Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 868
Som titlen sier.

Jeg har nå på tv-stua følgende ting:

1 Stk Blu-ray spiller 2.1
1 Stk HDPVR dekoder fra Canal Digital 2.1
1 Stk Datamaskin 2.1
1 Stk Dvd hjemmekinoanlegg 5.1

Så jeg lurer hva slags "maskin" jeg trenger for at jeg skal få dratt ut 5.1 lyd fra de forskjellige maskine.

Får bare 5.1 når jeg skal se på dvder
Sist endret av Rindal; 26. august 2010 kl. 20:58.
Uhm.

Såfremt det tillater seg med 5.1 fra alle enhetene bør du finne en forsterker med inngangsmuligheter til alle nevnte enheter. Flere moderne forsterkere har HDMI inngang slik at du kan bruke forsterker til alt.
Trådstarter
Sitat av waf Vis innlegg
Uhm.

Såfremt det tillater seg med 5.1 fra alle enhetene bør du finne en forsterker med inngangsmuligheter til alle nevnte enheter. Flere moderne forsterkere har HDMI inngang slik at du kan bruke forsterker til alt.
Vis hele sitatet...
Alle har mulighet til å gi ut 5.1 ja.

Da lurer jeg på hvem forsterkere er det som er bra, og hvem har nok innganger til at jeg kan ha alle kobla i samtidig.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvordan er alt dette koblet sammen, og hva slags hjemmekinoanlegg har du?
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Hvordan er alt dette koblet sammen, og hva slags hjemmekinoanlegg har du?
Vis hele sitatet...
Pcen= hdmi til tven og 2.1 lyd til hjemmekinoanlegget.
Blu-ray= hdmi til tv bare
HDPVR= hdmi til tven og 2.1 lyd til hjemmekinoanlegget.

Hjemmekinoanlegget er dette
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
For å få til dette er du nødt til å kjøpe deg en surroundforsterker som kan fungere som midtpunktet i oppsettet ditt.

Dette innebærer at du skroter selve hovedenheten i Pioneer DCS-368 og kobler høyttalere i sub i den nye forsterkeren.. Videre kobler du alle kilder (Pc, BR-avspiller og dekoder) i forsterkeren med hver sin HDMI-kabel. Videre kjører du en HDMI-kabel fra forsterker og inn i tv.

På denne måten mottar forsterkeren både lyd og bilde først, og videresender det til tven - avhengig av hva slags kilde du har valgt på forsterkeren. Finnes mange gode surroundforsterkere i low-end klassen på brukten hvis lommebunka er slank. Oppsettet som du har her krever minimalt med effekt.
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
For å få til dette er du nødt til å kjøpe deg en surroundforsterker som kan fungere som midtpunktet i oppsettet ditt.

Dette innebærer at du skroter selve hovedenheten i Pioneer DCS-368 og kobler høyttalere i sub i den nye forsterkeren.. Videre kobler du alle kilder (Pc, BR-avspiller og dekoder) i forsterkeren med hver sin HDMI-kabel. Videre kjører du en HDMI-kabel fra forsterker og inn i tv.

På denne måten mottar forsterkeren både lyd og bilde først, og videresender det til tven - avhengig av hva slags kilde du har valgt på forsterkeren. Finnes mange gode surroundforsterkere i low-end klassen på brukten hvis lommebunka er slank. Oppsettet som du har her krever minimalt med effekt.
Vis hele sitatet...
Takker! Har du noen bra eksempler på gode surroundforsterkere?

Om du eller andre kan, kom gjerne med eksempler fra forskjellige prisklasser
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Kjenner ikke til akkurat denne modellen, med Yamaha er ett respektabelt merke både innen hjemmekino og hifi.
En av få produsenter som virkelig klarer å levere god musikk i tillegg til en hjemmekino-opplevelse.
Noe særlig billigere enn dette får du vel neppe Yamaha, men det trenger du vel heller ikke. Fire HDMI-innganger har den også, slik at du kan koble til enda en kilde: http://www.surround.no/product/56896...367-Black.html

Onkyo er ikke min favoritt, men er populære forsterkere. Den billigste har også tre HDMI-utganger til en forholdsvis hyggelig pris. http://www.soundgarden.no/shop_item....92,197&id=1860

Eventuelt en brukt kraftpakke, også fra Yamaha http://avforum.no/avtorget/showprodu...ate/1141747622
Dette er nok dog overkill til det oppsettet du har pr dags dato

Spørsmålet er egentlig bare hvor du vil sette grensen rent økonomisk
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Spørsmålet er egentlig bare hvor du vil sette grensen rent økonomisk
Vis hele sitatet...
Hehe Takker for hjelpa