Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2173
hei, jeg har fått meg nytt skjermkort og må derfor deaktivere mitt integrerte skjermkort og aktivere det nye. Jeg har sett i bios, men får det ikke til!!

MSI 945GM3 (MS-7267 v.3.0) er navnet på hovedkortet

hjelp anyone?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er ikke alle skjermkort du kan deaktivere i BIOS.

Men du kan endre "Display Device to display first" ofte o.l.

Og da skal du velge PCI-express kontra PCI\ Onboard \ etc.
Trådstarter
64 1
ja men jeg trenger hjelp til å aktivere det nye skjermkortet! det får være det samme om jeg deaktiverer det gamle eller ikke, bare jeg får aktivert det nye så? har sett overalt men finner ingen steder hvor jeg på en måte kan "aktivere" pci-e device o.k
Sist endret av gjihad321; 24. august 2010 kl. 18:10.
skrudd mye pc i min tid og aldri opplevd at man må deaktivere integrert skjermutgang når man klikker inn ett nytt pci-e skjermkort. alle bioser jeg har vært borti velger automatisk pci-e skjermkortet.
Trådstarter
64 1
ja men sånn er det ikke her.. jeg har en venn som har nesten samme lik pc som meg og han måtte deaktivere sitt. Han prøvde på min også men han fant ikke ut hvordan..
Sitat av gjihad321 Vis innlegg
hei, jeg har fått meg nytt skjermkort og må derfor deaktivere mitt integrerte skjermkort og aktivere det nye. Jeg har sett i bios, men får det ikke til!!

MSI 945GM3 (MS-7267 v.3.0) er navnet på hovedkortet

hjelp anyone?
Vis hele sitatet...


Utifra brukermanualen
http://download2.msi.com/files/downl.../E7267v3.0.zip

rundt side 47 en plass står det hvordan
Chapter 3 Bios setup 3-1 (side 47)

http://bildr.no/thumb/709621.jpeg

Men any way:
først går du til Andvanced Chipset Setup
der hvor det står Initalate Graphic Adapter
her har du 5 altarnativ.

1 [IGD]
2 [PEG/IGD] Jeg ville prøv denne, denne sjekker først om PCI kort er installert. vist ikke går den for IGD
3 [PEG/PCI]
4 [PCI/PEG]
5 [PCI/IGD]

om dette ikke fønker ville jeg prøvd en og en til den fønker.
det er værtfal ikke den første. så max 4 altarnativer.

Håper dette hjelper deg.
Sist endret av Antomics; 25. august 2010 kl. 17:38.