløse og ensidige.
Jeg tror ikke en rase er dårliger enn en annen,men jeg tror ikke vi trenger å importere kultur,vi har nok med å prøve å avskaffe den kristne kulturen.
Derfor ser jeg litt negativt på ikke-vestlig innvandring.
Det er tydeligvis stillinger som kassedame,vaskehjelp og slikt som vi trenger å fylle,og da er det vel greit om Muhammed får lov å moppe golvet vårt.
Men det å ta imot flyktninger fra krigsherjede land er ikke importering av arbeidskraft,det er et midlertidlig oppholdssted til krigen er over.
Opprinnelig postet av wong
Så du mener at i Norge kastes ikke russerene ut når de ikke trengs?Ok,da skjønner jeg.
Men hva skal de leve av i Norge da?Vi har jo arbeidsledighet.Vi trenger jo ikke russiske arbeidere i Norge,men russland trenger russiske arbeidere i russland.
Det blir nesten litt komisk å diskutere her for alle er så utrolig kunnskapsløse og ensidige.
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg tenker på at en del folk kommer hit fra Russland fordi de kan være ganske sikre på at de ikke kastes ut fordi de kan sitte lenge i asyl og se på at saken deres foreldes. De vil vekk fra hjemlandet sitt fordi de håper på et bedre liv her i Norge. Egentlig tror jeg mange av dem fortjener et liv i et så bra Norge mer enn du gjør.
Opprinnelig postet av Mantus
Men det å ta imot flyktninger fra krigsherjede land er ikke importering av arbeidskraft,det er et midlertidlig oppholdssted til krigen er over.
Vis hele sitatet...
Endelig en som har skjønt noe.På tide.

Opprinnelig postet av IvIoyner

Nei. Jeg tenker på at en del folk kommer hit fra Russland fordi de kan være ganske sikre på at de ikke kastes ut fordi de kan sitte lenge i asyl og se på at saken deres foreldes. De vil vekk fra hjemlandet sitt fordi de håper på et bedre liv her i Norge.Egentlig tror jeg mange av dem fortjener et liv i et så bra Norge.
Vis hele sitatet...
Ok,hvor mange russere vil du vi skal ta imot i året da?2 millioner?5 millioner?Har du regnet på hvor mange titalls milliarder det vil koste oss i året å la dem gå på trygd i Norge da?Husk at vi er bare 4 millioner mennesker i Norge og det er 160 millioner mennesker i Russland og de fleste vil nok hit.
Opprinnelig postet av wong

Ok,hvor mange russere vil du vi skal ta imot i året da?2 millioner?5 millioner?
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke at vi skal ta imot noen, min mening har jeg ikke sagt. Jeg sier bare at mange gjør det fordi de ikke lett blir kastet ut. Det var et eksempel, les posten sikkelig.
Har du regnet på hvor mange titalls milliarder det vil koste oss i året å la dem gå på trygd i Norge da?Husk at vi er bare 4 millioner mennesker i Norge og det er 160 millioner mennesker i Russland og de fleste vil nok hit.
Vis hele sitatet...
Som sagt, jeg mener ikke at russerene skal komme hit for å snylte. Folk som kommer hit for å arbeide bør hilses velkommen.
Og hvis du er så grunn at du tror at alle russere vil til Norge, så tror jeg du har bevist en del ting for alle som leser denne tråden...
EDIT: og jeg ser du har feilsitert meg... Sukk. Jeg sa at de fortjente et liv i Norge mer enn deg.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Jeg sier ikke at vi skal ta imot noen, min mening har jeg ikke sagt.
Vis hele sitatet...
Du sier din mening hele tiden jo,tør du plutselig ikke stå for det du sier?

Opprinnelig postet av IvIoyner

Som sagt, jeg mener ikke at russerene skal komme hit for å snylte. Folk som kommer hit for å arbeide bør hilses velkommen.
Vis hele sitatet...
Så alle hjertekirurger i Russland bør sendes hit fordi vi trenger dem her?Hvem skal da operere russere som har hjerteproblemer,de blir faktisk syke i Russland og.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Folk som kommer hit for å arbeide bør hilses velkommen.
Vis hele sitatet...
der har vi problemet,vi vet jo ikke hvem det er.skal vi da kaste noen ut når vi ser at de ikke skaffer seg arbeid?
Opprinnelig postet av wong
Du sier din mening hele tiden jo,tør du plutselig ikke stå for det du sier?



Så alle hjertekirurger i Russland bør sendes hit fordi vi trenger dem her?Hvem skal da operere russere som har hjerteproblemer,de blir faktisk syke i Russland og.
Vis hele sitatet...
Det var et eksempel på at folk ikke ville dra til et sted hvis de ikke hadde god sjanse til å kunne bli. Og jeg siterer:
Folk drar ikke til steder hvor de kastes ut når de ikke trengs, derfor Norge får en del innvandring fra Russland.
Vis hele sitatet...
Ser du? Er det da min mening fordi jeg tar et eksempel? Nei.
Jeg sa at jeg ikke hadde sagt min mening i den tidligere posten, og deretter ytret jeg min egen. Og angående kirurger, jeg mener at folk skal ha rett til å bo hvor de vil, så lenge gjør noe der de drar (med mindre de kommer fra et område med krig, mange unntak som finnnes). Så, hvordan ville du likt det hvis du ikke kunne flyttet fra landet ditt fordi du trengs?
Opprinnelig postet av Mantus
der har vi problemet,vi vet jo ikke hvem det er.skal vi da kaste noen ut når vi ser at de ikke skaffer seg arbeid?
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Et vanskelig spørsmål det ja. Man bør iallefall ikke slippe inn folk som har det utmerket der de kommer fra, plassen bør prioriteres til de som trenger det (selvfølgelig, alle bør kunne dra hit, men det bør prioriteres etter A) nødvendighet for dem det gjelder, B) om de kan bidra med noe eller ikke. Det hele handler om individer her.)
Sist endret av ivioyner; 22. juni 2003 kl. 23:44.
Opprinnelig postet av IvIoyner

Og angående kirurger, jeg mener at folk skal ha rett til å bo hvor de vil, så lenge gjør noe der de drar. Så, hvordan ville du likt det hvis du ikke kunne flyttet fra landet ditt fordi du trengs?
Vis hele sitatet...
Jeg tror faktisk(i motsetning til deg tydeligvis) at det trengs hjertekirurger i Russland også.
Men du vil tydeligvis at de skal komme til Norge fordi VI trenger dem her.Du bryr deg tydeligvis ingenting om de fattige russerne også trenger hjerteoperasjoner og dør pga at alle hjertekirurgene(etter ditt råd) har flyttet til Norge for å tjene mer penger.
Opprinnelig postet av wong
Jeg tror faktisk(i motsetning til deg tydeligvis) at det trengs hjertekirurger i Russland også.
Men du vil tydeligvis at de skal komme til Norge fordi VI trenger dem her.Du bryr deg tydeligvis ingenting om de fattige russerne også trenger hjerteoperasjoner og dør pga at alle hjertekirurgene(etter ditt råd) har flyttet til Norge for å tjene mer penger.
Vis hele sitatet...
Dette handler om frihet, jeg har faen ikke sagt noe om at de skal, men om at de KAN hvis DE HAR LYST. Hvis du tror alle har lyst til å flytte ut av landet sitt for mer penger, so be my guest. Forresten har Norge mer enn nok av kirurger, det er lavtlønnssyrker som vi trenger foilk til. Og da kan jo ikke kirurgene dra hit for å få jobb, siden ingen trenger dem her...? Og joda, jeg vet godt at det trengs hjertekirurger i Russland også.
Opprinnelig postet av wong

Generelt har kosovoalbanere har fått beskyttelse mens krigen varte.Det burde de være takknemlige for.Når krigen er over skal de selvsagt reise hjem igjen og bygge opp landet sitt.
Noe annet er misbruk av hele tanken bak å gi folk asyl.
Vis hele sitatet...
Fullstendig enig!
Master debater
Dekilaz's Avatar
wong er vel en 11-12 år gammel gutt fra et gårdsbruk i utkant-Norge, men uansett:

wong, kan Norge gjøre noe som helst for å forbedre leveforholdene til russere (eller andre som lever i stor fattigdom)?

og:
Vi trenger ikke ta imot 2 eller 5 millioner russere. Vi har heller ikke råd til det, så det blir smått latterlig når du skal trekke ut alt til det ekstreme og mister kontakten med virkeligheten.

vetlus: Kosovo regnes ikke for å være trygt selv om krigen er over pga motsetningsforholdene mellom de ulike etniske gruppene der. Det er fremdeles utstasjonert NATO-soldater der for å prøve å roe ned situasjonen, men en langvarig løsning på problemene der har uteblitt. Det blir omtrent som å sende asyl-irakere tilbake til Irak nå selv om situasjonen er uutholdelig.
Sist endret av Dekilaz; 23. juni 2003 kl. 00:31.
Eriken's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av IvIoyner
Den aller største arbeidsledigheten er yrker som krever høyere utdanning, jo. Folk fra byggfag har da ikke problemer med å få jobb de? Bare de som er ute etter store penger og høy status riskierer å bli arbeidsløse...
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke helt sant. Som du kanskje vet tar svensker entrepenører(riktig skrevet?) over stadig flere norske bygge prosjekter, med tanke på den sterke krona(synker litt nå). Så på grunn av den sterke krona rammes jo ikke bare de på toppen, rammer den de på toppen så rammer den jo også automatisk de på bånn og...

En helt annen diskusjon er jo om vi faktisk har så høy arbeidsledighet som har? NOrge er i en meget omfattende arbiedsomstilling, vi er på vei inn i en teknologistat status(litt kuwait lignende) og siden det er mye omstilling er det også automatisk mange mennesker som er arbeids ledige fordi de er i jobb SKIFTE.

synes dere kanskje er litt harde mot han wong, skal være enig i at det kommer noen rystende utspill fra han av og til.. Men han stiller seg kritisk og spørrende hvertfall imot settning til veldig mange unge som er like liberale som en russiks hore...

Pinh34d: neste gang du vurdereer å bruke ordet rasist, kan du være sa INDELIG snill å slå opp i ord boka og finne den korrekte definisjonen på en da? det er et mektig(ikke så mye nå lenger, takket være mennesker som deg) ord å misbruke!
Sist endret av Eriken; 23. juni 2003 kl. 00:41.
Opprinnelig postet av Dekilaz

Kosovo regnes ikke for å være trygt selv om krigen er over
Vis hele sitatet...
Som du selv sier så er krigen over,og UDI og norske myndigheter og alle andre sier det er trygt nok å reise hjem.Tror faktisk de har litt mere greie på situasjonen der nede enn deg.