Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3884
Hei

Har en bærbar pc eg fekk på skolen har hatt problemer med å bli admin på den. Eg er admin av og til på skolen (når eg er inne i deres nettverk) men når eg kommer heim forandre alt seg... eg kan ikke instalere noe som hels Dei har ikke blokkert CMD en men når eg først kommer innpå den og prøver å endre på noe kommer alltid denne meldingen opp: systemfeil 5 har oppstått. Ingen tilgang...
noen som vet noe eg kan gjøre for å bli admin en eller annen måte eg kan hacke meg inn på å endre på brukeren min ??? Har lyst å installere CS:S men det går ikke å det er sommer ferie så eg kan ikke bli admin på skolen heller

Takker for alle svar
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er pcen medlem av skolens domene??
ta ut disken, stapp den i en anne pc , kjør saminside og finn ut hva lokal bruker password er for noe.
Enda bedre....bruk Kon-Boot på den.

"Kon-Boot is an prototype piece of software which allows to change contents of a linux kernel (and now Windows kernel also!!!) on the fly (while booting). In the current compilation state it allows to log into a linux system as 'root' user without typing the correct password or to elevate privileges from current user to root. For Windows systems it allows to enter any password protected profile without any knowledge of the password."


http://www.piotrbania.com/all/kon-boot/


DarkSheer
Det trengs som oftest passord for å boote CD.
Åpene et tomt tekstdokument

skriv inn:

- echo off
start command -
(ta bort streker)

lagre som hvaduvil.bat
gjerne på skrivebordet

Åpne filen og skriv inn net user
Da vil alle brukerene på pcen komme opp

Skriv inn; net user Administrator 12345
Da vil passordet på lokal admin bli 12345

Riverton
Han skriver at han ikke er admin lengre når han ikke logger på nettverket....


DarkSheer
det jeg skrev, gjør han til LOKAL admin
Last ned Hiren's Boot CD.

Brenn den på en CD.
Start maskinen fra CD
Kjør Active Password Changer

Slett passordet på ønsket konto.

Start maskinen på nytt.

Logg på som admin.
Sitat av Riverton Vis innlegg
det jeg skrev, gjør han til LOKAL admin
Vis hele sitatet...
Men bare hvis du er admin fra før av, så jeg ser ikke helt poenget.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
det finnes masse måter å gjøre dette...
den letteste er:

1: gå på kjør og skriv "powershell" trykk enter
2: skriv inn på powershell "net user administrator /active:yes"
3:logg av og logg på som admin.


DU kan også gjøre det litt mer spenende...

Boot backtrack 3 fra en cd og gjør sånn at du kan åpne cmd før du logger inn.... Kan foklare hvordan, men blir for langt her så send pm hvis du vil vite det.
Sist endret av KigerX; 4. oktober 2010 kl. 10:09.